استانی 08:04 - 01 مرداد 1397

رشد ۶۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان/کمبود کامیون مشکل عمده کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، ‌ جمال صالحی شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم در استان تاکنون ۲۷۰ هزارتن توسط مراکز خرید، گندم مازاد برنیاز از کشاورزان خریداری شده است.

وی آهنگ خرید گندم دراستان را ۲۷ هزارتن در روز خواند و عنوان کرد: از ۲۴ الی ۳۰ تیرماه تنها ۲۲ هزار و ۵۸۱ تن گندم از استان به سایر استان های کشور حمل شده است و هم اکنون این روند به صورت جدی به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد.

وی اظهارداشت: از ابتدای فصل خریدگندم در استان کردستان تا ۳۰ تیرماه امسال خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان نسبت به مدت مشابه آن که ۱۷۱ هزار تن بوده ۶۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان وضعیت حمل گندم دراستان را به دلیل کمبود کامیون بحرانی خواند و بیان کرد: اختصاص روزانه ۱۰۰ کامیون برای ۱۰ شهرستان استان جوابگو نیست و می طلبد در این راستا فکر اساسی شود.

صالحی ادامه داد: تا ۲۵ تیرماه امسال هم براساس تحویل فایل های مراکز خرید به بانک کشاورزی، ۵۰ درصد بهای خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.


9850685
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است