استانی 23:06 - 24 آذر 1397

پاسخ به شبهات دینی دشمنان ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با میلاد امام حسن عسکری(ع) جشن میلاد این امام همام شامگاه شنبه با حضور آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، سبحانی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی و حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت الله مرتضی مقتدایی، آیت الله سید احمد خاتمی، آیت الله احمد بهشتی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد.

در این مراسم حجت  الاسلام ناصر رفیعی اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) با ایجاد شبکه وکالت فضای جامعه را برای غیبت طولانی امام زمان(عج) فراهم کردند.

تلاش امام حسن(ع) برای زدودن انحراف از جامعه

وی گفت: امام حسن عسکری(ع) برای زدودن انحرافات از جامعه اسلامی اقدامات بسیاری انجام دادند که از آن جمله می‌توان به ایجاد شبکه وکالت اشاره کرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) با ایجاد شبکه وکالت مانع از انحراف شیعیان توسط فرقه‌های انحرافی نظیر صوفیه و فرقه‌های کلامی منحرف شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) برای ترویج معارف دینی وکلایی را انتخاب کرده بودند که این وکلا برای نشر معارف دین فشارهای بسیاری را متحمل می‌شدند زیرا حفظ دین بسیار دشوار است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه هم اکنون علمای نیجریه، بحرین و قطیف عربستان برای ترویج دین با مشکلات زیادی مواجه هستند، افزود: شیخ زکزاکی از جمله علمایی است که از سوی حکومت نیجریه تحت ظلم و فشار است.

وی با اشاره به اینکه شیخ نمر برای دفاع از دین اسلام به شهادت رسید، افزود: شیخ نمر در راه اسلام هیچ‌گاه از نشر معارف دریغ نکرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه باید قدردان دین اسلام باشیم، افزود: دین اسلام به سختی به دست ما رسیده است و برای اینکه امروز به راحتی و سهولت در دست ما است باید قدردان آن باشیم.

وی بیان کرد: مسلمانان و دانشمندان دینی باید به شبهات دینی دشمنان پاسخگو باشند.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به لزوم حفاظت از دین و قرآن در جامعه، افزود: امروز باید برای حفظ دین و اعتقادات جوانان تلاش بسیاری داشته باشیم.



 


10000847
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است