سیاسی 09:43 - 06 شهریور 1393
کیهان
یک عضو فراکسیون افراطیون در مجلس ششم به تمسخر تشکیلات جدید‌التأسیس اصلاح‌طلبان موسوم به «ندا» پرداخت.

نگرانی افراطیون از موضع ندا با سران فتنه
به گزارش فرهنگ نیوز ، یک عضو فراکسیون افراطیون در مجلس ششم به تمسخر تشکیلات جدید‌التأسیس اصلاح‌طلبان موسوم به «ندا» پرداخت.


احمدپورنجاتی در فیس‌بوک نوشت: شنیده‌ام یک فقره «آقا صادق خرازی» به قصد قربت و لابد برای پیشبرد روند اصلاح‌طلبی، یک تشکیلات درست کرده‌اند به نام «ندا»؛ نسل دومی‌های اصلاحات! مبارک است!!



وی ادامه می‌دهد: البته «ما ملت شریف و شهیدپرور و همیشه حاضر در صحنه»، بخیل نیستیم اما متأسفانه اندکی «دو هزاری» ما کژ و کوژ شده و متوجه نمی‌شویم که برخی عزیزان- که بنابر اخبار هدهد فضول- در انتخابات ۹۲ عنایتشان شامل حال سردار قالیباف بود، همچنین یهویی دچار «ویار اصلاحات پاستوریزه» شده‌اند و انشاءالله برای مجلس آینده، «ندا»یشان در خواهد آمد؟!



وی ادامه می‌دهد: این «نوه»ی نسل سومی «عمه جان» بنده هم قصد دارد تشکیلاتی درست کند به نام: «نسا»؛ نسل سومی‌های اصلاحات!



از سوی دیگر علی افشاری از نوچه‌های مشترک نهضت آزادی و حزب مشارکت که اکنون در آمریکا به سر می‌برد، «ندا» را محافظه‌کار خواند و در وبسایت رادیو زمانه نوشت: گرایش سیاسی حزب ندای ایرانیان، عقب‌نشینی به دوران ماقبل اصلاح‌طلبی گروه‌های خط امامی و عقبگرد از تحولات سیاسی و نظری اصلاح‌طلبان از نیمه دوم دهه هفتاد است.تفاوت اصلی آنها در نزدیک شدن به آیت‌الله خامنه‌ای و سرمایه‌گذاری روی اعتمادسازی با رهبری است و بار اصلی مشکلات در مواجهه با رأس هرم قدرت را ناشی از تندروی اصلاح‌طلبان معرفی می‌کنند. 



آنها می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند و از این طریق اهداف اصلاح‌طلبانه را جلو ببرند.وی می‌افزاید: اما سر بر آوردن این گروه مؤید شکل‌گیری محافظه‌کاری سیاسی در بخشی از فعالان سیاسی داخل کشور است که از تنگناهای سیاست‌ورزی هزینه‌دار مستأصل شده‌اند.وی تصریح می‌کند: عقبگرد اصلاح‌طلبان و فاصله‌گیری از مشی موسوی و کروبی و همراهی آنها با معیارهای تحول‌خواهی محافظه‌کار، زمینه را برای شکل‌گیری تشکلی مانند ندا مساعد کرده است.



نمره منفی سخنگوی دولت اصلاحات به عملکرد اقتصادی دولت هاشمی و روحانی

سخنگوی دولت اصلاحات می‌گوید دولت هاشمی در توسعه اقتصادی‌اش با تورم ۴۹ درصدی مواجه شد و تیم اقتصادی دولت روحانی نیز بی‌تجربه یا پیر هستند.عبدالله رمضان‌زاده در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است: آقای هاشمی بنایش را بر این گذاشت که توسعه اقتصادی در کشور اتفاق بیفتد و گفت من خودم سیاسی هستم و دولت سیاسی نمی‌خواهم؛ یعنی برای این مسئله اهمیت قایل نشد.این شد که در توسعه اقتصادی هم آقای هاشمی در آخر دورانش با بحران وتورم ۴۹ درصدی مواجه شد.وی ادامه می‌دهد: آقای هاشمی معتقد بود که باید یک طرفه بحث اقتصادی را جلو برد و بحث سیاسی دنبال آن پیش خواهد آمد و این شد که در دوره آقای هاشمی در نتیجه غفلت کردن از نقش نظارتی مردم، تصمیمات غلط اقتصادی گرفته می‌شود که یک نرخ تورم ۴۹درصدی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند.



