بین‌الملل 00:50 - 06 اردیبهشت 1396
سابقه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون با وجود دسترسی به سوالات اولین مناظره انتخاباتی، قادر به پیروزی در انتخابات نشد.

کاندیدایی که به سوالات مناظره انتخاباتی دسترسی داشت، این‌گونه باخت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آبان ماه سال 95، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا یک بازنده بزرگ داشت، بازنده‌ای که غالب نظرسنجی‌ها از احتمال جدی برد او خبر می‌دادند و رسانه‌های بین‌المللی نیز از وی حمایت می‌کردند. هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا نتوانست الکترال کالج‌های لازم برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به دست آورد و مغلوب دونالد ترامپ شد.

هیلاری کلینتون، در دوران رقابت‌های انتخاباتی با رسوایی‌هایی مواجه شد که ماجرای مشهور ایمیل‌های وی یکی از آنها بود و رسوایی‌های مزبور در باخت او تاثیر جدی داشتند. اما یکی دیگر از موضوعاتی که باعث  ایجاد زلزله در ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 شد، افشای این رسوایی بود که او سوالات مربوط به مناظره‌ را قبلاً از شبکه خبری «سی‌ان‌ان» دریافت کرده است. 

ویکی‌لیکس اندکی بعد از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی بین «دونالد ترامپ» و «هیلاری کلینتون» که نامزد حزب دموکرات را از منظر بسیاری از کارشناسان آماده‌تر از رقیبش نشان می‌داد فاش کرد که «دونا برازیل»، تحلیلگر کهنه‌کار شبکه خبری «سی‌ان‌ان» از نفوذش در این شبکه خبری برای درز دادن سئوالات مناظره‌ها به کلینتون استفاده کرده است.

ایمیل‌های افشا شده توسط ویکلی‌لیکس نشان می‌دهد «برازیل» در ایمیلی به ستاد انتخاباتی کلینتون نوشته که یکی از سوالاتی که از او در مناظره‌های پرسیده می‌شود، سوال  یک زن خواهد بود که از او درباره بحران آلودگی آب آشامیدنی در شهر «فلینت» ایالت میشیگان خواهد پرسید. وی همچنین در ایمیلی دیگر گفته که یکی دیگر از سوالات مربوط به حکم اعدام خواهد بود.

این اتفاق موجب قطع همکاری «سی‌ان‌ان» با «برازیل» شد و فرصتی را هم برای «دونالد ترامپ» ایجاد کرد تا حملاتش علیه کمپین «هیلاری کلینتون» را شدت بخشد. رسوایی‌های مکرر هیلاری کلینتون از جمله عواملی بود که باعث شد در حالی که بردی بسیار اسان برای او پیش‌بینی می‌شد به رقیب نه چندان شناخته‌شده خود ببازد.

در پایان، هیلاری رودهام کلینتون تنها توانست 227 الکترال کالج را به دست آورد، یعنی 77 الکترال کالج کمتر از رقیب جمهوری‌خواهش.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

  

 


9042907
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است