اقتصادی 11:32 - 05 اردیبهشت 1398
قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی با بالا ماندن ارزش دلار آمریکا که ضعف بازارهای سهام و آمار اقتصادی ضعیف را جبران کرد، تغییر چندانی نداشت.

ناکامی طلای جهانی برای صعود دوباره قیمت

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۷۵.۵۱ دلار ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۷۷.۶۰ دلار رسید.

بازارهای سهام آسیا به انتشار آماری که وخامت اعتماد تجاری آلمان در آوریل را نشان داد، واکنش منفی نشان داده و کاهش پیدا کردند. تنش‌های تجاری به موتور صنعتی بزرگترین اقتصاد اروپا لطمه زده‌اند.

اقتصاد کره جنوبی نیز به طور غیرمنتظره در سه ماهه اول کوچک شد و نگرانی‌ها نسبت به مساعد نشدن اوضاع اقتصاد جهانی را برانگیخت.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات شرکت مدیریت دارایی "اس پی آی"، آمار رشد اقتصاد جهانی خارج از آمریکا کاملاً ضعیف است و انتظار می‌رود روند حرکت بازارهای سهام تصحیح شود و دوباره کانون توجهات به مهره‌های اقتصادی بزرگ معطوف خواهد شد.

طلا در شرایط ابهامات مالی و اقتصادی، به عنوان پناهگاهی برای حفظ دارایی با افزایش تقاضا روبرو می‌شود. با این حال دلار آمریکا که نزدیک به بالاترین حد خود در دو سال اخیر قرار دارد، مانع از رشد بیشتر قیمت طلا شده و این فلز را برای خریداران غیرآمریکایی گران نگه داشته است.

طلا اوایل هفته جاری به ۱۲۶۵.۹۰ دلار سقوط کرد که پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته بود و دورنمای کوتاه مدت طلا در شرایطی که پایین میانگین قیمت ۵۰ روزه و ۱۰۰ روزه خود قرار دارد، همچنان منفی است. این فلز ارزشمند حدود ۶ درصد از رکورد ۱۳۴۶.۷۳ دلار در فوریه کاهش نشان می‌دهد.

ذخایر "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۷۴۷.۸۷ تن رسید که پایین‌ترین میزان از ۱۹ اکتبر بود.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها اکنون منتظر انتشار آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا هستند که اواخر هفته جاری منتشر می‌شود تا دید شفاف‌تری نسبت به اوضاع بزرگترین اقتصاد جهان داشته باشند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴.۹۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۸۸۴.۳۱ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و در ۱۴۱۳.۳۹ دلار ایستاد.

انتهای پیام


10110990
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ثبت رکورد توزیع ۱۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در روز دوشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فیسکر سازنده خودرو‌های برقی در آمریکا اعلام کرد که برای ۶ ماه تولید خودرو را متوقف خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش مرکز آمار حاکی از کاهش ۱۰ درصدی تورم نقطه به نقطه آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در بهمن ماه امسال نسبت به ماه گذشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی امروز ۲۹ اسفند در نیمه غربی کشور تشدید می‌شود و در ارتفاعات شاهد برف و کولاک خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی از عرضه کالا‌های اساسی به ویژه گوشت قرمز و مرغ به بازار در روز‌های تعطیل خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل راه‌آهن گفت: پس از پیگیری های بسیار در خصوص استجازه نفت، نخستین واریزی برای شرکت راه آهن برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی انجام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مهرداد بذرپاش با بیان اینکه در ۹ ماهه ۱۴۰۲ رشد بخش تولید مسکن به ۴.۸ درصد رسید، گفت: تکمیل ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون آمار قابل توجهی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تغییری نکرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب گفت: بازه‌های زمانی پرخطر را شناسایی کرده و این موضوع را به استان‌ها اعلام کرده‌ایم و از تجربیات گذشته و مدل‌سازی‌های تکمیلی استفاده می‌کنیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و آبزیان گفت: سود منطقی قیمت ماهی از مزرعه و دریا تا بازار ۳۵ تا ۴۰ درصد است، درحالیکه اختلاف قیمت ماهی‌های جنوب به ۴۰۰ درصد می‌رسد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است