ورزشی 08:09 - 06 اردیبهشت 1397
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید خود را با دوره جهانی شدن ورزش کشور تطبیق دهند گفت: امروز در کشور توسعه همه جانبه فناوری ارتباطی و رسانه‌ای مشاهده می‌شود.

احمدی: روابط عمومی‌ها نباید از دادوستد بروز اطلاعات عقب بیفتند

به گزارش ایسنا، عبدالحمید احمدی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی معاون وزیر ورزش و جوانان با مدیران روابط عمومی ادارات کل استان ها در کرمان ضمن تبریک ایام شعبانیه بویژه نیمه شعبان افزود: باید همه چیز در دوره جهانی شدن کشور مطابق این دوره باشد.

وی ادامه داد: امروز نمی توان به شیوه 30 سال گذشته مدیریت کرد و روابط عمومی نیز از این قائده مستثنی نیست. باید روابط عمومی سنتی کنار گذاشته شود و در پی روابط عمومی، مطابق با معیارهای جهانی باشیم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزش ایران در دوره جهانی شدن قرار گرفته و امروز تمام دستاورها و شواهد این دوره به وضوح در کشور مشاهده و لمس می شود.

وی افزود: مسابقات والیبال، جام جهانی 2018 فوتبال و مسابقات آسیایی و پارآسیایی جاکارتا سال پرمشغله ای را در حوزه ورزش کشور رقم زده و موفقیت در بسیاری از رشته های ورزشی، کشور را جهانی کرده است.

احمدی تاکید کرد: این دوره ویژگی ها و مختصاتی دارد که نیاز به مطالعه و تفکر و دقت دارد و در فرایند جهانی شدن تبادل اطلاعات در سرعت و گستردگی قابل قیاس با دوره های گذشته نیست.

وی گفت: دسترسی به فناوری های نوین عنصر زمان و مکان را متحول و از دور خارج می کند. امروز سرعت و گستردگی تبادل اطلاعات، فناوری داد و ستد اطلاعاتی و معنایی با طیف گسترده مخاطبان دنبال می شود و همچنین فرصت های بسیاری برای داد و ستد اطلاعاتی ایجاد شده است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در این دوره بسیاری از وب سایت ها، وبلاگ، تالار گفت و گو و تمامی نرم افزارها و روش های داد و ستد اطلاعاتی در حال توسعه است و روابط عمومی ها نباید از آن عقب بیفتند.

وی گفت: با توجه به بعد اجتماعی گسترده فعالیت های وزارت ورزش و جوانان می توان با تمامی مردم ارتباط برقرار کرد. وزارت ورزش و جوانان حساسیت بسیاری دارد زیرا این وزارتخانه با مردم ارتباط گسترده ای دارد و برای این ارتباط باید از دانش، سخت افزار و نرم افزارها استفاده شود.

احمدی با اشاره به اقدامی پژوهشی در رابطه با روابط عمومی و کارکرد آن در دنیای جهانی شدن اضافه کرد: عملکرد روابط عمومی ها طی این دوره در سه طبقه و 14 کارکرد تقسیم بندی شده است.

وی گفت: عملکرد روابط عمومی در قالب کسب اطلاعات، مسئولیت ها و ارتباطات و تبلیغات جمع بندی می شود و این بخش باید در حوزه هایی از جمله کسب اطلاعات از موضوعات مورد علاقه افکار عمومی، جمع آوری اطلاعات و داده ها، کسب اطلاع از رویداد ها و تجزیه تحلیل آن و همچنین پایش دستگاه های همکار و رقیب فعالیت کنند.

وی افزود: روابط عمومی ها در پیشگیری از زوال سرمایه اجتماعی، ایجاد و ارتقای آن نقشی مهم و تاثیرگذار دارند و این سرمایه باید مراقبت شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: شبکه های اجتماعی مجازی موضوع روز افکار عمومی است و امروز افراد بسیاری در این شبکه ها حضور دارند.

وی با اشاره به نظرسنجی عمومی در مورد فضای مجازی گفت: طبق این نظرسنجی 80 درصد از گروه سنی فعال کشور در فضای مجازی بین 18 تا 49 سال سن دارند.

احمدی افزود: استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام در بیش از 62 درصد از جمعیت کشور مشاهده می شود و این آمار هر سال افزایش دارد.

وی عنوان کرد: محتوای میزان مطالب مورد پیگیری در شبکه اجتماعی به ترتیب سیاسی، طنز و سرگرمی و ورزشی (30 درصد از محتوای مورد پیگیری) در کشور است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان گفت: بر اساس این نظر سنجی و ارزیابی کاربران از شبکه های مجازی، 67.6 درصد استفاده از فضای مجازی را مفید ارزیابی کردند و 29.3 آن را مفید ندانستند.

وی افزود: وزیر ورزش و جوانان دستور تشکیل ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را پیش از سال 97 در حوزه ورزش کشور صادر کرده و اینک کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی این ستاد تشکیل شده است.

احمدی اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در حوزه زیرساختی وزارت ورزش و جوانان گام های خوب و موثری برداشته شده است.

وی با اشاره به برنامه های حوزه جوانان گفت: باید به اجرای جامع و کاملتر تمامی برنامه های حوزه جوانان کمک کرد و همچنین باید در ستاد و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها بصورت ملی و استانی با جوانان همکاری نزدیکی داشته باشیم

انتهای پیام


9758742
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است