وبگردی 02:33 - 04 مرداد 1396
بازتاب مجازی «روز دختر» در شبکه های اجتماعی
برخی از کاربران فضای مجازی به جای انتشار تصاویر دختر خودشان در شبکه‌های اجتماعی، عکس های دختران شهدا را منتشر کردند و آن‌ها را صاحب «#ژن_برتر» دانستند

#دخترانی_با_ژن‌_برتر

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، با فراگیرتر شدن شبکه های اجتماعی بسیاری از تبریک و تهیت ها رنگ و بوی مجازی به خودش گرفته است. امسال نیز به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که در ایران به نام روز «دختر» نام گذاری شده است، فضای این شبکه ها تحت تاثیر این روز قرار گرفت.

در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اغلب هنرمندان  و چهره های سرشناس در کنار پدران صاحب فرزند دختر، تصاویر فرزند اناث خود را به اشتراک گذاشتند، تعدادی دیگر تصویر حرم حضرت معصومه(س) را منتشر کردند. اما بودند کاربرانی که به جای انتشار عکس های دخترانشان تصاویری از جگرگوشه های شهدا را بازنشر کردند و این روز را به آن ها تبریک گفتند.

فضای شبکه اجتماعی توئیتر اما کمی متفاوت بود کاربران بیشتر به جای تصاویر دختران خودشان، در خصوص دختران مسئولان و دلتنگی های دختران شهدا،  قلم زدند.

اما پیش از آنکه بازتاب روز دختر در شبکه های اجتماعی را بخوانید خاطره ای خواندنی از مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری شان را خالی از لطف نیست: « یک بار هم من خودم دخترم را برای زیارت امام خمینی بردم، چهار پنج ساله بود. خانواده ما رفته بودند مشهد و او ماند پیش من برای این که بیاید امام را روز عید ببیند. صبح پا شدیم و سرش را شانه کردیم و مرتبش کردیم و موهایش را به زحمت بافتیم. یک دستی هم که نمی شود؛ من بافتن موی سر را خیلی خوب بلدم اما با یک دست نمی‌شود؛ دو دستی باید ببافند چون باید موها را سه قسمت کنند. رفقای پاسدار آمدند به کمک ما و موی سرش را بافتیم و چادر سرش کردیم و خدمت امام آوردیم. ۸۶/۱۲/۲۶»

کیوان ساعدی در صفحه شخصی اش نوشت: دختر / زن در هیچ آیین و مسلکی به اندازه اسلام تکریم نشده و نمی‌شود. خدا از شر شیاطین جن و انس محفوظشان بدارد.

احد شیرزاد نوشت: درغرب بامعیارهای جنسی وپَست دختر شایسته انتخاب میکنند مابامعیارهای انسانی،این عنوان روبه آرمیتا ودختران شهدای مدافع حرم می دیم.

یکی از کاربران شبکه ای اجتماعی با انتشار تصویر دختر شهید 7 ساله ای به نام آذر نوشت: این روز را به تمام دختران 7 ساله تبریک می گویم.

احسان تقدسی توئیت کرد: روز دختر را به همه دختر خانوم های محترم تبریک میگم. یادی هم کنیم از دختر مظلوم وزیری که با چندرغاز پس انداز کالای قاچاق وارد کرد.

اسماعیل معنوی هم نوشت: جفا است اگر در روز دختر از دختر مظلوم وزیر یادی نشود.

مهدی نورمحمد در این باره نوشت: جای حق کادوی روز دختر توی فیش حقوقی خالیه.

حسین ماهینی بازیکن بوشهری باشگاه پرسپولیس نیز اتفاق جالبی که در این روز برایش افتاده را اینگونه شرح داد: دخترم چه روزی برای گفتن بابا انتخاب کرده، برای اولین بار تو روز دختر گفت بابا.

کاربر دیگری با انتشار تصویری از دختر خردسال سیدمحمود رضوی تهیه کننده سینما که با چادر روی سِن جشنواره حضور پیدا کرد نوشت: روز دختر فقط این دختر که با شرفش، کاخ جشنواره رو ویران کرد بقیه اش دیگه سوسول بازیه.

صفحه توئیتر گفتمان انقلاب هم روز دختر رو به ‍ دخترای مدرسه شین آباد که با زخم های روی صورتشون بزرگ شدند تبریک گفت.

یکی از فعالان فضای مجازی نوشت: درود و سلام بر دخترانی که دیشب منتظر هدیه هایی بودند که از دستان گرم پدرانشان دریافت کنند اما پدرانشان برای آسایش ما در کنارشان نیستند.

رضا باقرپور هم با ابراز همدردی با دختران یتیم توئیت کرد: رسم است روزدختر پدر به دردانه اش هدیه دهد اما امان از آن روز که پدر نباشد!

کاربر دیگری به نقل از شیخ حسین انصاریان مطلب زیر را منتشر کرد: بشارت و شادی خداوند در قرآن بر تولد فرزند دختر، نشانه توجه ویژه خداوند به این مخلوق الهی است و وظایف والدین در تربیت دختران.



* روزنامه افکار

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.


9294820
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» زباله‌های تهران حکم طلا را دارند؛ طلایی که خیلی‌ها را مانند قارون ثروتمند کرده است؛ کاسبانی که آنقدر ولع پول بیشتر دارند که برای همین مخازن زباله بدبو روی هم تفنگ می‌کشند و هم را می‌کُشند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» زباله‌های تهران حکم طلا را دارند؛ طلایی که خیلی‌ها را مانند قارون ثروتمند کرده است؛ کاسبانی که آنقدر ولع پول بیشتر دارند که برای همین مخازن زباله بدبو روی هم تفنگ می‌کشند و هم را می‌کُشند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» روش‌های هوشمندانه‌ای که رسانه‌ها از گذشته تاکنون برای تحت تاثیر قرار دادن باور‌های مخاطب به کار گرفته‌اند، با بروز رسانه‌های جدیدتر و تاثیرگذارتری مانند توئیتر، فیسبوک و. شکل نوینی به خود گرفته است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» حامیان غربی رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم‌ نسبت به خباثت‌هایی که در سر دارد، هشدار دادند. آن‌طور که در گزارش رسانه‌های غربی آمده جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوها و تماس‌های تلفنی از نتانیاهو خواسته پاسخی به ...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» همراهی یا عدم همراهی آمریکا با اسرائیل به مسئله سیاست خارجی این کشور و ائتلاف غربی‌ها متشکل از کشور‌های اروپایی تبدیل شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از دانشمندان به رهبری زیست‌شناس، کورتنی کلارک هاچتل، تاردیگراد‌ها را با پرتو‌های گاما منفجر کردند و به مشاهده واکنش آنها نشستند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» چه بسیار انسان‌هایی که در اثر شنیدن قرآن به اسلام جذب شدند، خدا قرآن را این‌قدر با برکت خلق کرده که حتی صدای خواندنش هم برای کفار جاذبه دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس بورس گفت: بیشتر شرکت‌های سرمایه‌گذار در بورس در حوزه تولید فعال هستند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» هنوز شخصیت بسیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس مثل مهدی باکری ناشناخته مانده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وابستگی امنیتی به سایر دولت‌ها هرچند ممکن است در کوتاه‌مدت ایجاد بازدارندگی کند اما در بلندمدت تأمین‌کننده امنیت دولت‌ها نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است