بین‌الملل 13:21 - 28 دی 1397
دبیرکل کابینه ژاپن امروز (جمعه) به خبرنگاران گفت که دولت ژاپن به طور رسمی بازدید شینزو آبه از روسیه را در 21 و 22 ژانویه تایید کرده است.

دولت ژاپن به طور رسمی سفر نخست وزیر ژاپن به روسیه را اعلام کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، یوشیهیده سوگا، دبیرکل کابینه ژاپن گفت: در 21 و 22 ژانویه (اول و دوم بهمن) شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن از روسیه و سوییس بازدید می‌کند. او در 22 ژانویه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت‌وگو می‌کند.

پیش از این سرویس خبری کرملین از ملاقات پوتین و آبه در مسکو برای امضای یک معاهده صلح بین دو کشور خبر داده بود. بنابر گزارش کرملین آبه به دعوت رئیس جمهور روسیه برای این ملاقات کاری به روسیه می‌رود.

پوتین و آبه نوامبر سال گذشته در ملاقاتی در سنگاپور توافق کردند تا مذاکرات صلح بین دو کشور را به جریان بیندازند. بعد از آن دسامبر سال گذشته در حاشیه اجلاس گروه 20 در بوئنوس آیرس دو رهبر از استقرار قالب جدیدی از مذاکرات صلح بین دو کشور خبردادند. دیپلمات‌های ارشد هر دو کشور مسئولیت نظارت بر این کار را به عهده داشتند. ملاقات وزرای امور خارجه دو کشور که دوشنبه گذشته انجام شد اولین اقدام در چارچوب این توافقات جدید است.

برای دهه‌ها مسکو و توکیو بعد از جنگ جهانی دوم در حال انجام مذاکرات برای یک توافق صلح بوده‌اند. مانع اصلی امضای توافق صلح وضعیت قسمت جنوبی جزایر کوریل است. بعد از جنگ جهانی دوم کل این مجمع الجزایر بخشی از شوروی سابق شد اما توکیو با ادعای روسیه مبنی بر مالکیت داشتن بر جزایر شیکوتان، کوناشیر، ایتوروپ و همچنین تعدادی از جزایر کوچک خالی از سکنه به نام هابومی مخالف و در حال منارعه است. وزارت امور خارجه روسیه بارها بیان کرده است که حق حاکمیت روسیه بر این جزایر در متون قانونی جهانی ثابت است و نمی‌تواند زیر سوال برود.  

در 14 ژانویه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و تارو کونو، همتای ژاپنی او در چارچوب اولین دور مذاکرات بر سر معاهده صلح در مسکو با یکدیگر گفت‌وگو کردند. همانطور که دیپلمات‌های ارشد روسیه ذکر کردند روسیه از حق حاکمیت خود بر سر قسمت جنوبی کوریل نمی‌گذرد. در عوض نماینگان ژاپن خود را محدود به بیانیه‌هایی کردند که بیان می‌کند یک معاهده صلح دو جانبه در دست انجام است.

انتهای پیام


10031043
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا در یک اقدام نمایشی جدید، نماینده‌ای ویژه در امور نوار غزه و همچنین مسائل انسان‌دوستانه در غرب آسیا تعیین کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس در تداوم مواضع خصمانه این کشور علیه عملیات «وعده صادق»، تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع نظامی ایران وضع کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروهی متشکل از ۱۸ کشور از حماس خواستند که توافق آتش‌بس روی میز را بپذیرد و اسرای صهیونیست را آزاد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پادشاه انگلیس روز پنجشنبه طرح پرحاشیه و جنجالی دولت «ریشی سوناک» درباره اخراج پناهجویان به کشور آفریقایی روآندا را امضاء کرد تا به قانون تبدیل شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا در تمام جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از محاصره و گرسنگی گرفته تا کشتار، ویرانی و نسل‌کشی شریک است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است