بالاخره یکی باید یک روز بیاید جواب دهد که دلیل این تورم ۴۹ درصد چه بوده است؟ اگر می‌گویند که اولویت با توسعه اقتصادی است،توسعه اقتصادی که نباید به بحران تورمی منجر شود. برای اینکه تورم را از ۴۹ درصد بیاوریم پایین، رکود بر کشور حاکم شد و آقای خاتمی در دوران رکود کامل کشور را تحویل گرفت.عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت در ادامه و درباره مشکل تیم روحانی می‌گوید: روحانی نیازمند به تیم جسور و کارکشته‌ای است. تیم اقتصادی آقای روحانی تجربه مدیریت اجرایی ندارد. کارشناسان خوبی هستند، ولی تجربه مدیریت اجرایی در حوزه‌های مختلف را نداشتند و این باعث شده جرأت و ریسک برنامه‌های تحول‌زا را نداشته باشند.وی تصریح کرد: شخص آقای روحانی خوب اولویت‌بندی کرده، تیم اقتصادی آقای روحانی نتوانسته این اولویت‌بندی را به اجرا درآورد. دلیلش هم این است که پیر هستند.



رمضان‌زاده در عین حال از عملکرد اقتصادی دولت اصلاحات حمایت کرد و این در حالی است که خاتمی در سال هفتم ریاست‌جمهوری خود وزیر اقتصادی و رئیس سازمان مدیریت را یکجا عزل کرد چرا که به گفته وی این دو-به خاطر سلیقه‌های اقتصادی متفاوت- به هم که می‌رسیدند جرقه می‌زدند! بسیاری از اقتصاددانان حامی اصلاح‌طلبان از جمله در مجلس ششم تصریح کرده‌اند که دولت خاتمی فاقد برنامه اقتصادی بود. نمایندگان اصلاح‌طلبی نظیر محتشمی‌پور، میدری، (مرحوم) رشیدیان، کهرام، اعلمی و... عملکرد برخی وزارتخانه‌هایی نظیر وزارت نفت دولت اصلاحات را فاجعه‌بار و آمیخته با تخلفات و فسادهای بزرگ توصیف کرده‌اند. در مجلس اصلاحات نیز اعضای فراکسیون افراطیون (مشارکت) به صراحت می‌گفتند اگر مرگ موش را هم مجانی توزیع کنید مردم برای آن صف می‌کشند، مردم لشکر قابلمه به دست‌ها هستند، ما برای توسعه سیاسی روی کار آمده‌ایم و نه بهبود معیشت مردم و...



تمرد وزارت ارتباطات از احکام بالادستی

علی‌رغم مخالفت شورای عالی فضای مجازی به عنوان تنها نهاد بالادستی سیاستگذار در حوزه سایبر، خدمات نسل سوم تلفن همراه با حضور شخص وزیر ارتباطات، مدیران دو اپراتور ایرانسل و همراه اول رونمایی شد!براساس پیوست ابلاغی حکم رهبر انقلاب به شورای عالی فضای مجازی ارائه خدماتی نظیر افزایش پهنای باند اینترنت و ارائه خدمات نسل جدید ارتباطی، منوط به تأمین زیرساخت داخلی و شبکه ملی اطلاعات شده است. پس از بی‌اعتنایی وزارت ارتباطات به جلسات کارشناسی برگزار شده با حضور اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی، دبیر این شورا در نامه‌ای به شخص وزیر ارتباطات، تقابل راه‌اندازی خدمات نسل سوم تلفن همراه بدون تامین زیرساخت‌های لازم مصرح در احکام قانونی ابلاغی و تهیه پیوست فرهنگی- اجتماعی را متذکر شد که بر حسب اطلاعات به دست آمده تاثیری در حرکت خلاف قانون این وزارتخانه نداشته است.



