علمی فناوری 15:36 - 25 شهریور 1398
توضیح دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص دستگیری یک دانشجوی قلابی؛
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که دانشجوی قلابی هیچ ارتباط سیستماتیک با دانشگاه نداشته است، گفت: جزییات این موضوع در دست بررسی است و قطعا دانشکده دندانپزشکی دانشگاه باید در خصوص این که چگونه یک فردی بدون هویت دانشجویی در کلاس‌های آموزشی حضور پیدا می‌کند، پاسخگو باشد.

دانشجوی قلابی ارتباط سیستماتیک با دانشگاه نداشت/دانشکده دندانپزشکی باید پاسخگو باشد

دکتر امیرمحسن ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به تشریح جزییات حضور دانشجوی قلابی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پرداخت و اظهار کرد: این فرد دانشجونما که شناسایی شده و تحویل مقامات قضایی داده شده است، به طور غیر قانونی در محوطه دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی حضور پیدا کرده و از کلاس‌های آموزشی استفاده می‌کرد. بنابراین هیچ ارتباط سیستماتیک و اداری با دانشگاه نداشته است.

وی در خصوص مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بروز چنین تخلفاتی نیز تاکید کرد:‌ به شکل مرسوم هر فردی بخواهد در محیط آموزشی حضور داشته باشد، باید هویت او برای آن دانشگاه محرز باشد. چرا که دانشگاه به عنوان محیط خاص و غیرعمومی مکانی برای حضور دانشجویان است. بنابراین این موضوع که مجموعه‌ آموزشی، دانشجویی و سایر مجموعه‌های دانشکده باید این دانشجو را شناسایی می‌کردند، صحیح است. چرا که این مجموعه باید مطلع باشد چه کسانی در دانشگاه باید حضور داشته باشند و چه کسانی نیز این امکان را ندارند.

دکتر ضیایی تاکید کرد: مسئولین دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی باید گزارش کاملی در خصوص موضوع فوق به دانشگاه ارائه بدهند و بگویند چگونه ممکن است فردی با عنوان دانشجو در محیط ‌های آموزشی شرکت می‌کرده، اما مسئولین متوجه این موضوع نشدند. این فرد دستگیر شده نیز از آذرماه سال گذشته به مدت ۸ ماه در این کلاس‌های آموزشی دانشکده حضور پیدا می‌کرده است؛ اما در مورد حضور مستمر یا غیر مستمر در این کلاس‌ها اطلاعی نداریم.

به گفته وی، اگر حضور فرد دانشجونما در کلاس‌های آموزشی ثبت شده باشد، مطمئنا این ثبت به صورت غیر سیستماتیک و غیر اداری بوده است و ما در لیست حضور و غیاب رسمی چیزی با عنوان این دانشجو مشاهده نکردیم و این فرد ارتباطی هم با سامانه‌های دانشگاه نداشته است. چرا که اگر ثبت سیستماتیک وجود داشت، مطمئنا در اولین آزمون دانشکده تخلف او محرز می‌شد.

دکتر ضیایی تاکید کرد:‌ به طور کلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواستار دریافت گزارش کامل از جزییات تخلف این فرد از سوی دانشکده دندانپزشکی شده است و یقینا دانشکده در این زمینه مسئول است و متناسب با تخلفاتی که صورت گرفته، برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ فرد مذکور به هیچ عنوان فرد عادی به شمار نمی‌رود و با برنامه‌ریزی و سیاست خاصی وارد دانشگاه شده و این که دنبال چه هدفی بوده است، باید در مراجع قضایی روشن شود. این که ادعا می‌کند مبلغی را به دانشگاه پرداخت کرده است، این موضوع نیز باید بررسی شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: فرد دستگیر شده هویت دانشجویی نداشته که بخواهد مبلغی به شکل شهریه به دانشگاه پرداخت کند و ما هیچ اسناد مالی در این زمینه از  دانشجو دریافت نکردیم؛ اما این که اگر فرد یا افرادی به دور از مواضع قانونی و اداری مبلغی را از وی دریافت کرده باشند، در حال بررسی است. ضمن اینکه فرد مذکور کارت دانشجویی نیز از این دانشگاه دریافت نکرده است.

انتهای پیام


10239220
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از روز شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی در پی داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا به‌ تازگی به مأموریت پهپاد «سنجاقک» برای حضور در بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور رسمی به تمام پلتفرم‌های این شرکت اضافه شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی باعث ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است