بین‌الملل 12:43 - 02 آذر 1393
یک روزنامه آمریکایی نوشت مذاکرات هسته ای ایران در حالی به مراحل پایانی نزدیک می‌شود که هنوز هیچ اطلاع دقیقی درباره نتیجه نهایی این مذاکرات منتشر نشده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا روز یکشنبه در گزارشی به قلم "لائورنس نورمان" نوشت دیپلمات های غربی گفته اند هنوز زمان برای دستیابی به توافق نهایی درباره برنامه هسته ای ایران وجود دارد. این دیپلمات ها اعلام کردند ایران تاکنون هیچ امتیازی درباره مسائل اصلی مانند غنی سازی و رفع تحریم ها پیشنهاد نکرده است با این حال هنوز زمان برای دستیابی به توافقی سیاسی وجود دارد و این توافق می تواند چارچوب یک توفق هسته ای را مشخص کند. در حالی که کم تر از چهل و هشت ساعت دیگر ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی به توافق نهایی به پایان خواهد رسید مقامات غربی می گویند تنها مسیر دستیابی به توافق همان است که آنها از مدت ها قبل درباره آن هشدار داده بودند. 


یک دیپلمات ارشد غربی گفت ما به مرحله‌ای در مذاکرات رسیده ایم که احتمالا بدون برخی اقدامات قابل توجه از سوی ایران قادر نخواهیم بود به توافق دست بیابیم. این مقام اروپایی گفت در حال حاضر دستیابی به توافق جامع تا روز دوشنبه غیرممکن بنظر می‌رسد اما همان گونه که وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه گفت امکان دستیابی به توافقی درباره اصول بنیادین همچنان وجود دارد. وی گفت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ممکن است به راحتی برخی دستورالعمل های انعطاف پذیر را دریافت کند که به ما امکان خواهند داد به توافق دست پیدا کنیم.


هیچ کس نمی تواند بگوید که موضوع پایان یافته است. روز شنبه فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان گفت روزهای آینده لحظات واقعیات هستند.
یک دیپلمات دیگر غربی هم گفت در مذاکرات هسته ای پیشرفت هایی درباره مسائل اساسی بویژه در بخش غنی سازی و تحریم ها حاصل شده است. وی گفت اما پیشرفت درباره دشوارترین مسائل بسیار اندک است.


نویسنده گزارش وال استریت ژورنال در ادامه نوشت ایران و گروه پنج بعلاوه یک تلاش می کنند به توافقی دست بیابندکه براساس آن تحریم های شدید بین المللی علیه این کشور به شکل مرحله به مرحله لغو شوند در مقابل ایران هم تضمیناتی بدهد. 


یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت همان گونه که جان کری وزیر امور خارجه صبح امروز گفت همچنان شکاف ها و اختلافات بزرگی میان طرفین وجود دارند. اما مسائل گسترده ای را بررسی می کنیم و تلاش می کنیم گام هایی را به سمت جلو برداریم. در حال حاضر محور مذاکرات توافقنامه است اما ما هم بطور داخلی هم با شرکای خود گزینه های مختلف را بررسی می کنیم تا بهترین مسیر را برای آینده انتخاب کنیم.


نویسنده گزارش روزنامه وال استریت ژورنال در پایان نوشت ایران در بخش غنی سازی اورانیوم پیشنهاد کرده است که بخشی از سوخت هسته ای خود را کاهش دهد. اما غربی خواهان آن هستند که تهران کاهش بیشتری را در فعالیت های هسته ای خود از جمله کاهش تعداد سانتریفیوژها و بخش غنی سازی بپذیرد. 






انتهای پیام./

5248439
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شدت سکوت حکام عرب در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به تشدید تنش‌ها اعلام کرد که این کشور به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع آگاه در لندن اعلام کرد که انگلیس درخواست رژیم صهیونیستی برای قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی را با جدیت رد کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای اولین بار بر سر تعیین حدود مرزی میان خود به توافق رسیدند که طی آن ۴ روستا به دولت باکو بازگردانده می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مقاومت فلسطین جمعه شب اعلام کردند که به پایگاه نظامیان صهیونیست در استان جنین واقع در شمال کرانه باختری حمله کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی‌ان‌ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی ان ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است