سیاسی 00:16 - 12 فروردین 1394
مذاکرات را تا زمانی که اطمینان پیدا کنیم حقوق ملت ایران در توافقی که در صدد هستیم به دست بیاید تضمین نشود، ادامه می‌دهیم.

زمزمه‌هایی از محل مذاکرات/ ارزش ادامه دارد

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، در حالی که گفتگوهای هسته ای میان ایران و گروه 1+5 لحظات حساس خود را می گذراند و مذاکرات وارد مراحل حساسی شده است، زمزمه ها از تمدید مذاکرات حکایت دارد.

 

طبق گزارش منابع خبری، یک دیپلمات آلمانی گفته است که "هنوز مشخص نیست آیا دستیابی توافق تا پایان ضرب الاجل امکان پذیر خواهد بود یا نه."

 

این دیپلمات افزوده است: "ممکن است که مذاکرات پس از نیمه شب (پایان ضرب الاجل دستیابی به توافق اصولی) هم ادامه یابد."

 

در همین حال "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید نیز می گوید: «مذاکره کنندگان آمریکایی در صورتی تا پایان موعد به مذاکرات ادامه خواهند داد که روندگفتگوها سازنده باقی بماند.»

 

منابع خبری آمریکایی نیز گزارش دادند که «احتمال این که مذاکرات به روز چهارشنبه کشیده شود، بالا رفته است.»

 

"ماری هرف" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفته است: «آن‌قدر در این روزهای آخر پیشرفت داشته‌ایم که ارزش آن را دارد تا روز چهارشنبه ادامه دهیم. هنوز چندین مسئله دشوار باقی مانده است.»

 

در آخرین اظهار نظرها نیز "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه گفت: «پیشرفت داریم، اما مسئله پیچیده است و می‌ترسم که تمام شب به درازا بینجامد.»

 

ساعتی پیش نیز حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه کشورمان، در گفتگو با شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: «مذاکرات را تا زمانی که اطمینان پیدا کنیم حقوق ملت ایران در توافقی که در صدد هستیم به دست بیاید تضمین نشود، ادامه می‌دهیم و ما هیچ زمان خاصی را الان نمی‌توانیم به صورت قطعی اعلام کنیم.

 

بعیدی نژاد اضافه کرد: «فکر می کنیم که مذاکرات امشب تا زمان طولانی ادامه داشته باشد. بنابراین همه در جستجوی تصمیمات نهایی هستیم که باید اتخاذ شود.»

 

101

 


6120594
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سنگدوینی گفت: با تعاملات و دیپلماسی می‌توان مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: شکاف عمیق بین دولتمردان صهیونیست‌زده و افکار عمومی در غرب، دیگر قابل انکار نیست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی بین دو‌کشور تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و با تاکید بر اینکه تجارت غیر رسمی بین دو‌کشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را نیازمند همکاری صمیمانه همه فعالان اقتص...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با قاسم الاعرجی همتای عراقی بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو جانبه تاکید کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علی‌اکبر محرابیان گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سکینه سادات پاد گفت: دشمن برای بحث حجاب برنامه داشته و ما نمی‌توانیم بدون برنامه با این دشمن که به دنبال اقدامات هنجار شکنانه است رقابت کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سکینه سادات پاد گفت:دشمن برای بحث حجاب ما برنامه داشته و ما نمی‌توانیم بدون برنامه با این دشمن که به دنبال اقدامات هنجار شکنانه است رقابت کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اعضای سازمان جوانان حزب کارگزاران سازندگی ایران، با «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم دیدار کردند و جهانگیری در این دیدار گفت: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران و دهه گمشده اقتصاد ایران بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان به شهر کراچی به عنوان مرکز ایالت سند سفر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است