استانی 17:52 - 02 آبان 1393
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: رتبه استان از لحاظ محیط کسب و کار در میان استان‌های کشور بسیار پایین است.

رتبه استان اصفهان از لحاظ محیط کسب و کار بسیار پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خسرو کسائیان امروز در نشست فعالان اقتصادی پیرامون مباحث مالیاتی با اشاره به وضعیت مالیات در استان اظهار کرد: امروز استان اصفهان بیش از نیاز خود آب دارد اما به دلیل برخی مسائل آب اصفهان به دیگر استان‌ها منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هوای آلوده،‌ نرخ بالای بیکاری و مسائلی از این قبیل استان را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است، ادامه داد: ما در بحران اقتصادی هستیم و در صورتی که نتوانیم این بحران‌ها را برطرف کنیم به نقاط غیرقابل بازگشت می‌رسیم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: بحران اقتصادی، رکود و تورم ما را در بی‌ثباتی اقتصادی قرار داده هرچند دولت سعی در حل این مشکلات دارد.

وی با اشاره به اینکه چگونگی محیط کسب و کار بر اقتصاد تاثیرگذار است، ادامه داد:‌ متاسفانه رتبه استان از لحاظ محیط کسب و کار در میان استان‌های کشور بسیار پایین است.

کسائیان اضافه کرد: در سال گذشته 30 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی جمع‌آوری مالیات در استان شد که 28.5 هزار میلیارد ریال مالیات وصول شد و باید توجه داشت سازمان مالیاتی استان اصفهان بسیار بیشتر از آن که برای استان پیش‌بینی شده بود مالیات وصول کرده اما در سال جاری هنوز این امر محقق نشده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر فشار مالیاتی بر فعالان استان بسیار زیاد بوده و فعالان اقتصادی استان را در مضیقه قرار داده است و به همین خاطر جامعه صنعت و تولید استان تحمل فشار بیشتر را ندارد.

در ادامه این نشست نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اصفهان در هنگام تخصیص اعتبارات سالانه همیشه در ردیف‌های آخر است اما در دادن مالیات جزو رتبه‌های اول یا دوم کشور است.

نیره اخوان ادامه داد: در حال حاضر به دلیل وجود صنایع مختلف در استان بیماری‌هایی همچون ام‌.اس و سرطان دامن اصفهان را گرفته و این در حالی است که مالیات فراوانی توسط صنایع استان پرداخت می‌شود اما بازده آن را در استان اصفهان نمی‌بینیم.

وی اضافه کرد: ‌ما مخالف دریافت مالیات نیستیم و باید وابستگی کشور به فروش نفت کاهش یابد و موضوع مالیات جدی گرفته شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز اصفهان با معضل کم‌آبی روبه‌روست و در شرایطی هستیم که اصفهان در حال تبدیل شدن به یک کویر است و کشاورزان ما بیکار هستند اما متاسفانه همچنان نگاه استانی برخوردار بر اصفهان سایه انداخته است و مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده است.


5028191
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است