اجتماعی 16:19 - 27 بهمن 1397
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تشدید تحریم‌ها در سال جاری، گفت: خوشبختانه امروز وضعیت تأمین تجهیزات پزشکی در کشور بحرانی نیست.

وضعیت تجهیزات پزشکی بحرانی نیست

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی پیرصالحی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تجهیزات پزشکی با تقدیر از خدمات شایسته دکتر مسائلی، گفت: اگرچه تحریم‌ها از ابتدای سال تشدید شد اما با زحمات دکتر مسائلی و تیم همراه در شرایط سخت امروز، وضعیت تجهیزات پزشکی بحرانی نیست.



وی افزود: امیدواریم با تلاش مهندس صفوی و هماهنگی با سازمان غذا و دارو، مدیران و کارشناسان مجموعه این شرایط حفظ شده و بتوانیم از این دوره سخت گذر کنیم.



معاون وزیر بهداشت با اشاره به علت تغییر مدیریتی در این حوزه، عنوان کرد: معتقدیم مجموعه سازمان غذا و دارو باید به‌صورت منسجم عمل کند، هیچ امتیازی بین دارو و تجهیزات پزشکی وجود ندارد و هر دو برای بیمارستان‌ها مهم است؛ چراکه در صورت ایجاد مشکل در هرکدام از آن‌ها، درمان و سلامت با مخاطره مواجه می‌شود.



وی تصریح کرد: برای مدیریت واحد و هماهنگی بیشتر با نهادهای بیرونی خواستیم این نهاد به‌صورت منسجم در دل سازمان غذا و دارو باشد که نظر وزیر بهداشت نیز همین بود.



وی گفت: مهندس صفوی تجربه مدیریت در این حوزه را داشته که امیدواریم با استفاده از تجربیات گذشته بتوانند به‌صورت منسجم این اداره کل را راهبری و شرایط را بهتر از پیش رقم بزند.



پیرصالحی گفت: تعویض مدیریت به معنای تعویض سیستم‌های پایه‌گذاری شده نیست و تمام‌کارهای خوب باید با جدیت دنبال شده و نقاط قوت تقویت شود. همه ما باید بدانیم برای بیماران و نظام سلامت کار می‌کنیم و باید از حواشی و جوانب دوری کرده تا بتوانیم مؤثر باشیم.



در ادامه دکتر رضا مسائلی با اشاره به وضعیت تجهیزات پزشکی در کشور، گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در مراکز بهداشتی و درمانی مصرف و ۲۸۰ هزار قلم کالا تجهیزات پزشکی در کشور به ثبت رسیده است، بازار آن بالغ‌بر ۲ و نیم میلیارد دلار در سال بوده و قریب به ۲۲۰۰ شرکت و هزار تولیدکننده در این حوزه فعالیت می‌کنند.



بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته زیرساخت‌های مناسبی از قبیل راه‌اندازی سامانه توزیع، احیا برند Imed و زیرساخت‌هایی از قبیل کمیته و سامانه تخصیص ارز ایجادشده است.



در ادامه سید حسین صفوی، مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: باید در این دوره سعی کنیم به امور سرعت بخشیده و ضمن کاستن از حواشی به مسائل اصلی بپردازیم.



به گفته وی، تأمین کالاهای پزشکی از تولیدکنندگان داخل و در مواردی از طریق واردات صورت خواهد گرفت.



انتهای پیام


10056197
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است