اجتماعی 10:41 - 06 اردیبهشت 1394
حجت الاسلام و المسلمین مظفری دادستان زنجان در خصوص اجرای حکم دو مجرم محکوم به اعدام اعلام نمود: یکی از محکومین اعدام شده الف.ع مشهور به الف.سرطان مربوط به پرونده اتفاقات حوالی روستای نقطه بندی شهرستان زنجان بود.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، دادستان زنجان در خصوص چگونگی ارتکاب جرم محکوم علیه صدرالذکر ، نحوه تشکیل پرونده و روند بررسی در دادسرا و دادگاه افزود: در تاریخ 28 تیر ماه سال 93 یک زن و شوهر با مراجعه به کلانتری 14 زنجان شکایت خود را مبنی بر تجاوز به عنف ، زورگیری ، سرقت مسلحانه اموال و طلاجات ، شکنجه و ضرب و شتم علیه محکومین پرونده مطرح می نمایند. در همین راستا به محض تشکیل پرونده قضایی در دادسرای زنجان موضوع به شدت پیگیری و دستور تحقیق و رسیدگی سریع به پرونده صادر شد.


دادستان زنجان ادامه داد: دو محکوم علیه اصلی پرونده مارالذکر در دو اقدام مجزا در حرکتی غیراخلاقی و مجرمانه ، دو زن و شوهر را که به قصد تفرج در حوالی روستای نقطه بندی شهر زنجان تردد و حضور داشتند با اعمال تهدید از طریق سلاح سرد (قمه و چاقو) مورد ضرب و شتم قرار داده و علاوه بر سرقت اموال متشاکیان نوامیس آنان را مورد آزار و اذیت قرار داده اند.


مظفری دادستان زنجان تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و در جهت برخورد قاطع دستگاه قضایی با مجرمین و ناقضان امنیت جامعه به دستور رئیس کل دادگستری استان زنجان و پیگیری مجدانه همکاران قضایی دادسرای زنجان علی الخصوص بازپرس دادسرا ، پرونده ی مربوطه با دقت و سرعت عمل بیشتر مورد رسیدگی قرار گرفت و با اقدامات قضایی صورت گرفته و تلاشهای شبانه روزی نیروی انتظامی استان مخفیگاه متهمین شناسایی و طی دو عملیات جداگانه در شهرستانهای خدابنده و خرمدره متهمین توسط مأمورین آگاهی زنجان دستگیر و به مرجع قضایی منتقل شدند.


دادستان مرکز استان در رابطه با پرونده روستای نقطه بندی افزود: با بررسی پرونده در دادسرای زنجان در کوتاهترین زمان ممکن در تاریخ 22 مرداد ماه قرار دادسرا به صلاحیت دادگاههای کیفری استان صادر شد که در نهایت با رسیـــدگی پرونده در شعبه اول دادگاه کیفری استان زنجان و با حصول علم قضایی به وقوع بزه های قید شده ، هر دو محکوم علیه اصلی پرونده به اشدّ مجازات یعنی مجازات اعدام با چوبه دار در محوطه ی زندان محکوم گردیدند که نهایتاً دیوانعالی کشور نیز در مورخه 18/9/93 طی حکمی مجازات اعدام با چوبه دار محکوم علیه الف.ع را تأیید و ابرام نمود و اما در خصوص محکوم علیه دوم پرونده به نام ح.س با رأی دیوانعالی کشور پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض کیفری استان زنجان ارجاع گردیده است. در همین رابطه محکوم علیه مارالذکر به هویت الف.ع به اتهام تجاوز به عنف سحرگاه روز یکشنبه امروز ساعت 6:30 صبح با اتخاذ تدابیر امنیتی در محوطه زندان مرکزی زنجان به دار مجازات آویخته شد.




دادستان زنجان همچنین در پاسخ به جزئیات پرونده مربوط به محکوم علیه "م.م" که در شهرستان ابهر اقدام به جرم نموده بود نیز افزود: محکوم علیه م.م در اقدامی از پیش برنامه ریزی شده شاکی پرونده را که راننده یکی از آژانسهای شهر ابهر بوده است با جلوه دادن خود بعنوان مسافر ، به خارج از شهر کشانده و در نهایت با فریب شاکی او را به دامداری واقع در خارج از شهر می برد و با همدستی دوست خود که از قبل در دامداری حاضر بوده است با ضرب و شتم شاکی او را به زور و اجبار داخل دامداری کشانده و پس از درگیری و شکنجه شاکی ، وی را مورد آزار و اذیت قرار می دهد.


مظفری یادآور شد: پس از طرح شکایت از سوی شاکی پرونده موضوع به جدّ از طریق دستگاه قضایی مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفته و دادگاه کیفری استان زنجان حسب تحقیقات انجام شده و دلایل و مدارک به دست آمده در پرونــده ، لـــواط ایقــابی با عنف و اکراه را محرز دانسته و در مورخه 14 تیر ماه سال 93 حکم به اعدام محکوم علیه "م.م" با چوبه دار صادر می نماید و حکم صادره از سوی دیوانعالی کشور تأیید و ابرام می گردد.


در پایان حجت الاسلام و المسلمین مظفری تأکید نمود: در خصوص پرونده مربوط به اتفاقات شهرستان ابهر دستگاه قضایی با تأکید بر برخوردقاطع با عوامل مخل امنیت اجتماعی به جهت پیشگیری از جرایم مشابه و افزایش بازدارندگی اجرای حکم تصمیم بر اجرای حکم اعدام در شهرستان وقوع جرم گرفته و محکوم علیه فوق الذکر در مورخه  60 اردبیشهمت ماه روز یکشنبه ساعت 6:30 صبح در محوطه زندان مرکزی ابهر به دار مجازات آویخته شد.


انتهای پیام/

6263945
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است