اقتصادی 09:00 - 07 مرداد 1393
حیدری طیب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ایران افزون بر تولید و صادرات نفت می تواند از موقعیت جغرافیایی خود برای انتقال مواد نفتی و دیگر حامل‌های انرژی بهره ببرد. بنابراین سوآپ یک حرکت منطقی بوده و به نفع کشور و نظام است.

سیدسعید‌ حیدری طیب در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درباره از سرگیری سوآپ نفتی اظهار داشت: ایران افزون بر تولید و صادرات نفت می تواند از موقعیت جغرافیایی خود برای انتقال مواد نفتی و دیگر حامل‌های انرژی بهره ببرد.

 

وی تصریح کرد: ایران به میزان لازم و براساس قانون بودجه 93 نفت و میعانات گازی صادر می کند، از این رو می تواند از ظرفیت سوآپ نفتی نیز بهره‌مند شود.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه قوانین مشخصی برای هر نوع دادوستد تجاری وجود دارد اظهار داشت: در مسئله سوآپ نفتی باید بررسی کرد که منافع ملی و اقتصاد کشور چگونه حاصل می شود.

 

وی تاکید کرد: اصل سوآپ را منطقی می دانم، با توجه به این که انجام این نوع دادوستد در دنیا هم مرسوم است قطعا منفعت کشور را به دنبال دارد.   

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: سوآپ یک حرکت منطقی بوده و به نفع کشور و نظام است.

 

حیدری طیب در رابطه با برقراری ارتباط و همکاری با کشورهای خارجی گفت: دیدگاه نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت از سازندگان داخلی است تا صنایع داخلی به سمت توسعه خودکفایی گام بردارد. فکر نمی کنم با برقراری ارتباط عرصه برای رقابت برای سازندگان داخلی تنگ تر شود، بلکه اعتقاد براین است که با بکار گیری تجارب و استفاده از تکنولوژی بستر برای ارائه خدمات و صادرات تجهیزات داخلی به خارج فراهم می شود.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه در شرایط کنونی برخی تجهیزات پالایشگاه‌های کشور از چین وارد می‌شوند که این موضوع باعث شده که اکثر مسولان توان داخلی را باور نداشته باشند. بایستی در این زمینه بازنگری اساسی صورت گیرد.                     

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد: خطوط انتقال نفت و گاز کشور بسیار فرسوده است، اما ترمیم و نوسازی آن برای کشور هزینه‌های سنگینی در بر دارد، از این رو در شرایط فعلی توسعه پالایشگاه ‌های کشور مقرون به صرفه نیست.

 

حیدری طیب گفت: برای استفاده بهینه از پالایشگاه‌های موجود باید از توان داخلی استفاده کرده و از خروج ارز به خارج جلوگیری شود.    

 

وی گفت: با بهره‌برداری از پالایشگاه های کشور علاوه برتوسعه اقتصادی عرصه برای رقابت سالم و نیز ایجاد اشتغال برای جویندگان کار فراهم می شود.

 

انتهای پیام/




4351436
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس هم اکنون به محدوده ۲.۱۷۰.۰۰۰ رسیده و انتظار داریم از همین محدوده حمایت شده و روند صعودی جدیدی را آغاز کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اختصاص تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی زمینه را برای افزایش بیشتر متقاضیان مسکن افزایش می دهد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تسلا در پی بروز نقصی از پدال گاز خودرو‌های سایبرتراک که خطر تصادف را افزایش می‌دهد، بیش از ۳ هزار خودرو از این مدل را فراخوان می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به شکل کامل کاغذ را از کروکی‌ها تا پایان خرداد با همکاری فراجا حذف می‌کنیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است