فرهنگی‌هنری 17:01 - 04 خرداد 1395
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد خبرداد
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی شرکت های دانش بنیان در حوزه فرهنگی، اجتماعی، هنری و علوم انسانی خبر داد و گفت: تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان درزمینه علوم انسانی فرهنگ و هنر و روند تبدیل علم به ثروت، از دغدغه‌های مهم مجموعه مسئولان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی برای رشد و توسعه کشور بوده که در دستور کار معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد قرار گرفته است.

راه اندازی شرکت های دانش بنیان حوزه علوم انسانی در دانشگاه آزاد

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا،دکتر طه هاشمی در نشست هم اندیشی روسای شوراهای تخصصی دانشجویی و فرهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز با حضور دکتر میرزاده برگزارشد، ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت: امروز اولین نشست هم اندیشی روسای شوراهای تخصصی دانشجویی و فرهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی به منظور بررسی نکات و اقدامات فرهنگی واحدهای دانشگاه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه وظیفه سنگینی بر عهده روسای این شوراها است، اظهار کرد: با توجه به وضعیت و شرایط خاص جامعه و ورود فرهنگ های کشورهای بیگانه به جامعه از طریق ماهواره ها و شبکه های اجتماعی وظیفه سنگینی بر دوش حوزه فرهنگی و دانشجویی گذاشته شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: البته این بدان معنا نیست که هر فرهنگی که خارج از حوزه فرهنگی ما است تهدید بشمار می آید و باید از آن فرار کرد چرا که موضوع فرهنگ فرارپذیر نیست و زیبایی هایی نیز در فرهنگ های دیگر وجود دارد. ما باید متناسب با نیاز و سلیقه جامعه جوان بسته های فرهنگی و اجتماعی را در اختیار آنان بگذاریم تا اقناع شوند.

هاشمی با بیان اینکه دانشگاه‌آزاد اسلامی در دوران مدیریت جدید توجه ویژه ای به موضوعات فرهنگی داشته، گفت: امروز به موازات توجه به حوزه فرهنگ سطح انتظارات نیز از این حوزه بیشتر شده است. در دوران مدیریت جدید دانشگاه در بسیاری از شاخصه ها و موضوعات فرهنگی حائز اهمیت شمرده می شود که قابل تشکر و قدردانی است.

یکی از ملاک های اصلی توسعه و تحول در دانشگاه حوزه فرهنگی است

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه یکی از ملاک های اصلی توسعه و تحول در دانشگاه مربوط به حوزه فرهنگی می شود، افزود: بی شک بدون توجه و هدایت دکتر میرزاده این تحولات در حوزه فرهنگی رخ نمی داد‌.

هاشمی با بیان اینکه از نگاه دکتر میرزاده توسعه دانشگاه باید ابتدا بر پایه توسعه فرهنگی شکل بگیرد، اظهار داشت: نه تنها در دانشگاه بلکه در هر جای کشور هر برنامه توسعه ای باید توام با توسعه فرهنگی باشد.

وی به اقدامات انجام شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: ترسیم نقشه راه برنامه پنج ساله دانشگاه، تشکیل شوراهای راهبردی فرهنگی، تدوین پیوست فرهنگی و تدوین بودجه و برنامه موجب شده تا هیچگونه ابهام و سدی برای فعالیت های گسترده فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشته باشد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در اجرای طرح های ماندگار فرهنگی فصل جدیدی ایجاد شده است، گفت: طرح های ماندگار فرهنگی در سه بخش ماندگار کالبدی، طرح های نهادی، طرح های رخ داد گرا تنظیم شده است.

آغاز طرح علم در محضر قرآن در دانشگاه آزاد

هاشمی به بخش دیگری از طرح های ماندگار فرهنگی تحت عنوان مطالعات بنیادین فرهنگی اشاره کرد و افزود: انجام فعالیت های معمول قرآنی تنها وظایف دانشگاه ها نیست بلکه وظایف دانشگاه ها با توجه به ظرفیتی که دارند انجام کارهای بزرگتر و بیشتر است که در همین راستا در دانشگاه آزاد اسلامی طرح علم در محضر قرآن را آغاز کرده ایم.

وی به طرح های ماندگار رخدادگرا اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای طرح های ماندگار رخدادگرا سه جشنواره بزرگ، جشنواره ملی اقوام و میراث معنوی در واحد کرمان، جشنواره تاتر دانشجویی در واحد مشهد و جشنواره فیلم های کوتاه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در واحد فیروزکوه برگزار شده است.

راه اندازی شرکت های دانش بنیان در حوزه فرهنگی، اجتماعی و علوم انسانی

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه از راه اندازی شرکت های دانش بنیان در حوزه فرهنگی، اجتماعی، هنری و علوم انسانی خبر داد و گفت: تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان درزمینه علوم انسانی فرهنگ و هنر و روند تبدیل علم به ثروت، از دغدغه‌های مهم مجموعه مسئولان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی برای رشد و توسعه کشور بوده که در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

هاشمی با بیان اینکه ایران دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است، گفت: در حوزه توریسم و گردشگری، دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل‌های زیادی برای درآمدزایی دارد که در تلاش هستیم بالفعل شوند و در همین راستا شرکت گردشگری آزاد راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: به‌طور مثال خوابگاه‌های زیادی در اکثر شهرها داریم که دانشجویی در آن‌ها سکونت ندارد و می‌توانیم برای توسعه گردشگری، در اختیار گردشگران و علاقه‌مندان میراث فرهنگی قرار دهیم که سبب می‌شود برای دانشگاه درآمد خوبی هم حاصل شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به شاخصه های ارزیابی عملکرد واحدها و روسای شوراها اشاره کرد و گفت: امروزه اجرای طرح های ماندگار فرهنگی در واحدهای دانشگاهی یکی از شاخص های اصلی ارزیابی عملکرد واحدها به شمار می رود.

تدوین طرح ملی اخلاق حرفه ای در دانشگاه آزاد اسلامی

هاشمی همچنین به تدوین طرح ملی اخلاق حرفه ای در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: کمیته ای متشکل از شخصیت های مطرح علمی و فرهنگی در تشکیل دادهشده که تا کنون 52 حرفه در آن تعریف شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه‌آزاد اسلامی، وی در پایان با بیان اینکه اقدام دیگر دانشگاه آزاد اسلامی معرفی مفاخر و مشاهیر است، توضیح داد: این طرح در 4 سطح محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی اجرایی شد و تاکنون نزدیک به 300 واحد دانشگاه آزاد اسلامی مفاخر و مشاهیر علمی، ادبی منطقه خود را معرفی کرده‌اند.

انتهای پیام


7921844
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است