علمی فناوری 17:55 - 04 مهر 1397
اولگ کانوننکو فضانورد روسکاسموس که خود را برای ماموریت چهارم در ایستگاه فضایی بین‌المللی آماده می‌کند، دوره آموزشی خاصی را در شرکت فناوری‌های فضایی "انرگیا" برای کار با سامانه‌های جدید آغاز کرد.

آموزش کار با ابزارهای جدید برای سفر به فضا

به گزارش ایسنا، در این دوره که با حضور کارشناسان انرگیا اداره می‌شود, اولگ کانوننکو باید با سامانه‌های جدیدی که قرار است در ایستگاه فضایی بین‌المللی با آنها کار کند آشنا شود و آموزش ببیند.

تجهیزات آموزشی شبیه‌سازی شده دستگاه‌های برقی به ویژه سیستم ارتباطی که در آینده در داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی نصب و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت، تجهیزات جدید عکاسی به روز که کیفیت بالاتر عکسبرداری و فیلمبرداری از مدار را فراهم می‌سازد و چگونگی نگهداری و تعمیر این وسایل که باید به طور مرتب انجام شود تا امکان استفاده طولانی مدت در ایستگاه را فراهم آورد، از جمله مواد آموزشی کانوننکو است.

علاوه بر این، متخصصان شرکت یک "قفسه هوشمند" را که برای جانمایی و قرار دادن تجهیزات و وسایل موجود در ایستگاه طراحی شده بود را به وی آموزش می‌دهند. در این سامانه مجازی جدید، فضانوردان می‌توانند برای پیدا کردن هر وسیله یا شی، از "برچسب" های فرکانس‌های رادیویی(Radio-frequency identification -RFID) استفاده کنند با توجه به اینکه طبق برنامه بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار است در آینده گسترش یابد، چنین تجهیزاتی به فضانوردان کمک خواهد کرد تا ابزارهای بهینه‌سازی موجودی و اجرای برنامه علمی آزمایش‌ها را فراهم کنند.

اولگ کانوننکو می‌گوید: هنگامی که یک فرد برای مأموریت بعدی آماده می‌شود، کاملا طبیعی است که در انرگیا آموزش ببیند, جایی که بخش‌های مختلف ایستگاه فضایی بین‌المللی ساخته شده‌اند و تجهیزات جانبی در حال ارتقاء هستند. در اینجا ما در جلسات آموزشی تحت هدایت متخصصانی که مستقیما در توسعه و عملیات سخت افزار دخیل هستند شرکت می‌کنیم و تبادل اطلاعات داشته و از هم بیاموزیم بطور مثال می‌توانیم همه نقاط ضعف اداره و کار آن را به کارشناسان و سازندگان توضیح دهیم.

انتهای پیام


9920313
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است