استانی 19:05 - 03 مهر 1399
رئیس کل دادگستری استان اردبیل خبرداد
ایسنا/اردبیل رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به رسیدگی بیش از ۴۰۰پرونده در محاکم قضایی استان اردبیل، از تعیین تکلیف ۲۲ درصد از پرونده‌های انباشته شده در مراجع قضایی استان در سال گذشته خبر داد.

رسیدگی به بیش از ۴۰۰ پرونده در محاکم قضایی استان اردبیل

ناصر عتباتی سوم مهرماه در جریان دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان اردبیل با حضور رییس قوه قضاییه با اشاره به عملکرد دادگستری استان اردبیل اظهار کرد : با تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم تحول در قوه قضاییه که زیبنده گام دوم انقلاب باشد و در راستای سیاست های راهبردی  ابلاغی رییس قوه قضاییه در جهت نیل به اهداف بالادستی و سند تحول قضایی، این برنامه در راس تمامی برنامه های دادگستری استان قرار گرفته و در جهت تحقق این اهداف برنامه ریزی و پیش می رویم .

وی با اشاره به دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر تعیین تکلیف شدن پرونده های معوق تصریح کرد: با همکاری تمام همکاران قضایی و کارکنان و شوراهای حل اختلاف بیش از ۷۷ درصد پرونده های معوق، با رسیدگی و حصول نتیجه مختومه شده است و مابقی پرونده ها به زودی با رسیدن به نتیجه مختومه خواهد شد . و در خصوص سایر پرونده ها در شعب استان، نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۷ درصدی روبرو هستیم  که امیدواریم این روند نزولی همچنان ادامه داشته باشد . 

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه در دوران کرونا علیرغم ابتلای ۲۸ نفر از همکاران قضایی و ۱۱۲ نفر از کارکنان اداری و حل اختلاف به این بیماری، روند قضایی و رسیدگی به پرونده ها با مشکلی مواجه نشده است، ادامه داد: در ایام کرونا بازدید منظم از مدد جویان  جهت اطمینان بخشی به مددجویان، به طور مستمر انجام گرفت  و در این ایام کرونا ۷۴ درصد محکومان واجد شرایط به مرخصی کرونایی فرستاده شدند و۱۲ درصد این محکومان نیز پایان محکومیت گرفتند . 

عتباتی با اشاره به راه اندازی هیات جهادی بخشایش در استان گفت : این هیات متشکل از افراد متنفذ تشکیل شده است و در مدت ۶ ماه از آغاز فعالیت این هیات، ۸ فقره از پرونده های محکومان به اعدام که غیر عمد و یا ناشی از رفتارهای هیجانی بوده با مصالحه طرفین مختومه شده است . 

وی بر لزوم مبارزه با مفاسد اقتصادی درون سازمانی و برون سازمانی طبق دستور رییس قوه قضاییه تاکید و افزود : در این مدت با همکاری دیگر دستگاه های نظارتی، موفق به کشف شبکه های فساد اقتصادی در استان شدیم که  کشف و تخلف و تشکیل پرونده برای ۸ وکیل و کارشناس  و شناسایی ۱۹نفر کار چاق کن و جاعل اسناد اقتصادی و پرونده های اختلاس و ارتشا در آب و خاک جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب، آب منطقه ای، فضای سبز و آسفالت شهرداری اردبیل، پرونده تخلف چند هزار میلیارد ریالی در پتروشیمی اردبیل از آن جمله است که به همه موارد رسیدگی و منجر به صدور رای شده است . 

مدیرکل دادگستری استان اردبیل حرکت به سمت ارائه خدمات الکترونیک را از اقدامات دیگر دادگستری اردبیل دانست و افزود : ایجاد بستر استفاده از خدمات الکترونیک  در دادگاه ها و شعب تجدید نظر آماده و مشغول به فعالیت است و از این لحاظ در رده های بالای دادگستریهای  کشور قرار داریم . 

وی با بیان اینکه راه اندازی الکترونیک  صدور خدمات عدم پیشینه کیفر ی موجب رضایت مندی شهروندان را فراهم کرده  ادامه داد : هم اکنون تمامی مراحل صدور سابقه عدم پیشینه کیفری در کمتر از ۲۴ ساعت در اختیار شهروندان متقاضی قرار می گیرد .

عتباتی با اشاره تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر حمایت قضایی از تولید، افزود: در این راستا کمیته حمایت قضایی از تولید و اشتغال در استان تشکیل شده است و حمایت مستمر با تشکیل جلسات و بازدید های مکرر از واحد های تولیدی  فعال و راکد انجام می گیرد .

انتهای پیام


10732426
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است