سیاسی 15:53 - 10 اسفند 1399
مراسم رونمایی از کتاب "نقش ارتش در تامین اقتدار دفاعی و امنیت ملی مبتنی بر اوامر، تدابیر و رهنمود های فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)" با حضور امیر سرتیپ پوردستان، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش صبح امروز در سالن همایش این مرکز برگزار شد.

کتاب نقش ارتش در تامین اقتدار دفاعی و امنیت ملی رونمایی شد

به گزارش ایسنا به نقل روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در این مراسم با تبیین نقش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در تقویت، اقتدار دفاعی، تحول و پیشرفت ارتش گفت: امروز این رونمایی زدودن غبار فراموشی از چهره خورشیدی است که به برکت انقلاب اسلامی 42 سال از طلوع آن می گذرد و هیچ وقت خاموشی نداشته است.

وی با بیان اینکه ارتش ولایت مدار حیاتش را مرهون امام (ره)، رهبری و انقلاب است، افزود: یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی پیوستن بدنه ارتش به مردم بود و اگر این نبود انقلاب اسلامی با این سرعت به پیروزی نمی رسید، پیوستنی که ریشه در باورها و اعتقادات بدنه انقلابی ارتش داشت.

امیر سرتیپ پوردستان متدین بودن بدنه ارتش را یکی از عناصر پیروزی انقلاب اسلامی توصیف و خاطرنشان کرد: اولین نیروهایی که سینه سپرکردند برای دفاع از تجاوز رژیم بعثی عراق، یکان های ارتش بودند. ارتش حزب الله در برابر رژیم تا بن دندان مسلح دشمن بعثی از خود رشادت ها به جا گذاشت و شهدای بسیار ارزشمندی را تقدیم انقلاب و نظام کرد و به رسالت و ماموریت تاریخی اش به شایستگی عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه بدنه ارتش از افراد متدین و پاکی مثل شهید بابایی ها و صیاد شیرازی ها تشکیل شده بود، خاطرنشان کرد: در طول این سال ها ارتش در همه حوادث فداکاری و رشادت کرد اما آنچه که نباید مورد غفلت قرار بگیرد نقش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است چراکه در روزهای غربت و تنهایی ارتش و هنگامیکه دشمنان آگاه و دوستان ناآگاه کمر به انحلال و نابودی ارتش بسته بودند برای ما بزرگی و پدری کردند و تنها کسی که با تصمیم سازی شجاعانه دل امام(ره) را قرص کرد که ارتش خدایی، متدین و قابل اعتماد است؛ مقام معظم رهبری بودند که پشت ارتش ایستادند و نگذاشتند آسیبی به ارتش وارد شود که در این کتاب به زیبایی هرچه تمام این مسائل عنوان شده است.

وی افزود: اگر امروز ارتش در این جایگاه قرار گرفته و یک ارتش معنویت محور، انقلابی و محبوب قلوب مردم شده است به برکت هدایت ها و تدابیر لحظه به لحظه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است.

گفتنی است، در ادامه این مراسم با حضور سردار زهرایی، رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح ضمن رونمایی از کتاب "نقش ارتش در تامین اقتدار دفاعی و امنیت ملی مبتنی بر اوامر، تدابیر و رهنمود های فرماندهی معظم کل قوا ( مد ظله العالی)"، از سرهنگ رضا جهانفر، نویسنده این کتاب تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام


10970965
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته کار و کارگر جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی که برای شرکت در «دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه» در سن‌پترزبورگ حضور دارد، اهداف سفرش را تشریح کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری اسلامی ایران در صدر هیات بلندپایه سیاسی-اقتصادی و در سومین مرحله از سفر رسمی خود به پاکستان، دقایقی قبل وارد کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از تدوین و انتشار کتاب اولویت‌های پیشنهادی دوازدهمین دوره مجلس در این مرکز خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل غرب آسیا درباره تغییر معادلات بین المللی بعد از عملیات وعده صادق نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده مردم فسا در مجلس دوازدهم درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان سازمان امور مالیاتی را موظف کرد هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی را به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی بپذیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره دلایل کمبود و گرانی دارو برای ارجاع به قوه قضاییه در مجلس قرائت شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور عقلانیت انقلابی است چون فرصت اعتماد مردم به نیرو‌های انقلاب را صرف کار‌های بنیادین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است