اجتماعی 11:30 - 26 شهریور 1393
ملایر-ایرنا-معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: آموزش عمومی یکی از اولویت ها و ضرورت های مبارزه جدی با اعتیاد به مواد مخدر است که نیاز به عزم ملی و همگانی دارد.

به گزارش ایرنا 'محمدقاسم عبدلی' روز چهارشنبه در شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ملایر افزود: هم اکنون آموزش عمومی برای همه مخاطبین در گروه های اجتماعی در شهرستان ملایر شکل گرفته و نیاز است هر دستگاهی مخاطبین خود را به سمت آموزش عمومی به خصوص در روستاها پیش ببرد.



وی بر لزوم سرعت بخشی به آموزش عمومی مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه مواد مخدر در عمیق ترین لایه های اجتماعی نفوذ پیدا کرده، باید با دشمن شناسی درست و اقدامات به روز، در این زمینه اطلاع رسانی درست و مطلوبی را به مردم ارایه دهیم.



وی خاطرنشان کرد: امروز به دلیل دوری از آموزه های دینی، فرهنگ کهن ملی و گنجینه دفاع مقدس در مقابل آفت ها و آسیب ها، گرفتار مواد مخدر شده ایم که تنها راهکار مقابله با آن استفاده از این سه گنجینه مهم است.



عبدلی تاکید کرد: همانگونه که در دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم و همه اقشار برای دفاع از خاک میهن اسلامی وارد عمل شدند، در مبارزه با مواد مخدر نیز باید با عزم ملی و مدیریت جهادی وارد شویم و تنها فعالیت نیروهای نظامی و انتظامی کافی نیست.



وی ادامه داد: اقدامات و عملکرد ما در مبارزه با مواد مخدر در قالب سه مورد پیشگیری، درمان و مقابله خلاصه شده که با تشکیل کمیته های مرتبط و با سرعت بخشیدن به اقدامات و ارزیابی آن، باید میزان اثرگذاری اقدامات را در جامعه سنجیده و کیفیت کار را افزایش دهیم.



معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر بیان داشت: برنامه ای که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان به ادارات اعلام شد، باید هر 45 روز گزارش کار خود را اعلام کرده و آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز اقدامات خود را روی آگاه سازی والدین متمرکز کنند.



عبدلی همچنین خواستار برگزاری جلسات فرعی مبارزه با مواد مخدر در سطح بخش ها هر دو ماه یکبار توسط بخشداران شد و افزود: فعالیت گروه های NA امروز در درمان معتادان بسیار نتیجه بخش و مفید بوده که این امر به ما گوشزد می کند که حتما از این گروه باید کمک گرفت و درمان NA را جدی بگیریم.



وی بر لزوم بازدید از کمپ ها توسط مدیران و آشنایی با نحوه فعالیت آنها، ارایه گزارش عملکرد کمپ ها در جلسه های ستاد و همچنین ایجاد گرمخانه در مقیاس کوچک برای معتادانی که جای خواب ندارند تاکید کرد و گفت: هم اکنون چهار هزار معتاد پاک شده در شهرستان ملایر وجود دارد.



به گفته وی فضای مجازی و ایجاد فرقه های نوظهور در کنار مواد مخدر و اعتیاد، از دیگر حربه های دشمن است که مقابله با آنها نیاز به کمک های مردمی و عزم همگانی دارد.



رییس اداره بهزیستی ملایر نیز گفت: از 10 نفر سهمیه این شهرستان، امسال هیچ سهمیه ای برای اردوگاه بازپروری به ملایر داده نشده و از ابتدای سال پذیرش معتاد صورت نگرفته که این امر نیاز به پیگیری دارد.



'حمیدالله فارسی' خواستار حضور فعال پلیس در کمپ ها در زمان های مورد نیاز شد و بیان داشت: بحث شیلتر برای بانوان معتاد در ملایر پیگیری شده و در صورت اختصاص اعتبار، تا پایان سال جاری این امر محقق می شود که در حال حاضر، بانوان معتاد به کمپ بانوان در نهاوند فرستاده می شوند.



شهرستان ملایر با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر، در جنوب شرقی استان همدان واقع شده است.



576/7528

انتهای پیام /*


4744319
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴/۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طرح انضباط شهری سد معبر سیار از جمله وانتی‌ها و چرخی‌ها در ۱۲ منطقه تهران با مشارکت پلیس راهور تهران در حال اجراست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است