اجتماعی 21:48 - 01 مهر 1399

ایران با تقدیم این همه شهید جای عربده کشی ارازل و اوباش نیست

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری عصر سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس باید یاد و خاطره امام راحل، رزمندگان و شهدا را در کنار استان مقاومی که از سوی امامین انقلاب با تعابیر والایی از آن یاد می‌شود، گرامی بداریم.

وی با اشاره به اینکه هرکسی باید به اندازه خودش به این ایثارگری مردم در دوران دفاع مقدس افتخار و از آن یاد کند، افزود: خوزستان برای ما یادآور خاطرات خوبی است و این توفیق نصیبم شد که به برکت حضور زائران حسینی، بیشترین سفر را به استان خوزستان داشته باشم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مقام معظم رهبری با تعابیر بسیار هوشمندانه و زیبا در خصوص دفاع مقدس به نقش و فرماندهی امام راحل در آن ایام اشاره فرمودند و باید گفت که بسیاری از توفیقات را به فرماندهی و رهبری مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس، بعد از آن و ۳۰ سال اداره کشور مدیون هستیم.

سردار اشتری عنوان کرد: هنگامی که جنگ به ایران تحمیل شد، مردم به خوبی در مقابل دشمنی تا دندان مسلح بود، مقاومت کردند.

وی ادامه داد: پیشکسوتان دفاع مقدس می‌دانند که واقعاً در آن دوران خیلی کسری‌ها از نظر تجهیزات داشتیم ولی مردم خوزستان به خوبی دفاع کردند. مردم شهرها و روستاهایی که مورد حمله واقع شدند، همه زنان و مردان کنار هم مقاومت کردند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه صدام تصور داشت که خوزستان را اشغال و آن را به کشور عراق الحاق می‌کند، گفت: مردم ولایتمدار، مقاوم و شهیدپرور خوزستان حق بزرگی در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بر گردن کشور دارد.

سردار اشتری افزود: نباید خاطرات جانبازان و مقاومت رزمندگان و حتی شهدایی را که به انقلاب و ایران تقدیم شده است، فراموش کرد چرا که دوران دفاع مقدس تابلوی بزرگی است که هرچه به آن نزدیک‌تر می‌شویم به عمق و زیبایی آن بیشتر پی می بریم.

وی اظهار کرد: شهادت زنان، مردان و کودکان در جنگ سخت است و هیچ کسی از جنگ خوشحال نمی‌شود ولی هشت سال دفاع مقدس، جنگی تحمیل شده به ملت ایران بود که خود مردم نیز به خوبی دفاع کردند و چنین مقاومتی باعث شد تا ایستادگی، قدرت، اقتدار و عزت ایران حفظ شود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: امروز موفقیت و پیشرفت‌های کشور به برکت روحیه جهادی و موفقیت هشت سال دفاع مقدس است. شاید برخی از دانشمندان فعلی در دوران دفاع مقدس نبودند ولی به شهید باکری، همت، خرازی و دیگر شهدای دفاع مقدس و حتی شهید قاسم سلیمانی تأسی می‌کنند و موفق می‌شوند.

سردار اشتری با اشاره به الگوبرداری جبهه مقاومت از دوران دفاع مقدس، ایران عنوان کرد: کشورهای لبنان، سوریه و عراق از دفاع مقدس ایران روحیه گرفته‌اند. بنابراین دفاع مقدس نه برای ایران بلکه برای تمام آزاده خواهان جهان الگو بوده است؛ نباید فراموش کنیم که موفقیت رزمندگان به واسطه ایمان به خدا، اخلاص و پیروی از امام راحل بود.

وی با اشاره به اینکه همه مشکلات با روحیه جهادی، انقلابی و ایثارگری به موفقیت تبدیل می‌شوند، تصریح کرد: به واسطه خون شهدا و ایثار رزمندگان نیروی انتظامی در استان امروز امنیت باثباتی داریم و این امنیت خوب در کشور بالاترین نعمت محسوب می‌شود و باید ضمن مراقبت از آن، حرفی را نزنیم که بیگانگان از آن خوشحال شوند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه خوزستان همیشه مورد طمع دشمن بوده و هست، افزود: کشور ایران هر روز موفق‌تر از گذشته بوده و رزمندگان نیروهای مسلح در جبهه‌های مختلف مشغول خدمت هستند و اگر تلاش شبانه‌روزی آنها نبود، چنین امنیت باثباتی را در این زمینه نداشتیم.

