استانی 16:37 - 06 مرداد 1393
قادری خبر داد:
سنندج– خبرگزاری مهر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از روکش آسفالت 90 کیلومتر از راه های استان طی دوماهه نخست امسال خبرداد.

روکش آسفالت 90 کیلومتر از راه های کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قادری امروز دوشنبه در جلسه کمیسیون کاهش حوادث ترافیکی استان در سنندج اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته آمار تصادفات به شدت کاهش یافته و این امر نشان از مهیا بودن بسترهای لازم و توجه مسئولان به بحث راه و راهداری است.

وی افزود: ارتقای فرهنگ ترافیک، خدمات رسانی به موقع هلال احمر و نظارت های 24 ساعته پلیس راه از دیگر دلایل کاهش تصادفات در سطح استان در سال جاری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: شناسایی نقاط حادثه خیز و رفع مشکلات این نقاط و ارائه آمار دقیق و تفکیک شده‌ در زمینه میزان تصادفات درون و برون شهری و راه‌ های روستایی می تواند در کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری استان نقش بسزایی داشته باشد.

قادری با اشاره به این مطلب که یکی از اولویت های کاهش تصادفات توجه به بحث راه ها است، یادآور شد: راه و شهر سازی استان وظیفه خطیری را در این خصوص دارد و انتظار می رود دستگاه های ذی ربط نیز با تمام توان در این خصوص همکاری لازم را با این اداره داشته باشند.

بیش از 90 کیلومتر روکش آسفالت در کردستان انجام شده است

وی ادامه داد: بیش از 90 کیلومتر روکش آسفالت طی چند ماه اخیر امسال انجام شده است که این امر کار بسیار خوبی در حوزه راه است و خوشبختانه با توجه به حواله های قیر که در راستای ایمن‌ سازی و بهسازی جاده ‌های استان گرفته شده است شاهد کسب توفیقات بیشتری در این راستا هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بر اهمیت حفظ و نگهداری راه‌ های استان تاکید کرد و گفت: به ازای هر کیلومتر راهی که درست می ‌شود اگر اقدامات حفاظتی مناسب صورت نگیرد سه کیلومتر از بین می‌ رود.

قادری اظهار داشت: روکش آسفالت 80 کیلومتر از راه‌ های استان در سال‌ 93 از جمله اقدامات ارزنده ای است که صورت گرفته و همچنین امسال هفت هزار و 500 تن قیر رایگان برای روکش آسفالت و ایمنی راه ‌های روستایی استان اختصاص داده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: راه ‌ها به عنوان سرمایه‌ های ملی محسوب می شوند و مسئولان استان نیز باید برای نگهداری راه‌ های استان حساسیت نشان دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: معرفی نقاط حادثه ‌خیز استان و اختصاص اعتبارات لازم برای اصلاح آنها  ضروری است و باید سعی شود سهم تصادفات جاده ‌ای و محل تصادفات درون شهری، برون شهری و راه روستایی تفکیک شود.

مدیریت  سفرهای تابستانی پس از ماه مبارک رمضان ضروری است

قادری در ادامه یادآور شد: مدیریت سفرهای تابستانی پس از ماه مبارک رمضان باید یکی از اولویت های کاری مدیران استان به ویژه در حوزه کاهش تصادفات برون شهری باشد.

وی ادامه داد: موج دیگر سفرهای تابستانی از فردا آغاز می ‌شود که رعایت موارد ایمنی و هشدارهای باز دارنده پلیس در سطح جاده ‌ها برای داشتن سفری ایمن و بی خطر امری الزامی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: نظارت مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین ضروری است و نباید فقط به دادن کارت و برچسب اکتفا کنند بلکه به سایر موارد فنی خودروها هم نظارت کاملی باید داشته باشند.


4349326
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است