بین‌الملل 09:26 - 02 شهریور 1398
نماینده ویژه سازمان ملل در جمهوری‌ آفریقای مرکزی اعلام کرد: ناقضان توافق صلح امضاء شده میان دولت و گروه‌های شورشی در این کشور با تحریم‌های سازمان ملل مواجه خواهند شد؛ توافقی که به جنگی که از سال ۲۰۱۳ میلادی جمهوری آفریقای مرکزی را ویران کرده، پایان داده است.

سازمان ملل ناقضان توافق صلح در آفریقای مرکزی را تهدید کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، از زمان امضای این توافق صلح در فوریه سال میلادی جاری میان دولت و ۱۴ گروه نظامی، جمهوری آفریقای مرکزی آرامش نسبی را تجربه می‌کند، اما درگیری‌ها همچنان در بخش‌های مختلف این کشور صورت می‌گیرد.

مانکور اندی آی، نماینده ویژه سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی در نشستی درخصوص این توافق صلح که هشتمین توافق از زمان آغاز درگیری‌ها محسوب می‌شود به رهبران و نمایندگان گروه‌های مسلح در "بانگی" گفت: برای تمامی افرادی که مفاد این توافق را نقض می‌کنند تحریم‌های شدیدی اعمال خواهد شد. تمام مسائلی که تحمل می‌شدند از امروز به بعد دیگر تحمل نخواهند شد.

علی‌رغم این توافق بین ۱۰ تا ۷۰ نقض این توافق از جمله قتل، تجاوز و آدم‌ربایی به صورت هفتگی توسط هیات سازمان ملل در آفریقای مرکزی ثبت شده است؛ هیاتی که تاکنون موافق استراتژی گفت‌وگو با گروه‌های شورشی بوده است.

چندین رهبر از قدرتمندترین گروه‌های شورشی در این نشست حضور داشتند که شامل رهبر جبهه مردمی برای رنسانس جمهوری آفریقای مرکزی و جنبش میهن‌پرست آفریقای مرکزی می‌شد.

نمایندگانی از سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و دولت آفریقای مرکزی نیز در این نشست حضور داشتند. این گفت‌وگوهای سازمان ملل که تا امروز شنبه ادامه خواهد داشت قصد دارد به این روند صلح سرعت ببخشد.

مسائل کلیدی مطرح شده در این گفت‌وگوها شامل برنامه رفع بسیج و خلع تسلیحات گروه‌های مسلح که این توافق را امضاء کردند و برچیده شدن ایست‌های غیرقانونی که تجار و بازرگانان مجبور بودند برای عبور از آنها عوارضی پرداخت کنند، می‌شد.

از زمان درگیری‌ها در سال ۲۰۱۳ میلادی نزدیک به یک چهارم از جمعیت ۴.۵ میلیون نفری جمهوری آفریقای جنوبی مجبور به فرار از خانه‌های خود شده‌اند.

انتهای پیام


10216765
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین امروز چهارشنبه جدیدترین آمار شهدا و مجروحان تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را اعلام کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک تحلیلگر مسائل مقاومت فلسطین سرنگونی پنج پهپاد ارتش رژیم اسرائل به دست حزب الله لبنان را دارای پیام‌های خاصی برای این رژیم ، مقاومت و حامیان آن دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک سناتور روسی با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به حملات اسرائیل گفت که اعتراضات به این رژیم در آمریکا به ابعاد بی‌سابقه‌ای رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد ایران تا دستیابی به بمب اتم چند هفته فاصله دارد اما به دنبال ساخت آن نیست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیرخارجه انگلیس در نخستین سفرش به قرقیزستان مدعی شد که این کشور شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و بیشکک باید حق انتخاب شریکان را داشته باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، برخی فرماندهان دیگر نیز استعفا خواهند کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا در پی یورش پلیس آمریکا به محوطه آن و بازداشت دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌ها را تعطیل کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» چین اتهام فعالیت جاسوسی در آلمان را «قاطعانه» رد کرد و از برلین خواست که وجهه پکن را خدشه‌دار نکند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز محاکمه رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دادستان نیویورک دونالد ترامپ را به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور متهم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برخورد دو بالگرد نظامی با یکدیگر در مالزی مرگ هر ۱۰ سرنشین در محل حادثه قبل از اعزام به بیمارستان، تایید شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است