همچنین آیت‌الله مکارم‌شیرازی، از مراجع عالیقدر تقلید در پاسخ به استفتای جمعی از متخصصین و فعالین فضای مجازی با همین مضمون، عینا مفاهیم مدنظر رهبر انقلاب در پیوست ابلاغی شورای عالی فضای مجازی را در قالب فتوایی صادر نمودند. براساس متن فتوای صادره، اقدام وزارت ارتباطات برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت همراه و همه خدمات نسل سوم و بالاتر، پیش از کسب مجوزهای لازم و الزامات شبکه ملی اطلاعات، اقدامی عجولانه و برخلاف موازین انسانی و اخلاقی ارزیابی شده است و آمده است: «مسئولان محترم نباید تنها به درآمدهای مادی این برنامه بیندیشند و نباید آن را نوعی روشنفکری دینی و آزادی علمی تصور کنند، بلکه لازم است با شورایعالی فضای مجازی که مرجع قانونی اینگونه امور است مطلب را در میان بگذارند و پس از رعایت اموری که جلوی جنبه‌های منفی این کار را می‌گیرد اقدام کنند، مسئولان قضایی نیز نباید در این امر حیاتی بی‌تفاوت باشند.»



بی‌توجهی وزارت ارتباطات به الزامات قانونی تهیه «پیوست فرهنگی» خدمات نسل سوم تلفن همراه در حالی رخ می‌دهد که به طور مثال در کشوری مثل ترکیه با ساختار حاکمیتی لائیک، براساس قوانین فرهنگی- اجتماعی تهیه شده، اینترنت پرسرعت و خدمات نسل سوم تلفن همراه با قابلیت دانلود، انتشار و تماشای فیلم تنها پس از تایید والدین به شماره‌های متعلق به نوجوانان و کودکان ارائه می‌شود. همچنین از حقوق قانونی پر استفاده در این کشور می‌توان به سرویس کنترل تماس فرزندان توسط والدین اشاره کرد که اختصاصا اپراتورها را موظف به ارائه خدمات به خانواده‌های ترک کرده است.این در حالی است که هم‌اکنون در کشور ما علی‌رغم رونمایی عجولانه خدمات نسل سوم تلفن همراه با اصرار غیرقانونی وزارت ارتباطات بدون تامین الزامات پیوست فرهنگی، حتی زیرساخت‌های امنیتی لازم برای ارائه خدمات به ایرانیان نیز تدارک دیده نشده است!



با این وجود محمود واعظی، وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی پرحاشیه از خدمات جدید تلفن همراه گفت: «اخلاق و فرهنگ جزو اولویت‌های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و ما به اپراتورهای نسل سوم اجازه فعالیت در محدوده‌ای که قابل کنترل نیست،نمی‌دهیم(!)»البته وی توضیح نداد چگونه وزارت ارتباطات بدون ملزم ساختن اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به اجرای پیوست فرهنگی تهیه نشده همراه با عدم تامین زیرساخت‌های تکنولوژیک لازم برای صیانت از مرزهای اخلاقی، امنیتی و فرهنگی می‌تواند زیرمجموعه‌ مجری نسل سوم تلفن همراه را ملزم به اجرای حدود اخلاق و فرهنگ نماید!



