اقتصادی 13:05 - 26 تیر 1396
در سومین روز معاملات تالار شیشه‌ای قندی‌ها یک دست رشد کردند و دو نماد از گروه فلزات اساسی بیشترین تاثیر را روی نوسان دماسنج بازار داشتند.

قندی‌ها یکدست رشد کردند/ رشد ۷۲ واحدی شاخص کل بورس

به گزارش ایسنا، امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران پس از ۷۲ واحد رشد به رقم ۷۹ هزار و ۶۹۳ واحدی رسید و از شاخص کل هم‌وزن با ۱۱ واحد کاهش رقم ۱۷ هزار و ۳۵۵ واحدی را تجربه کرد. علاوه بر این نمادهای نیرومحرکه، موتورسازان تراکتورسازی ایران و چرخشگر نیز روند رو به رشدی در داد و ستدهای این گروه داشتند. اما قندی‌ها امروز یک دست رشد کردند و اکثریت نمادهای این گروه با افزایش قیمت بیش از چهار درصدی مواجه شدند که در گروه فلزات اساسی ما نمادهایی همچون فولاد مبارکه اصفهان، شرکت آهن و فولاد ارفع، فولاد خوزستان و فرآور توانستند رشد مناسبی را داشته باشند و در مقابل نماد لوله و ماشین سازی ایران و آلومورات نزدیک به ۴.۵ درصد افت قیمت داشت.

شاخص آزاد شناور نیز با رشد ۱۷۹ واحدی مواجه شد و شاخص بازار اول ۱۲۵ واحد رشد کرد اما شاخص بازار دوم با ۲۷۱ واحد افت همراه بود.

در داد و ستدهای سومیین روز تالار شیشه‌ای در گروه خودرو ۹۲ میلیون و ۱۹۹ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت. در این گروه قیمت سهم اکثریت شرکت‌ها روند کاهشی را پیش گرفت البته این روند کاهشی چندان محسوس نبود و در بسیاری از نمادها به یک درصد هم نمی‌رسید. همچنین نماد ایران‌خودرو با ارزش بیش از شش میلیارد تومان معامله امروز توانست حدود دو درصد رشد کند. بیش از ۹۴ درصد از خریدهای نماد ایران‌خودرو مربوط به سهامدار حقوقی و کمتر از شش درصد از خریدها مربوط به سهامدار حقیقی بود. همچنین حقوقی‌ها امروز بیش از ۴۵ درصد از عرضه را بر عهده گرفتند و در ساعاتی از معاملات این نماد با صف خرید همراه شد.

امروز نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ترتیب با ۷۲، ۴۵ و ۲۸ واحد تاثیر مثبت روی شاخص بیشترین نقش را در نوسانات صعودی دماسنج بازار داشتند اما در طرف مقابل خدمات انفورماتیک، آسان پرداخت پرشین و پتروشیمی پردیس با ۲۰، ۱۸ و ۱۳ واحد تاثیر منفی بیشترین نقش کاهنده را در دماسنج بازار داشتند.

از جمله معاملات درون‌گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهای در نماد بانک انصار، بانک اقتصاد نوین و مخابرات ایران اشاره کرد. بانک انصار امروز بیشترین ارزش معامله و بیشترین حجم معامله را از آن خود کرد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۲۸ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۱ هزار و ۷۱۵ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز با رشد ۰.۳ واحدی نسبت به روز گذشته چندان تغییری نکرد و به عدد ۹۱۰.۶ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۴۹ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به عدد ۱۴۰ میلیون بالغ شد. همچنین تعداد معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۳ هزار و ۹۴۳ واحدی رسید.

انتهای پیام


9267780
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس صنعت طیور گفت: بنابر آمار ماهانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است که براین اساس ۱۳۰ میلیون قطعه جوابگوی بازار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب با بی‌سابقه دانستن بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۵۰ درصد بارش کل سال آبی استان در ۳ روز اتفاق افتاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت از واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور طی ۳ ماه آینده خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس علاوه بر کاهش نرخ‌های اجاره دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بنیاد مسکن روستایی گفت: تمامی واحدهای مسکن روستایی در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی همزمان با پرداخت تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است