استانی 18:34 - 25 آذر 1397

اتوبوسهای ویژه معلولان در  شهر اصفهان مستقر  می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله نوروزی ظهر یک شنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های اتوبوسرانی اصفهان اظهار داشت: در بازدیدی که از آسایشگاه جانبازان داشتم به آنها وعده دادم که اتوبوس مناسب سازی ویژه معلولان را در این مکان مستقر می کنم که امروز این وعده تحقق  یافت، دو اتوبوس نیز  ویژه معلولان مناسب سازی شده و در خدمت آنها قرار  می گیرد.

وی بیان داشت: با کمتر ازسه میلیارد تومان ۳۰ اتوبوس که بیش از ۱۰ میلیارد تومان ارزش افزوده داشته است به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کردیم.

شهردار اصفهان با اعلام اینکه تلاش ما بر این است که یک ناوگان نو و بی عیب ونقص با کمترین حجم آلاینده‌ها در شهر اصفهان ایجاد کنیم، ادامه داد: از ۲۶ آذر تا ۲۹ دی ماه ۱۰۰ برنامه در رابطه با مسائل ترافیکی، حمل و نقل و آموزشی و مسائلی از این قبیل در شهر اصفهان به نمایش گذاشته می‌شود، امیدوارم  در این ۳۳ روز شاهد ارتقا و رشد سطح فنی، ترافیکی، حمل و نقلی و آموزشی لازم برای همه شهروندان باشیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته با این اقدامات در کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان مؤثر بوده‌ایم و این یک موفقیت است، ابراز داشت: همه با هم باید به گونه ای عمل کنیم که شاهد کاهش آلاینده‌ها و روزهای پاک بیشتری باشیم، مردم نیز باید همراهی کرده و از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، مترو و تاکسی بیشتر استفاده کنند.

شهردار اصفهان از برگزاری مسابقات راننده حرفه‌ای اتوبوس شهری اصفهان خبر داد و گفت: با برپایی این دست از مسابقات بدنبال این هستیم که سطح کاری و فنی رانندگان اتوبوس رانی مورد ارزیابی قرار بگیرد و همچنین کسانی که این اتوبوس‌ها را می‌سازند اگر نقص و اشکالی  مربوط به ساخت اتوبوس و تکنولوژی  در آن وجود دارد آنها رفع کنند.

بازسازی ناوگان حمل ونقل عمومی در دستور کار شهرداری

وی بیان داشت: در آینده نزدیک سه پایانه به شهر اصفهان اضافه خواهد شد که شامل پایانه‌های اندیشه، صمدیه و پایانه کنار ترمینال صفه هستند، این‌ها همه باید به گونه‌ای باشد که به افزایش تعداد مسافران مترو کمک کند و با انتقال ۱۰۰ هزار مسافر از سطح شهر و خیابان‌ها به زیر زمین وضعیت ترافیک را تاحدودی اصلاح، آلودگی را کاهش، حمل و نقل را روان و امنیت را افزایش دهیم و در مجموع رضایت مردم راحاصل کنیم.

نوروزی اعلام کرد: برنامه‌های توسعه‌ای فراوانی داریم و به دنبال بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان و افزایش تعداد اتوبوس‌های نو هستیم که در همین راستا خردادماه گذشته ۵۰ اتوبوس خریدیم که وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شدند و ۳۰ اتوبوس نیز بازسازی شدند.

وی اعلام کرد:  ۳۰ اتوبوس بازسازی شده نیز امروز به ناوگان اضافه شد، هرچه اتوبوس‌ها بیشتر بازسازی شوند هم هوا از آلاینده‌ها در امان مانده و هم امکان زندگی بهتر برای مردم فراهم می‌شود، رفت و آمدها راحت‌تر شده و در نهایت هم امنیت حمل و نقل بیشتر می‌شود؛ امسال در برنامه‌ها ورود تراموا را در اصفهان  طرح ریزی کردیم، در مجموع نگاه توسعه‌ای به حمل و نقل درون شهری داریم.

وی تأکید کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که از وسیله نقلیه شخصی فقط در موارد ضروری استفاده کنند و اتوبوس، تاکسی و مترو را جایگزین تعداد زیادی وسایل نقلیه تک سرنشینی کنند که روزانه در شهر تردد می‌کنند تا همه بتوانیم در یک هوای پاک زندگی کنیم.


10001803
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است