اقتصادی 11:12 - 27 اردیبهشت 1397
دبیر کارگروه پهپاد کشور گفت: ۳۵ تیم توانمند از برخی استان های کشور در دوره فناوری پهپاد و آزمون خلبانی در قم شرکت کردند.

گزارشی از دوره فناوری پهپاد و آزمون خلبانی در قم

حامد سعیدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نود و نهمین دوره کشوری ساماندهی پهپاد و کارگاه فناوری پهپاد؛ مقرات هوایی و ایمنی پرواز در قم و دومین دوره استانی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.



به گفته وی در این دوره حضور پررنگ بانوان چشمگیر بود و بانوان توانمند به فیلم برداری هوایی توسط پهپاد می پرداختند که قابل توجه است. همچنین از ویژگی های این کارگاه و دوره فناوری پهپاد حضور اساتید برجسته و تیم های پروازی متخصص از استان های مختلف بود.



سعیدی بیان کرد: اتحادیه عکاسان و فیلم برداران قم حضوری فعال در سطح هیات مدیره و رئیس و اعضاء در دوره فناوری پهپاد داشتند که جای تقدیر دارد.



وی خاطرنشان کرد: در این دوره به بیان نقشه های هواپیمایی و حریم های هوایی و مناطق ممنوعه پرداختیم؛ سپس مراحل اخذ مجوز و آئین نامه ها و رعایت حقوق شهروندی و رعایت اصول امنیتی تشریح شد.



دبیر کارگروه پهپاد کشور اظهار کرد: برای شرکت کنندگان در کارگروه نیز مراجعه به نیروی انتظامی و فرمانداری و شورای تامین برای هماهنگی های پروازی ذکر و اجزای مختلف پرنده زیرسیستم ها و جی پی اس و سیستم های مخابراتی توضیح داده شد. همچنین کاربران با اصول تهدید کننده وسایل و سیگنال های اخلال گر و نویز و عوامل خطرناک برای پرواز و وجود کابلهای فشار قوی و عوامل جوی آشنا شدند.



سعیدی افزود: نقشه های هوایی و نقشه بادها در جهان و هواشناسی برای علاقه مندان آموزش داده شد و در انتهای دوره کاربرد پرنده ها در حوزه کشاورزی و سم پاشی و کاربرد پرنده های بدون سرنشین در حوزه نقشه برداری و حوزه معدن و امداد و نجات توضیح داده شد. همچنین برای شرکت کنندگان به معرفی نمونه کارهای ارزشمند برای حضور در برخی از حوادث مانند زلزله کرمانشاه و سقوط هواپیما پرداختیم.



دبیر کارگروه پهپاد کشور با بیان این‌که در این دوره آزمون های خلبانی از تیم های حاضر در محوطه دانشگاه گرفته شد توضیح داد: ۳۵ تیم توانمند از برخی از استان های کشور در دوره فناوری پهپاد و آزمون خلبانی در قم شرکت کردند.

انتهای پیام


9781430
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است