بین‌الملل 15:04 - 29 مهر 1393
شبه نظامیان محلی پاکستان در پیامی رادیویی اعلام کردند در صورتی که مردم با ارتش و دولت همکاری یا منطقه را ترک کنند اموال آنها را مصادره و خانه‌هایشان را منهدم می‌کنند.

سپر انسانی تروریست‌های پاکستان در برابر ارتش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، منابع رسمی اعلام کردند شبه‌نظامیان مستقر در مناطق قبایلی از طریق رادیو مردم را تهدید کردند.

شبه‌نظامیان محلی تهدید کردند در صورتی که مردم منطقه را ترک یا با ارتش و دولت پاکستان همکاری کنند خانه‌های آنها به تصرف درآمده و بعد از مصادره اموال، منهدم خواهد شد.

بر اساس این گزارش شبه‌نظامیان سعی دارند از مردم محلی به عنوان سپر انسانی در برابر ارتش استفاده کنند.

طبق این گزارش شبه‌نظامیان بیش از 30 منزل مسکونی را به علت همکاری ساکنان این خانه‌ها با ارتش منفجر کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بین خانه‌های منفجر شده 2 خانه مربوط به شبه‌نظامیانی است که با تسلیم شدن در برابر ارتش سلاح خود را کنار گذاشتند.

گفتنی است در روزهای اخیر 80 نفر از شبه‌نظامیان عضو گروه لشکر اسلام به همراه فرماندهان خود حفی‌فقیر و مالم‌خان در برابر ارتش تسلیم و سلاح خود را به نظامیان تحویل دادند.

شبه نظامیان محلی با منهدم کردن منازل مسکونی افراد لشکر اسلام از آنان انتقام گرفتند.

گزارش ها نشان می‌دهد اعلامیه‌های تهدید آمیز شبه نظامیان محلی از 2 روز قبل توسط بالگرد در مناطق باره و جمرود پخش شده است.

با وجود تهدید شبه‌نظامیان محلی بیش از 180 خانواده از ساکنان مناطق قبایلی منطقه را ترک کرده و به سمت ناحیه جلوزئی مهاجرت کرده‌اند.

بعد از آغاز عملیات ارتش در منطقه خیبر‌ایجنسی تا کنون 30 شبه‌نظامی در این منطقه کشته شده‌اند و پیشروی نظامیان ادامه دارد.

ارتش بعد از به نتیجه نرسیدن مذاکرات صلح بین دولت و طالبان در 15 ژوئن سال جاری، عملیات پاکسازی در وزیرستان‌ شمالی را آغاز کرد و ظرف 3 ماه گذشته توانسته با کشتن بیش از هزار شبه‌نظامی در عملیات ضرب عضب 80 درصد وزیرستان‌ شمالی را پاکسازی و به پیشروی خود ادامه دهد

«عاصم‌باجوه» سخنگوی ارتش پاکستان نیز چندی پیش اعلام کرد: بر اثر عملیات ارتش، طالبان تضعیف شده و توان عملیاتی خود را از دست داده‌اند.


5005614
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری مصر، امروز (چهارشنبه) درباره عواقب هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است