استانی 08:40 - 22 مهر 1398
مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان:
مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: تاکنون در استان ۸۱ درصد واجدان شرایط کارت هوشمند ملی را دریافت کرده‌اند.

۸۱ درصد واجدان شرایط کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند

سیدعلی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با کارت هوشمند ملی، اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۵۱ ایستگاه کاری فعال کارت هوشمند ملی در استان زنجان دایر بوده و این ایستگاه‌ها شامل ادارات تابعه، دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر پست است.

این مسئول ادامه داد: از مجموع ایستگاه‌های کاری ۱۲ ایستگاه در ادارات و دو ایستگاه در نمایندگی‌های ادارات ثبت احوال استان زنجان دایر بوده و ۱۱ ایستگاه در پست، ۱۸ ایستگاه در دفاتر پیشخوان و هشت ایستگاه به صورت سیار دایر است.

وی با اشاره به واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی، افزود: بر اساس آمار در نیمه نخست امسال، تعداد واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی ۸۳۸ هزار و ۵۵۶ نفر است که ۸۱.۱ درصد آن که شامل ۶۷۹ هزار و ۲۷۳ نفر است، کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده‌اند.

شفیعی تصریح کرد: کارکرد کارت هوشمند در سال گذشته ۱۵۲ هزار و ۷۹۵ مورد و در نیمه اول امسال ۳۳ هزار و ۵۵۴ مورد بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر کارت‌های ملی کاغذی از اعتبار ساقط شده و دیگر این کارت‌ها در هیچ بخشی برای انجام کارهای ادارای دریافت نمی‌شود و باید توجه داشت که صدور کارت هوشمند ملی برای حذف مراجعات حضوری است.

وی خاطرنشان کرد: تصدیق هویت در فضای الکترونیک، از دیگر مزایای کارت هوشمند ملی به‌شمار می‌رود؛ در واقع کارت هوشمند ملی با حضور فرد و اثر انگشت وی فعال می‌شود و عکس روی کارت برای شناسایی نیست. همچنین کلید ورود به دولت الکترونیک، کارت هوشمند ملی بوده و شماره ملی هر کس نیز منحصر به فرد است.

انتهای پیام


10265678
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است