اقتصادی 06:29 - 05 بهمن 1400
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به تبلیغات و فعالیت واحدهای قالیشویی غیرمجاز هشدار داد و نرخ امسال قالیشویی را اعلام کرد.

نرخ قالیشویی اعلام شد

به گزارش ایسنا، با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال، سازمان حمایت نسبت به سوءاستفاده برخی افراد سودجو در ایجاد واحدهای صنفی غیرمجاز که با استفاده از امکانات حداقلی مانند چند خط تلفن و یک دستگاه وانت بار در این زمینه فعالیت می‌کنند هشدار داد؛ چراکه این واحدها معمولا به دلیل نداشتن مجوزهای مربوطه، عدم تخصص کافی و نداشتن تعهد کاری با شست وشوی نامناسب و غیراصولی فرش موجب خسارت به اموال مشتریان می‌شوند. از طرف دیگر پیگیری حقوق تضییع شده مصرف کنندگان به دلیل نداشتن مدارک هویتی محل کسب و بعضاً متواری شدن اشخاص مذکور، به دشواری انجام می‌شود.

با توجه به این شرایط، لیست قالیشویان مجاز شهر تهران در سامانه اتحادیه درج شده و مشتریان می‌توانند برای اطمینان و استفاده از خدمات واحدهای قالیشویان مجاز به پورتال اتحادیه به نشانی اینترنتی WWW.Eght۱۳۵۱.com مراجعه کنند و لیست مراکز مجاز به همراه آخرین نرخ خدمات، شامل نرخ شست‌وشوی فرش (برمبنای مترمربع، نوع شست‌وشو و جنس فرش)، هزینه حمل و نقل و نحوه ارایه سایر خدمات مانند بسته بندی فرش، رفوگری، دارکشی  و... و همچنین تلفن‌های رسیدگی به شکایات را مشاهده کنند.

گفتنی است، طبق اعلام سازمان حمایت، رعایت نرخ های مصوب شست و شوی انواع فرش و موکت از سوی تمام واحدهای قالیشویی الزامی است. همچنین این واحدها در زمان انتقال فرش به قالیشویی موظف به ارائه رسید به مصرف کننده هستند که صاحب فرش در زمان تحویل باید آن را ببیند و تاییدیه و فاکتور مربوطه را اخذ کند. نکته دیگر این است که در تمام نوع شست‌وشوها عرضه کننده خدمت ملزم به رعایت زمان تعیین شده در رسید برای تحویل فرش است و باید فرش را سالم به مشتریان تحویل دهد و برای خدمات اضافی مانند دارکشی، پرداخت و رفو، هزینه بسته بندی، کاور، لک برداری و غیره با مشتری توافق شود.

بر این اساس متقاضیان در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند شکایت خود را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

جدیدترین نرخ مصوب شست‌وشوی فرش بر مبنای متر مربع، نوع شست‌وشو و جنس فرش به شرح زیر است:

خدمات قالیشویی نرخ معمولی (تومان)   نرخ مصوب درجه یک: شستشوی کامل با کلیه مواد لازم (تومان)
 شستشوی انواع موکت معمولی (هر متر مربع) ۴۱۰۰    ۶۲۰۰
شستشوی موکت پرزدار و گل برجسته(هر متر مربع) ۶۶۰۰    ۸۶۰۰
شستشوی انواع فرش ماشینی معمولی (هر متر مربع) ۱۰۶۰۰    ۱۶۵۰۰
شستشوی انواع فرش ماشینی مدرن (فانتزی) و گل ابریشم (هر متر مربع) ۲۲۵۰۰ ۲۲۵۰۰
شستشوی فرش دستباف معمولی (هر متر مربع) ۱۵۲۰۰    ۲۸۳۰۰
 شستشوی فرش دستباف روشن اعلاء (کاشان – اردکان) (هر متر مربع) ۱۹۰۰۰    ۳۹۶۰۰
 شستشوی فرش گل ابریشم (هر متر مربع) ۷۴۶۰۰ ۷۴۶۰۰

همچنین طبق اعلام اتحادیه، کرایه رفت و برگشت در سراسر تهران بابت هر چند تخته فرش (برای یک آدرس) ۳۵ هزار تومان است و هزینه ایاب و ذهاب تا سقف ۲۰ متر مربع، هر متر مربع ۲۰۰۰ تومان است که به هزینه ۳۵ هزار تومانی اضافه می‌شود. البته از مازاد ۴۰ متر مبلغی دریافت نمی‌شود.

اجرت شست‌وشوی فرش کهنه و عتیقه و تمام ابریشم تبریز و اصفهان (اکسترا) و صادراتی باید با توافق طرفین قرارداد انجام شود. هزینه بسته بندی و کاور هر متر مربع فرش نیز ۳۵۰۰ تومان در صورت درخواست مشتری اعلام شده و واحد قالیشویی موظف است طبق درخواست مشتری نسبت به شست‌وشوی قالی با نرخ معمولی یا درجه یک اقدام کند. هزینه دریافت خدمات نانو نیز در صورت تایید با توافق مشتری انجام می‌شود.

مقایسه این نرخ‌ها با نرخ اعلام شده در اسفند سال گذشته نشان دهنده افزایش بیش از ۳۰ درصدی هزینه قالیشویی است.

انتهای پیام


11425029
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فرابورس ایران در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای جزئیات عرضه عمده سهام کنترلی سرخابی‌ها را منتشر کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در بسیاری از نقاط کشور از یکم تا ۶ اردیبهشت ماه شاهد تشدید بارش‌ها خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: طرح افزایش وام ودیعه مسکن با توجه به نزدیک شدن فصل جابه جایی و نقل و انتقلات نیاز به بازنگری دارد و این تسهیلات باید متناسب با شرایط متقاضیان پرداخت شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن وشهرسازی گفت: نرخ فرونشست در بسیاری از مناطق کشور با توجه به افزایش حجم برداشت آب‌های زیر زمینی به ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق ابلاغیه سازمان توسعه تجارت ایران، ارز نیمایی از چند ردیف تعرفه پارچه‌های رومبلی، رویه و پرده‌ای وارداتی حذف شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: صنعت تایر در سال جاری ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رضایی گفت: تمامی واحد‌های مسکن مهر با دستور وزیر راه وشهرسازی با امکانات کامل تحویل داده می‌شود و هیچ واحدی بدون تجهیزات به بهره‌برداری نمی‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: فردا ۲ اردیبهشت نوزدهمین جلسه حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله مطابق روال همیشه برگزار می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۲۹ فروردین به ۲۳.۵۲ درصد رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است