استانی 18:58 - 01 آبان 1393
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: برنامه راهبردی 5 ساله تأمین اجتماعی تا پایان سال نهایی می‌شود.

برنامه راهبردی 5 ساله تأمین اجتماعی تا پایان سال نهایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدتقی نوربخش عصر امروز  در همایش سراسری رؤسا و کارشناسان حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی  در تبریز با اشاره به اینکه در حال حاضر 39 میلیون و 400 هزار نفر در سراسر کشور تحت پوشش این سازمان قرار دارند، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی 16 مزیت بیمه‌ای را برای این بیمه شدگان تامین می‌کند.

وی افزود: به دلیل این گستردگی در دامنه پوشش سازمان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است که برخی از آنها دلیل تاریخی دارد و از عدم دقت در ایجاد تعادل بین منابع و مصارف ناشی شده است.

این مسئول ادامه داد: این شرایط تا سال 82 در جریان بود تا اینکه در این سال منابع سازمان به عدد  3600 میلیارد تومان و مصارف آن به 2600 میلیارد تومان رسید و مبلغ 1000 میلیارد تومان مابه‌التفاوت این ارقام برای حفظ سرمایه بیمه شدگان به سرمایه‌گذاری اختصاص یافت.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در عین حال تصریح کرد سال گذشته زمانی که مدیریت این سازمان به بنده سپرده شد به دلیل مشکلاتی که در نه سال گذشته رخ داد سازمان تامین اجتماعی با کسری بودجه 5 هزار میلیارد تومانی مواجه شد.

نوربخش با بیان اینکه اتفاقاتی در چند سال آخر دولت پیشین رخ داد که اعتماد عمومی را به عنوان برند این سازمان با چالش مواجه و همچنین امنیت اجتماعی را که تولید سازمان به حساب می‌آید تهدید کرد، اضافه کرد: در نتیجه این چالش‌ها سازمان سراغ مأموریت‌هایی رفت که ارتباطی به آنها نداشت.

وی ادامه داد: با آغاز به کار دولت تدبیر و امید، اولین اقدام ما این بود که سازمان را از حواشی به وجود آمده خارج سازیم و در نتیجه توانستیم بدون فروش دارایی‌ها کسری 5 هزار میلیارد تومانی سال قبل را مدیریت کنیم.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به افزایش 25 درصدی مستمری‌های این سازمان، عنوان داشت: سیاست دولت اولویت بخشی به رفاه اجتماعی است و در نتیجه توجه ویژه‌ای به بخش درمان دارد.

وی با بیان اینکه در چارچوب این اولویت سازمان تأمین اجتماعی مبلغ 3 هزار میلیارد تومان به طرح تحول سلامت اختصاص داد، متذکر شد: از روزی که مسئولیت این سازمان به بنده سپرده شد تلاش کردم تا با همکاری بدنه، سازمان در چهار محور قانونمداری، برنامه‌محوری، پاسخگویی و پاکدستی این مجموعه را به مدار اصلی آن باز گردانیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به آمار بالای پرونده‌های شکایت از سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری، تصریح کرد این ارقام نشان از یک چرخه معیوب در بخشنامه‌ها و همچنین کاستی در تعامل با دیگر دستگاه‌هاست.

نوربخش تشریح کرد: در همین زمینه تلاش کرده‌ایم تا با تشکیل شورای حقوقی به یک برداشت واحد از قوانین موجود دست یابیم.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه برنامه راهبردی سازمان از چهار ماه پیش در دست تدوین است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا ظرف همین سال این برنامه را به سر انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه این برنامه حداقل برای پنج سال آینده طراحی خواهد شد و طی آن ساختار سازمان متناسب با ماموریتهای  آن اصلاح خواهد شد، چنین توضیح داد: باید با یک آسیب‌شناسی اصولی میزان شکایات از این سازمان را در دیوان عدالت اداری کاهش دهیم و زمانی به این موفقیت دست خواهیم یافت که تعداد پرونده‌ها هر سال نسبت به سال قبل کمتر شود.


5023655
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است