سیاسی 09:29 - 28 فروردین 1397
رهبر مخالفان دولت ارمنستان مجددا حتی بعد از مجروح شدن او و ده‌ها تظاهرکننده مخالف دیگر در اعتراضات اخیر این کشور علیه طرحی به نفع تداوم قدرت سرژ سرکیسیان، رئیس‌جمهور سابق ارمنستان از تظاهرکنندگان خواست تا به اعتراضات در خیابان‌ها ادامه دهند.

به گزارش شفاف به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکول پاشینیان، رهبر مخالفان دولت ارمنستان در سخنرانی در یک تجمع گفت: من از همه مردم ایروان و دیگر شهرهای ارمنستان می‌خواهم که روز سه‌شنبه دوباره به خیابان‌ها بیایند و محورهای اصلی را مسدود کرده و یک اعتصاب را شروع کنند.

او در این سخنرانی، تظاهراتی را که روز دوشنبه برگزار شد یک "نقطه عطف" برای کشور توصیف کرد.

در جریان تجمع‌های اخیر معترضان علیه سرژ سرکیسیان، رئیس‌جمهور سابق ارمنستان نیروهای پلیس این کشور تلاش کردند تا با استفاده از ادوات ضد شورش نظیر نارنجک‌های گیج کننده جلوی معترضانی را که به دنبال شکستن یک مانع با سیم خاردار در مرکز شهر ایروان به منظور رسیدن به ساختمان پارلمان بوده‌اند، بگیرند.

چند روز پیش دومین دوره ریاست جمهوری سرکیسیان که یک سیاستمدار متمایل به روسیه است به پایان رسید و او بر طبق قانون اساسی دیگر نمی‌تواند برای یک دور دیگر به ریاست جمهوری برسد اما حزب حاکم دوباره او را برای پست نخست وزیری کاندیدا کرده است.

مخالفان دولت ارمنستان می‌گویند نظام دولتی پارلمانی جدید به سرکیسیان 63 ساله اجازه می‌دهد تا همچنان قدرت خود را حفظ کند.

ده‌ها نفر در اعتراضات علیه این طرح از جمله خود پاشینیان که فراخوان اعتراضات را داده بود به همراه تعدادی افسر پلیس مجروح شدند.

مقام‌ها اعلام کردند که 46 نفر شامل شش مامور پلیس بعد از این اعتراضات برای دریافت معالجات پزشکی بستری شدند.

پاشینیان که در این اعتراضات از ناحیه صورت و دست جراحت پیدا کرده بود به بیمارستان منتقل شد اما بعدا با دست باندپیچی شده از بیمارستان برگشته و متعهد شد که به اعتراضات ادامه دهد.

مقام‌ها نیز از او خواسته‌اند به اعتراضات پایان دهد در غیر این صورت برای درهم شکستن اعتراضات متوسل به زور خواهند شد.

امروز تعداد بیشتری از نیروهای پلیس به همراه تجهیزات ضد شورش مثل ماشین آب پاش در مرکز شهر ایروان مستقر شده‌اند و دادستان‌های ارمنستان نیز تحقیقات کیفری را علیه افراد دخیل در شورش‌های گسترده پایتخت گشوده‌اند.

روز دوشنبه حزب جمهوری‌خواه حاکم در ارمنستان و یک حزب هم‌پیمانش به نام حزب "داشناک تسوتیان" رسما سرکیسیان را به عنوان کاندیدای نخست وزیری به رغم این اعتراضات معرفی کردند و قرار است پارلمان ارمنستان امروز (سه‌شنبه) به او رای دهد.

پاشینیان گفت: در حال حاضر هدف ما جلوگیری از رسیدن سرکیسیان به رهبری کشور ما برای سومین بار البته بدون خشونت و استفاده از زور است.


9748252
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است