حالوتس: اسرائیل با جنگ نمی‌تواند ایدئولوژی مقاومت را شکست دهد

رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد اسرائیل با سردرگمی وارد جنگ غزه شده و قادر به حل مسئله نیست.«دان حالوتس» قبل از آتش بس اخیر در گفت‌وگو با شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: در حال حاضر، باید جنگ را ادامه بدهیم تا پس از آن هدفمان را مشخص کنیم که چه می‌خواهیم.به گزارش العالم، وی افزود: مهم‌ترین مشکل ما این است که هیچ راهبردی برای پیشنهاد راه حل‌های جایگزین برای گزینه نظامی نداریم و مشکل این است که اگر گزینه نظامی را تا ابد هم ادامه دهیم، باز هم نخواهیم توانست مسئله حماس را در غزه حل و فصل کنیم.رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ایدئولوژی را نمی‌توان با قدرت نظامی شکست داد برای همین باید از طریق سیاسی اقدام کرد به این ترتیب عقلای ما باید دست از واکنش‌های روزانه بردارند و چاره‌ای بیندیشند.



حالوتس گفت: ما هر روز تحولات اوضاع را بررسی می‌کنیم و واکنشی مناسب درنظر می‌گیریم، واکنشی که فراتر از واکنش دیروز باشد، اما واقعیت این است که ما باید به دنبال واکنشی مناسب فردا باشیم و برای این کار باید ببینیم که چه می‌خواهیم و تا وقتی این مسئله را مشخص نکنیم، به جایی نمی‌رسیم.همچنین یک منبع امنیتی بلندپایه رژیم صهیونیستی اعتراف کرد پیشرفت مقاومت فلسطین، یک غافلگیری پیش‌بینی نشده است و قدرت آن قابل مقایسه با سال ۲۰۰۸ نیست.این منبع امنیتی در گفت‌وگو با مجله نظامی «بازم» خاطرنشان کرد: امروز گروه‌های فلسطینی دارای ارتشی مسلح به معنای واقعی هستند و توانسته‌اند یک تیپ زرهی مجهز و نخبه فراهم کنند. ارتشی که می‌تواند مقابل ما بایستد و هنگام ورود ما به غزه از این سرزمین دفاع کند.



این افسر امنیتی خاطرنشان کرد هر کس این گروه‌ها را دست‌کم بگیرد معنای جنگ واقعی را درک نکرده و نمی‌تواند این تغییر ملموس را حس کند.وی گفت: گروه‌های فلسطینی هرچند در جنگ سال ۲۰۰۸ در عملیاتی که ما با گلوله‌های سربی خود علیه آنها انجام دادیم ضربه خوردند، اما این بار قدرت واقعی خود را در ایستادگی، جرات و جسارت به شکل بی‌سابقه‌ای به ما نشان دادند.این افسر صهیونیست افزود: گروه‌های فلسطینی طی ۶ سال گذشته توانسته‌اند ارتشی منظم و فوق‌العاده مخفی تشکیل دهند، آنها در این مدت از ما غافل نبودند و کار با انواع اسلحه‌های جدید را نیز آموزش دیده‌اند و با شرایطی که اکنون دارند بهترین گزینه آتش‌بس و مذاکره با آنان است.در همین حال «اورهیلر» خبرنگار نظامی شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل شرط موفقیت هرگونه حمله زمینی جدید رژیم صهیونیستی به غزه را پیشروی به داخل غزه، به مسافت دو برابر مقداری دانست که در حمله قبل از آتش‌بس انجام داد. وی گفت: در حمله به غزه، ۶۴ نفر از افسران و سربازان اسرائیلی کشته شدند که این آمار، بیش از شش برابر تلفاتی است که در عملیات سرب گداخته داشتیم. در این میان، ۱۰ نفر به ضرب گلوله خودی، کشته شدند و این نشان می‌دهد که سطح درگیری و مقاومت حماس و به طور دقیق‌تر پافشاری حماس و مبارزه بر سر حفظ هر تونل، بسیار بالاتر رفته است.

4584711
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح مجلس در خصوص اتباع خارجی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در این زمینه خلاء قانونی داریم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد و از کشورهای فعال در این زمینه دعوت کند تا اقدامی صورت گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه بسیار غم‌انگیز و دردناک عنوان کرد و در پیامی از آن به شدت انتقاد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران از تماس تلفنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است