استانی 21:55 - 16 فروردین 1399
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از رونمایی سند راهبردی کشاورزی استان اردبیل تا یک ماه آینده خبر داد.

سند راهبردی کشاورزی اردبیل رونمایی می‌شود

خلیل نیکشاد ۱۶ فروردین در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی اردبیل اظهار کرد: تیمی 50 نفره با 6 هزار نفر ساعت روز کار کارشناسی و تخصصی این سند را در 180 صفحه تدوین کردند تا به صورت جمع و کامل برنامه‌ریزی‌ها در این بخش انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده در 34 آیتم شامل 26 پروژه تولیدی و 8 پروژه زیربنایی برنامه‌ریزی‌ها انجام شده که امیدواریم تا پایان سال با تامین اعتبار مورد نیاز و پرداخت تسهیلات این برنامه‌ها اجرایی و عملیاتی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل توسعه سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی خرد و تجمیعی یادآور شد و بیان کرد: در سال گذشته و با 51 میلیارد تومان منابع هزینه شده در این بخش سه هزار و 400 هکتار از اراضی استان به این سیستم مجهز شدند که امسال نیز 10 هزار و 900 هکتار اجرای آبیاری نوین در دستور کار قرار گرفته است.

نیکشاد افزود: در شمال استان نیز در قالب طرح پایاب سد خدآفرین 42 هزار هکتار از اراضی مستعد و قابل کشت این منطقه تحت پوشش آبیاری مدرن قرار می‌گیرند که 92 درصد پیشرفت این پروژه را شاهد هستیم.

وی به توسعه کشت گلخانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: 8 پروژه نیمه تمام در این بخش در مرحله تکمیل است و در کنار راه‌اندازی مجتمع‌های گلخانه‌ای بزرگ 125 واحد نیمه تمام در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز در اولویت بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل توسعه محصولات باغی و اصلاح باغات استان را در دو هزار هکتار یادآور شد و افزود: توسعه گیاهان دارویی در 178 هکتار، جنگل‌کاری و مرتع‌داری به همراه تولید 4 میلیون اصله نهال، تولید 350 هزار تن علوفه و افزایش محصولات زراعی تا 3 میلیون و 164 هزار تن را از برنامه‌های سال جهش تولید اعلام کرد.

نیکشاد ادامه داد: استان اردبیل در تولید بذور در خط مقدم کشور قرار دارد به طوری که همه بذر ذرت مورد نیاز کشور در این استان تولید شده و در تولید بذر چغندر قند، سورگوم و سیب‌زمینی در خط مقدم تولید محصولات کشاورزی قرار دارند.

وی از افزایش محصولات دامی تا 375 هزار تن خبر داد و اظهار کرد: در بخش زنبورداری 6 هزار و 700 هزار کلنی به مجموع کلنی‌های استان افزوده شده و اصلاح نژاد دام سبک و سنگین جزو اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به فعالیت‌های سایت‌های تحقیقاتی مشگین، اردبیل، مغان و خلخال اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 طرح در این سایت‌های تحقیقاتی در مرحله پژوهش و بررسی‌های علمی است که امسال نیز تلاش می‌کنیم تا این حوزه را تقویت کنیم.

نیکشاد افزود: در سال جهش تولید هدفگذاری ما تولید 5 میلیون و 740 هزار تن محصولات متنوع بخش کشاورزی استان اردبیل است تا جایگاه استان ارتقا یافته و در کنار آن فرصت‌های اشتغال جدید نیز فراهم آید.

وی ادامه داد: تسهیلات مورد نیاز برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی جهاد کشاورزی 4 هزار میلیارد تومان است که امیدواریم با تامین این اعتبارات از منابع بانکی، استانی و ملی بتوانیم طرح‌های مورد نیاز را در بخش کشاورزی عملیاتی و اجرایی کنیم.

انتهای پیام


10469226
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است