استانی 08:55 - 09 اسفند 1395
‌رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرم‌آباد از احداث دو پاسگاه محیط‌بانی ویژه حفاظت از سمندر لرستانی در این شهرستان خبر داد.

احداث دو پاسگاه محیط‌بانی ویژه حفاظت از سمندر

‌مهندس کامران فرمان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: هرساله به توجه به پایان سال و نزدیک شدن به ایام نوروز سازمان محیط‌زیست و به تبع آن اداره کل استان برنامه‌ریزی‌هایی جهت ارتقای حفاظت سمندر لرستانی و زیستگاه‌های آن به کار می‌بندند.



وی اضافه کرد: در همین راستا کارگروه آمایش استان تشکیل و در کمیسیون قاچاق کالا و ارز، بندی تصویب شد تا تمام دستگاه‌های اجرایی مربوطه اگر موردی از قاچاق سمندر و یاهرگونه جانوری دیگر مشاهده کردند به اداره محیط زیست اطلاع دهند تا با آنان برخورد شود.



فرمان‌پور از تشکیل دو پاسگاه محیط‌بانی سیار در شهرستان خرم‌آباد خبر داد و گفت: عمده زیستگاه سمندر لرستان در مسیر آزادراه پل زال و تحت مدیریت اداره محیط زیست خرم‌آباد است که با ایجاد این پاسگاه‌ها سعی در افزایش سطح حفاظتی ویژه این گونه نادر را داریم.



رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرم‌آباد تصریح کرد: همچنین 8 محیط‌بان در این پاسگاه‌ها مستقر شده‌اند تا با ایجاد گشت و کنترل‌های مستمر حفاظت بیشتری از این گونه به عمل آید.



وی خاطرنشان کرد: همچنین در سطح شهراز دادستانی دستور گرفته‌ایم تا خودروهای مشکوک را بازرسی کنیم و آکواریوم‌های سطح شهر نیز مورد بررسی قرار گیرند که اگر اقدام به خرید و فروش سمندر و یا سایر گونه‌ها از جمله لاک‌پشت و مار کردند، با آنان برخورد قانونی شود.



فرمان‌پور افزود: اطلاع‌رسانی و هماهنگی‌های لازم نیز به عمل آمده و با پلیس راه مکاتباتی داشته‌ایم تا با خاطیان و متخلفان برخورد جدی شود.

انتهای پیام


8862077
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است