استانی 07:11 - 09 بهمن 1393
امام جمعه موقت کرمانشاه:
امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: تاریخ گواه هدایت‌گری امام حسن عسکری (ع) است.

تاریخ گواه هدایت‌گری امام عسکری (ع) است

آیت‌الله محمد حجتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه ضمن تبریک سالروز میلاد امام حسن عسکری (ع)، اظهار کرد: این امام بزرگوار مظهر حسن و لطف خداوندی بودند.

وی تصریح کرد: علم، زهد، تقوا، عصمت و دانش امام حسن عسکری (ع) برگرفته از سیره ائمه اطهار (ع) بوده و این امر نفوذ معنوی امام در بین شیعیان را روز به روز بیشتر می‌کرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به مهمترین فعالیت‌های امام حسن عسکری در راستای گسترش دین مبین اسلام، گفت: امام عسکری (ع) در زمینه تحکیم بنیان‌ اعتقادی شیعیان تلاش‌های فراوانی را انجام دادند.

حجتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شیعیان در زمان امامت امام حسن عسکری (ع) قدرتمند شده بودند امام در بین مردم از موقعیت اجتماعی و معنوی بسیار مناسبی برخوردار بودند و این امر خلفای عباسی را نگران می‌کرد.

 به گفته این مسئول، فزونی پیروان امام حسن عسکری (ع) موجب شده بود امام از طریق نامه با آنها ارتباط داشته باشند و در این زمینه تاریخ گواه هدایت‌گری این امام بزرگوار است.

وی یادآور شد: امام حسن عسکری (ع) از طرفی با نشان دادن کرامات الهی که خداوند به ایشان عطا کرده بود زمینه غیبت امام زمان (عج) در بین مردم را فراهم می‌کردند.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به دانش و کمال بالای امام حسن عسکری (ع) در بین تمام شیعیان، گفت: علمای بزرگ مسیحی ایشان را عیسی مسیح لقب داده بودند.

حجتی بیان داشت: آزار و اذیت‌های دستگاه عباسی نسبت به امام حسن عسکری (ع) روز به روز بیشتر می‌شد تا جایی که امام را در اردوگاه عسگری زیر نظر داشتند.

این مسئول با اشاره به شکوه و جلال امام حسن عسکری (ع) در بین کارگزاران زندان‌های دستگاه‌های عباسی، گفت: زندانبانان عباسی نیز شیفته شخصیت این امام بزرگوار شده بودند.


5726632
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است