علمی فناوری 16:43 - 14 تیر 1399

کسب‌وکارهای دانش‌بنیان حوزه راهداری توسعه می‌یابند

یه گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، صنعت راهداری یکی از حوزه‌هایی است که برای استفاده از خدمات دانش‌بنیانی پیش‌قدم شده است. صنعتی که قرار است با کمک طرح‌های دانش‌بنیانی و کسب‌وکارهای نوین و خلاق متحول شود. این اتفاق با برگزاری «نخستین رویداد نوآوری حوزه راهداری» سرعت می‌گیرد.

رویدادی فناورانه که با مشارکت و همکاری ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، معاونت پژوهشی دانشگاه تهران، پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و شبکه شتابدهنده‌های تخصصی حوزه حمل‌ونقل پیشرفته و هوشمند مستقر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این رویداد نوآورانه با هدف توسعه زیست‌بوم کارآفرینی فناورانه به‌ویژه توسعه کسب‌وکارهای نوپای فناور مورد نیاز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار می‌شود. همچنین طراحی، توسعه و تجاری‌سازی محصولات جدید فناورانه برای حل چالش‌ها و مشکلات این حوزه هم دیگر هدفی است که برای این رویداد تعریف شده است.

در این رویداد، طرح‌های برگزیده همه اساتید، فناوران، محققان، صنعتگران و دانشجویان فعال این حوزه مورد حمایت قرار می‌گیرند تا با این کار گامی برای حل مسائل و مشکلات حوزه راهداری، با تکیه بر توان ملی و متخصصان و نخبگان داخلی برداشته شود.

فعالان این حوزه می‌توانند طرح‌های فناورانه خود را تا ۲۰ تیرماه در موضوعاتی مانند «روش‌های نوین نگهداری و حفاظت از راه‌های کشور»، «استفاده از فناوری‌های نوین با رویکرد اقتصادی برای پایش هوشمند شبکه راه‌ها» و «افزایش دوام و کیفیت خط کشی راه‌ها» به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

«بهینه‌سازی فنی و اقتصادی انواع حفاظ‌های راه‌های کشور»، «طراحی وتوسعه انواع پل‌های مقاوم و سبک با نصب سریع در مواقع بحران» و «ارائه طرح‌های جدید برای روسازی اقتصادی برای راه‌های فرعی و روستایی» هم محورهای دیگر این رویداد است.


10602603
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است