استانی 10:44 - 29 فروردین 1393
شهرری - ایرنا - قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) صبح امروز در مراسم رژه نیروهای چهارگانه ارتش جدیدترین سامانه های راداری موشکی و ارتباطی خود را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگاران اعزامی ایرنا، برای اولین بار در رژه 29 فروردین، قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) جدیدترین سامانه های راداری موشکی و ارتباطی خود را به نمایش گذاشت.



فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت: سامانه های راداری آرش، سامانه شبیه ساز موشک غفار و سامانه متحرک سازی پرتاب کننده موشک پوش و قادر امسال برای اولین بار دررژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد.



امیر سرتیپ ستاد ˈ فرامرز اسماعیلیˈ افزود: باید به طور جد همه نیروها به پدافند هوایی بپردازند و تقویت و پشتیبانی از پدافند را در اولویت اول قرار دهند و این یک اولویت واقعی است.



وی تاکید کرد: خودروی فرمانده ستون قرارگاه پدافند هوایی با بهره گیری از تمامی تجهیزات پدافندی نسبت به تامین و پوشش پدافند هوایی و دفاع از قلمرو فضایی و آسمان کشور از طریق شبکه یکپارچه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی اقدام می کند.



وی تصریح کرد: سامانه راداری آرش، رادار جستجو گر و شناسایی اهداف برد بلند با قابلیت تفکیک دقیق درسمت و برد پروازهای نزدیک به هم و کشف اهداف با سطح مقطع راداری کم و قابلیت کشف ریز پرنده ها 5 سامانه پوش (هاگ) متحرک و چابک سازی سامانه موشکی برد متوسط با استفاده از متحرک سازی سکو ها برای جابجایی های سریع سامانه و ایجاد قابلیت رزم تاکتیکی برای سامانه های موشکی سامانه دهم شهریور (صامع) سامانه راداری کشف و شناسایی ، بودن انتشار امواج با قابلیت ردیابی بیشتر از 100 هدف بطور همزمان که بدست نیروهای توانمند ق پ هـ خ (ص) آجا تولید شده است.



همچنین در رژه تجهیزات آخرین دستاوردهای نظامی همچون سامانه قادر بهمراه موشک شلمچه (4 تیر موشک) تاکتیکی نمودن سامانه موشکی برد متوسط با استفاده از طرح جدید جهت جابجائیهای سریع و تغییر مکان سایت و افزایش توان رزم در جنگهای نا متقارن با استفاده از موشکهای کاملا بومی شلمچه, سامانه مرصاد سامانه موشکی هدایت شونده پیشرفته به منظور مقابله با اهداف پرنده در ارتفاع پایین و متوسط و همچنین قادر به مقابله با موشکهای بالستیکی با قابلیت بالا که توسط متخصصین داخلی طراحی و تولید شده است به نمایش گذاشته شد.



سامانه رادار مطلع الفجرسامانه راداری کاملا بومی و ملی با برد بالا و مجهز به فناوری روز دنیا که با بهره گیر از سالها تجربه و تحقیق و بدست متخصصان داخلی تولید گردیده است.



شبیه ساز سامانه هاگ (غفار) طراحی و ساخت سامانه شبیه ساز صحنه نبرد بصورت مجازی جهت آموزش و تمرین کارکنان سامانه های موشکی برد متوسط سامانه رادار تاکتیکی نبو رادار متحرک کشف و مراقبت هوایی با برد متوسط و قابلیت بالا در کشف پرنده ها با سطح مقطع راداری پایین و سرعت کم در ارتفاعات مختلف , سامانه رادار تاکتیکی کاستایکی از پیشرفته ترین سامانه های راداری با فناوری روز دنیا جهت پوشش نقاط کور راداری و با قابلیت کشف و مراقبت هرگونه اشیاء پرنده با سطح مقطع کم و هواپیماهای بدون سرنشین و با قابلیت عملیاتی شدن در حداقل زمان ممکن رادار ملی(باآنتن)سامانه راداری ثابت و دور برد با قابلیت کشف اهداف در فواصل دور و ارتفاع بالا که به صورت کاملا بومی با همکاری کارشناسان توانمند قرارگاه و همکاری دانشگاه و صنایع نظامی داخلی تولید شده است.



