سیاسی 04:31 - 30 آذر 1393
غفوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد؛
یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه هدف اصلی رژیم اشغالگر از حمله هوایی به سوریه برقراری توازن قوا به نفع گروه‌های تروریستی است، گفت: راه حل اصلی مقابله با حملات هوایی رژیم اشغالگر تقویت توان دفاع هوایی ارتش سوریه است.

"سلیم غفوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در رابطه با حمله‌های رژیم صهیونیستی به سوریه اظهار داشت: نیروی هوایی رژیم صهیونیستی می‌داند توانایی درگیری در جنگ تمام عیار با سوریه را ندارد و در صورت جنگ واقعی چیزی جز شکست عایدش نخواهد شد.   



وی در ادامه افزود: در طی سالهای گذشته ارتش اسرائیل با درگیری در لبنان و غزه نشان داده که عملا نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و با شکست مواجه شده است، طبیعتا ارتش رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد آن تجربه را تکرار و یک جنگ تمام عیار را در سوریه آغاز کند.   

 

وی در رابطه با وضعیت کنونی سوریه تأکید کرد: اسرائیل به خاطر وضعیت بحرانی سوریه و جنگ ناخواسته با گروه‌های تفکیری و موقعیت مخدوش شده‌اش، در این شرایط مطمئن است سوری‌ها واکنشی به اقدامات آنها از خود نشان نخواهند داد. اسرائیل هر از چندگاهی مناطقی را در داخل خاک سوریه مورد هدف قرار می‌دهد تا توازن قوا را بین ارتش سوریه و مخالفان آنها برقرار کند.   



این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه دولت سوریه نمی‌خواهد در شرایط فعلی جبهه جدیدی را باز کند افزود: جنگیدن در جبهه جدید به صلاح ارتش سوریه نیست البته هدف ارتش رژیم صهیونیستی هم بیشتر ایضایی است.   

 

غفوری با تأکید بر اینکه ارتش رژیم صهیونیستی قصد تبدیل کردن سوریه به فلسطین فعلی را ندارد گفت: اسرائیل ضرباتی را به مراکز نظامی و زیرساخت‌های دولت سوریه وارد کرده اما هدف اصلی‌اش برقراری توازن قوا به نفع گروه‌های تروریستی است.   

 

وی با اشاره به اینکه حملات هوایی اسرائیل زمانی رخ می‌دهد که ارتش سوریه در موقعیت مناسبی در مبارزه با گروه‌های تفکیری برخوردار است بیان کرد: چندی پیش همزمان با عملیات قصیر و پیروزی‌های جدید سوریه و سخت شدن شرایط گروه‌های تفکیری رژیم صهیونیستی دست به چنین اقداماتی زد.   

 

این کارشناس  مسائل خاورمیانه راه حل اصلی مقابله با حملات هوایی رژیم اشغالگر را تقویت توان دفاع هوایی ارتش سوریه دانست، تصریح کرد: در گزارشاتی که البته به تایید نرسید، اعلام شد یک فروند هواپیمای صهیونیستی مورد اصابت سیستم پدافند ارتش سوریه قرار گرفته و سقوط کرده است.



غفوری با اشاره به اینکه دولت روسیه قول واگذاری موشک های S300 را به ارتش سوریه داده، افزود: در صورتیکه این اتفاق میسر شود، قطعا در آینده هواپیماهای اسرائیل نمی‌توانند به راحتی در حریم هوایی سوریه جولان دهند زیرا موازنه دفاع هوایی مانع از اقدامات رژیم صهیونیستی شده است.



انتهای پیام/  


5458133
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، روز پنجشنبه با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار رمضان شریف انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی را کذب دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در گفتگو با استاندار سیستان و بلوچستان بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با وزیر خارجه مالت در نیویورک ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی این رژیم پاسخ خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون اول رئیس جمهور به نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است