اقتصادی 11:59 - 30 تیر 1397
رئیس کمیسیون بررسی سانحه ATR:
مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری که ریاست کمیسیون بررسی سانحه سقوط هواپیمای ATR را نیز در اختیار داشت، به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس پاسخ داد.

پارسایی در دیدار با فرانسوی‌ها خطای خلبان را تایید کرده بود

به گزارش ایسنا، بهرام پارسایی عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ که از چند روز قبل انتقادهایی را درباره چگونگی بررسی سانحه هواپیمای ATR شرکت آسمان مطرح کرده بود، صبح امروز نیز در گفت و گو با ایسنا بار دیگر از عدم استقبال این کمیسیون انتقاد کرده و انتساب هفت خطا در یک پرواز به یک خلبان باتجربه را قدری غیرقابل باور خوانده بود.

حسن رضایی فر مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با ایسنا به این انتقادها پاسخ داده و گفت: آقای پارسایی پس از جلسه‌ای که با نمایندگان فرانسوی حاضر در ایران داشت، پذیرفته بود که خطای خلبان در این حادثه مسجل است. از این رو من تعجب می‌کنم که پس از این جلسات ایشان دوباره از نامشخص بودن دلایل انتصاب خطا به خلبان سخن گفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس آیین‌نامه‌های موجود بررسی سوانح با مصوبه هیات دولت در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته، اظهار کرد: اگر بنا بر تغییر در رویه بررسی سوانح باشد، باید مجلس، دولت و سایر دستگاه‌های بالادستی قوانین را اصلاح کنند. سازمان هواپیمایی نیز از چند سال قبل اعلام کرده که آمادگی استقلال دادن به این کمیته را دارد و حتی صورتجلسه بررسی‌های انجام شده و پیشنهادات ما در این زمینه نیز موجود است.

رضایی فر افزود: تا زمانی که این پیشنهادات عملی نشود، قوانین موجود بررسی سانحه را به سازمان هواپیمایی کشوری واگذار کرده و آنچه در این زمینه اتفاق افتاده، اجرایی شدن قوانین مصوب کشوری است.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری درباره ابهامات مطرح شده در عدم استقلال این کمیته نیز بیان کرد: تمامی اعضای این کمیته طوری انتخاب شدند که هیچ ارتباطی با دیگر بخش های سازمان هواپیمایی کشوری که در حوزه صدور مجوز و اقداماتی که مربوط به کارهای شرکت هواپیمایی آسمان در این سازمان است، ارتباطی نداشته باشند تا به این ترتیب ابهام یا اشکالی درباره اعضای این کمیته مطرح نشود.

وی با اشاره به ارائه گزارش کمیته بررسی سانحه به سه قوه کشور اظهار کرد: ما گزارش را در اختیار نمایندگان مجلس، دولت و قوه قضائیه قرار داده‌ایم تا هر یک از آنها اگر نظرات یا ابهاماتی دارند، مطرح کنند. ما برای از بین بردن ابهام‌ها فردا (یکشنبه) جلسه‌ای را نیز با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خواهیم داشت.

رضایی فر در پاسخ به این سوال که آیا در صورت نیاز به شفاف سازی امکان ارائه گزارش دقیق درباره نقش خطاهای خلبان در سقوط هواپیمای آسمان وجود دارد نیز گفت: پس از آنکه نهادهای بالادستی بررسی‌هایشان را انجام داده و ابهام‌هایشان را با ما در میان گذاشتند، در صورت صلاحدید امکان انتشار جزئیات گزارش وجود خواهد داشت. البته این مسئله نیاز به بررسی‌های دقیق دارد تا ببینیم در نهایت نظر مراجع بالادستی درباره انتشار گزارش چه خواهد بود.

به گفته مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری گزارش فعلی بخش به بخش با گروه فرانسوی بررسی شده و آنها جز در مواردی بسیار محدود در دیگر حوزه‌ها گزارش را تایید کرده‌اند که با نگارش آن به زبان انگلیسی با تایید فرانسوی‌ها گزارش در سطح بین المللی نیز نهایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در زمستان سال ۹۶ پرواز شماره ۳۷۰۴ شرکت هواپیمایی آسمان پس از خروج از فرودگاه مهرآباد در ۹ مایلی فرودگاه یاسوج به دلیل برخورد با کوه سقوط کرد و تمامی ۶۶ سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

پس از این حادثه با دستور وزیر راه و شهرسازی کمیته بررسی این سانحه در سازمان هواپیمایی کشوری برپا شد که پس از چند هفته بررسی مداوم و پیدا شدن جعبه سیاه بررسی‌ها درباره علت سقوط آن آغاز شد و پس  از چند ماه سازمان هواپیمایی اعلام کرد که گزارش نهایی شده و برای ارائه نظرات نهایی به مراجع قضایی و سایر نهادهای بالادستی ارائه شده است.

انتهای پیام


9848434
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن از سوی دولت برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد شروع شده و ۵۰۰ هزار واحد هم به متقاضیان تحویل داده شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور زمینه‌ساز صدور هشدار هواشناسی شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سامانه خودنویس گفت: در خرداد ماه سال 1402 اولین قرارداد اجاره در سامانه خودنویس انجام شد و در خرداد ماه امسال هم اولین قرارداد خریدو فروش سامانه خودنویس ثبت می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: از ۲۵ اردیبهشت ماه با توجه به اتمام مهلت الکترونیکی شدن مجوزها هیچ مجوز کاغذی دیگر در بخش های مختلف قابل پذیرش نخواهد بود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی اعلام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال، مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است