علمی فناوری 03:04 - 26 تیر 1397
مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی:
مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم با تاکید بر اینکه اجرای طرح "ساماندهی آموزش عالی" برنامه‌ای "زمان‌بر" است و نمی توان انتظار داشت این برنامه طی دو سال اجرایی شود،گفت: در حال حاضر اهداف، راهبردها، برنامه‌ها و آمار دانشگاه‌های کشور در شورای گسترش وزارت علوم تحلیل می‌شوند و بر اساس نتایج آن طرح ساماندهی آموز عالی نیز اجرایی خواهد شد.

ساماندهی آموزش عالی"زمان‌بر" است

دکتر ابوالقاسم دولتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این مطلب توسعه کمی و نامناسب مراکز دانشگاهی در ستاد آمایش وزارت علوم مطرح و در حال پیگیری است، اظهار کرد: این موضوع در شورای گسترش و پیگیری وزارت علوم نیز مورد بررسی قرار گرفته است و در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی های جدید که راس آن کیفی سازی آموزش عالی است بر این بحث تاکید شده که در کشور توسعه کمی در آموزش عالی اتفاق نیفتد و مراکز فعلی آموزش عالی را نیز به سمت توسعه کیفی آموزش عالی هدایت کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: آمار وزارت علوم از تعداد مراکز آموزش عالی بیانگر این نکته است که ما وضعیت مناسبی در این زمینه نداریم و طی سال‌های اخیر مجوزهای بسیار محدودی برای راه اندازی مراکز آموزش عالی داده شده است و در سال جاری هیچ مجوزی برای راه‌اندازی این مراکز نداده‌ایم.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، همچنین ساماندهی و کیفی سازی مراکز آموزش عالی را مهم ترین برنامه دفتر گسترش در سال جاری عنوان کرد و گفت: در ستاد آمایش که طرح ساماندهی تدوین و ابلاغ شده است بندهای زیادی دارد توسط ستاد آمایش وزارت علوم اجرایی می شودو مسئولیت اجرای این برنامه با معاونت آموزشی این وزارت خانه است که تلاش داریم این برنامه در سال جاری با جدیت بیشتری اجرایی شود.

دکتر دولتی به موانع کمی اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی اشاره کرد و افزود: وقتی توسعه کمی مراکز دانشگاهی در کشور بیش از حد باشد و توسعه مناسب صورت نگرفته باشد، اصلاح این برنامه نیز زمان‌بر خواهد بود و نمی‌توانیم بگوییم این اتفاقات طی دو سال اخیر پیش آمده است؛ بنابراین این مراکز در طول دو سال نیز قابل ساماندهی نیستند. چرا که اجرای این برنامه نیازمند زمان و انجام برآوردهای لازم می باشد.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم در پاسخ به این سئوال که اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزشی در چه مرحله ای قرار دارد، اظهار کرد: در راستای اجرای این برنامه آمار و اطلاعات، اهداف دانشگاه‌ها، راهبرد مراکز آموزش عالی مشخص شده و در ستاد آمایش آموزش عالی در دست تحلیل است تا بر این اساس اهداف و برنامه‌های دانشگاه‌ها مشخص شود. آمایش، اصلاح و ساماندهی دانشگاه‌ها نیز با توجه به این تحلیل‌ها صورت می گیرد اما بطور کلی این کار یک برنامه زمان‌بر خواهد بود.

انتهای پیام


9844258
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است