اجتماعی 11:37 - 08 شهریور 1393
سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد
سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در چهار ماهه نخست امسال ۵ هزار و 801 نفر در تلفات حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات حوادث رانندگی ۶ هزار و 80 نفر بود، 4.6 درصد کاهش یافته است.

مرگ ۵۸۰۱ نفر در تصادفات رانندگی چهارماه اول امسال

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان پزشکی قانونی، از کل تلفات حوادث رانندگی در چهار ماهه ابتدایی امسال 4 هزار و 491 نفر مرد و هزار و 310 نفر زن بودند.

 

در این مدت استان‌های فارس با 522، خراسان رضوی با 440 و تهران با 433 نفر بیشترین و استانهای ایلام با 40، کهگیلویه و بویراحمد با 53 و اردبیل با 63 نفر کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند.

 

بر اساس این گزارش از تلفات حوادث رانندگی چهار ماهه امسال، 3 هزار و 736 نفر در حواث برون شهری، هزار و 548 نفر در حوادث درون شهری، 495 نفر در محورهای روستایی و 22 نفر در سایر محورها جان خود را از دست داده‌اند.

 

در این مدت 106 هزار و 106 مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که 75 هزار و 897 نفر از آنان مرد و 30 هزار و 209 نفر زن بودند. آمار مصدومان حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6.5 درصد کاهش یافته است.

 

کاهش آمار متوفیات و مصدومان حوادث رانندگی در تیر

 

در تیر ماه سال جاری آمار تلفات و مصدومان حوادث رانندگی که به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند به ترتیب 8.9 و 14.9 درصد کاهش یافت.

 

در تیر ماه سال جاری یکهزار و 419 نفر (یکهزار و 123 مرد و 296 زن) در حوادث رانندگی جان باختند این در حالی است که آمار تلفات حوادث رانندگی در مدت مشابه سال قبل یکهزار و 558 نفر بود.

 

در این مدت 27 هزار و 154 مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 14.9 درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام/


4599702
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است