سردار اشتری بیان کرد: تهدیدات در حوزه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اعتقادی برای استان خوزستان مورد نظر دشمن است ولی تلاش‌های نیروهای مسلح، دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی و قضائی همه با وحدت و همدلی موجود این تهدیدات را خنثی کردند و کسی نمی‌تواند به این امنیت خدشه‌ای وارد کند. البته با توجه به فشارهای موجود از جمله مسائل اقتصادی و بیکاری مشکلات و نارسایی‌هایی را در این راستا داریم که تبعاتی هم به دنبال دارد ولی همه باید برای پیشگیری از وقوع جرایم تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه گام‌های خوبی در راستای پیشگیری از وقوع جرایم برداشته شده است، گفت: افتخار نیروی انتظامی این است که حافظ جان، مال، ناموس و امنیت مردم باشد و همچنین باید از این امنیت پاسداری و احساس امنیت را نیز مراقبت و ارتقا دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ایران امنیت خوبی دارد ولی دشمنان در تلاش هستند که احساس امنیت را از مردم بگیرند، ادامه داد: تقدیم شهیدان برای تأمین امنیت مردم نشان‌دهنده این است که پرسنل فداکار نیروی انتظامی جان خود را برای تأمین امنیت مردم این استان گذاشته‌اند.

سردار اشتری با اشاره به اینکه آمارها نشان‌دهنده کاهش جرایم است چرا مقتدرانه با مجرمان برخورد شد، عنوان کرد: در استان خوزستان برای جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز اقدامات بی‌نظیری شده است و همچنین در شناسایی مجرمان و کشف سرقت‌ها کار بسیار بزرگی صورت گرفته ولی به این حد راضی نیستیم و تلاش خود را افزایش می‌دهیم.

وی با اشاره به تشدید برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت، اظهار کرد: اقتدار توأم با عدالت و رفعت و مهربانی یکی از فرمایشات مورد تأکید مقام معظم رهبری به نیروی انتظامی است. بنابراین باید با مردم مهربان باشیم به طور مثال در حوزه ترافیکی اعمال قانون با رفعت انجام می‌شود ولی کسی که به امنیت مردم تعدی کرده، تجاوز به عنف دارد و یا سرقت مسلحانه انجام می‌دهد باید بداند که دستگیر و یا با برخورد مقتدرانه نیروی انتظامی زمین‌گیر می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دستی که قمه را بالا برده و باعث رعب و وحشت میان مردم می‌شود، محارب است و بدون تفاوت بین سلاح گرم و یا سرد باید این دست قلم شده و سالم برنگردد.

سردار اشتری تأکید کرد: قطعاً کسی که سلاح به روی مردم می‌کشد، دستگیر می‌شود و در غیر این صورت با آن برخورد می‌شود و به این اقتدار افتخار می‌کنیم تا شر یک شرور را از سر مردم کم کنیم، کشوری که این همه شهید داده و مقاومت کرده جای عربده کشی اراذل و اوباش نیست و همه دستگاه‌های انتظامی امنیتی باید در شناسایی و برخورد با آنها کمک کنند.

وی در خصوص ایام اربعین نیز عنوان کرد: بهترین فرمایشات مربوط به اربعین را امروز مقام معظم رهبری داشتند و کار را بر ما راحت کردند. روز جمعه که اعلام شد، تعدادی از زائران برای حرکت به سمت مرز در حرکت هستند، نگران بودیم ولی با تدبیر استان این موضوع به خوبی مدیریت و همه برگشتند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند تکلیف را ستاد ملی کرونا مشخص کرده و توصیه داشتند که مردم روز اربعین در خانه حضور داشته و زیارت‌های مخصوص اربعین را قرائت و از مفاهیم و مطالب این زیارت‌های وارده بهره‌مند شوند.

سردار اشتری با اشاره به اینکه اربعین اوج شور و شعور دلدادگان حسینی است، بیان کرد: متأسفانه امسال از این حماسه پرشور به دلیل بیماری کرونا محروم و صفای پیاده‌روی و موکب داری را نداریم ولی همه باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی با اعلام این خبر که مرزهای کشور برای تردد زائران و ارادتمندان حسینی بسته است، گفت: هر سال مشتاق به خدمت گذاری برای زائران حسینی بودیم ولی امیدوارم با همکاری خوب از مراجعه به مرزها خودداری و رعایت نکات لازم را داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه انتخاب یک فرمانده انتظامی با تصمیم‌گیری یک شبه میسر نیست، گفت: با توجه به اینکه خوزستان استانی راهبردی، مهم و استراتژی است، با بررسی‌های بسیار نسبت به انتخاب یک گزینه بومی که آشنا به مسائل و جغرافیای این استان اقدام کردیم.

سردار اشتری اضافه کرد: البته از مسئولان استان هم کسب نظر شد چون در خوزستان به خاطر شرایط این خاص این استان به همدلی و وحدت نیاز است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید حق مظلوم را از ظالمان بگیریم، اظهار کرد: عزت و موفقیتی که شهید قاسم سلیمانی دارد، به خاطر این روحیه بود که تمام مجاهدت‌های ۴۰ ساله خود را برای اخلاص به خدا و تبعیت از مقام معظم رهبری بود و با شهادتش نیز به افتخاری برای ما و آیندگان تبدیل شد.


10729427
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است