اجتماعی 21:51 - 01 مهر 1397

نوسازی بافت های فرسوده مدارس باید به یک جنبش عمومی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سالاری در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه نیایش محله گلشن با اعلام این خبر گفت: بر اساس آمارهای موجود متاسفانه کلانشهر تهران به عنوان محبوب ترین شهرهای کشور در بحت فضاهای آموزشی محسوب می شود اما به لحاظ آماری دارای کمبودهای بسیاری است که نیازمند توجه بیشتر است.

وی افزود: متاسفانه سرانه های فعلی ما بر اساس نیازهای چهل سال پیش طراحی و برنامه ریزی شده است که در سال های گذشته سرانه ها کمتر از ۳۰ درصد و در حال حاضر ۷۰ درصد و در آینده نیز با توجه به افزایش جمعیت پیش بینی می شود کمبود سرانه ها به ۸۵ درصد برسد.

سالاری با اشاره به خدمات ارزنده خیرین مدرسه ساز در سطح کشور افزود: خوشبختانه در سال های اخیر خیرین مدرسه ساز اقدامات خوبی در خصوص نوسازی مدارس مناطق محروم کشور انجام دادند و ضروری است تا خیرین نیم نگاهی نیز به مدارس مناطق محروم شهر تهران بیندازند.

وی با بیان اینکه نوسازی مدارس و بافت های فرسوده باید به یک جریان و دغدغه عمومی تبدیل شود افزود: رویکرد نوسازی بافت های فرسوده و مدارس زمانی محقق می شود که بتوانیم آن را به یک جنبش و دغدغه عمومی تبدیل کنیم.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران اضافه کرد: نوسازی بافت فرسوده مدارس و افزایش ایمنی دانش آموزان از اولویت های اصلی شورای اسلامی شهر تهران بوده و نیازمند مشارکت آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز است که متاسفانه در جامعه مغفول مانده و در حال تبدیل شدن به یک بحران جدی است.

وی با اشاره به وجود ساختمان هایی نظیر ساختمان پلاسکو در پایتخت گفت: متاسفانه به دلیل سهل انگاری و عدم توجه مسئولان به ساختمان های نا ایمن شهر تهران در موقع بروز بحران مشکلات عدیده ای را در بحث ایمنی شهروندان ایجاد خواهد کرد و باید به صورت ویژه به آن ها پرداخته شود.

سالاری خاطر نشان کرد: هم اکنون که شاهد بازگشایی مدارس هستیم ضروری است احیاء و بازسازی بافت های فرسوده شهری و ایمن سازی مدارس را به کمک خیرین و دولت تبدیل به یک جریان عمومی شود و شاهد اتفاقات خوبی در بافت های فرسوده باشیم.


9916701
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است