ماکت رادار شهاب سامانه راداری برد بلندکیهانی و غیر قابل کشف با قابلیت تداوم عملیاتی بالا در شرایط و محیط های جنگ الکترونیک که در شرایط تحریم بدست متخصصان ق پ ه خ (ص) آجا به بهره برداری رسیده است.



ماکت رادار ثامن سامانه راداری کنترل هوایی با کشف اهداف، دارای حداقل سطح مقطع با برد متوسط موشک( S-200 4 تیر موشک)سامانه موشکی بهینه سازی شده با برد بلند جهت انهدام کلیه اهداف پرنده در ارتفاع بالا و پروازهای جمعی، توپ 35 م م و پاور مربوطه جنگ افزارهای توپخانه ای ارتفاع پایین با قابلیت کنترل توسط سامانه های دقیق کنترل آتش با عملکرد موفق در دفاع مقدس، رادار خاتم سامانه کنترل آتش راداری با آخرین تجهیزات و فناوری روز با قابلیت هدایت جنگ افزارهای توپخانه ای و موشکی در ارتفاع پایین ( ساخته شده بدست متخصصین داخلی) سامانه راپیرسامانه موشکی ارتفاع کم پدافند هوایی که با استفاده از توانمندی داخلی بازسازی و بهینه سازی گردیده است.



سامانه FM-80 سامانه موشکی ارتفاع کم که قادر به اجرای عملیات در هر شرایط جوی و محیط های جنگ الکترونیک است.



سامانه ردیاب الکترواپتیک صافات 1سامانه الکتروپتیک پدافندی ارتفاع کم با قابلیت بهره گیری از دوربینهای IR و با تداوم عملیاتی بالا در محیط های جنگ الکترونیک که بدست متخصصین داخلی بصورت کاملا بومی و داخلی تولید شده است.



توپ 23 م م متحرک بر روی خودرو تاکتیکی سفیرجنگ افزارتوپخانه های با توانمندی متحرک پذیری و عکس العمل بالا و طراحی شده جهت جنگ های نامتقارن با امکان بهره گیری در نقاط صعب العبور، 8 قبضه دوش پرتابی بر روی یک دستگاه کامیون مربوطه سامانه های موشکی دوش پرتاب حرارتی در ارتفاع پایین با قابلیت درگیری با اهداف پرنده و موشک های کروز ،خودروی سامانه ارتباطی مرکزی (بنز آکسور) سامانه کاملا بومی و با قابلیت برقراری ارتباط از هر نقطه با هواپیماهای جنگنده و کشوری و همچنین یگان های پدافندی استقرار یافته در اقصی نقاط، خودروی ارتباط تاکتیکی ( CP سیار) ، خودروی ارتباطی دید مستقیم(تویوتا هایلوکس)سامانه ارتباطی رادیویی پرظرفیت با قابلیت انتقال خطوط صوت وتصویر که وظیفه برقراری ارتباطات تاکتیکی از راه دور یگان های پدافندی را عهده دار میباشد و همچنین قابلیت اتصال به فیبر نوری و خطوط انتقال مخابرات کشور از دیگر مزایای آن است.



سیستم ارتقاء یافته رادیو رله دید مستقیم سامانه ارتباطی جهت برقراری ارتباطات تاکتیکی در هفت لایه جهت سایت های موشکی سیار – رادارهای تاکتیکی و رادارهای کنترل آتش با قابلیت برقراری سریع ارتباطات پرظرفیت دیتا – صوت و تصویر و با توانایی دورسازی تشعشعات ارتباطی از مراکز عملیات، سامانه تروپو اسکتر تاکتیکی بومی سامانه ارتباطی با قابلیت برقراری ارتباط با استفاده از لایه جوی تروپوسفر که بدست متخصصان داخلی طراحی و تولید گردیده است.



خودروی رفع آلودگی درخش 7، خودروی هایلوکس سامانه اطلاعاتی باصر 2 سامانه شنود اطلاعات و جهت یاب کامینت خودروی هایلوکس سامانه اطلاعاتی باصر 3سامانه شنود اطلاعات و جهت یاب کامینت ،شیلتر اطلاعاتی DZ سیستم جمع آوری اطلاعات سیگنالی سامانه الینت، ازمهمترین تجهیزات پدافند هوایی است.



1724/687/506

انتهای پیام /*


3509592
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است