بین‌الملل 16:08 - 30 آبان 1393
سخنگوی عصائب اهل الحق عراق در گفت‌وگو با فارس:
سخنگوی عصائب اهل الحق عراق با اشاره به اینکه 26 کشور از جمع 60 کشور عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش هیچ نبردی علیه داعش در عراق نداشته‌اند، گفت: ائتلاف بین المللی چتر قانونی برای بازگشت آمریکایی‌ها به منطقه است.

26 کشور عضو ائتلاف بین المللی هیچ نبردی علیه داعش نداشته‌اند

«نعیم العبودی» سخنگوی جنبش «عصائب اهل الحق» عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تاکید کرد: 26 کشور از جمع شصت کشور جهان که در ائتلاف بین المللی ضد داعش حضور دارند هیچ نبرد یا حمله‌ای راهبردی علیه تکفیری‌ها در عراق نداشته‌اند یا حملات آنها ناکارآمد و غیرموثر است و برخی از کشورهای عضو ائتلاف هم تنها با یک هواپیما در ائتلاف حضور دارند و این مساله عجیب است و ثابت می‌کند که ائتلاف چتر قانونی برای بازگشت آمریکایی‌ها به منطقه است.

العبودی افزود: ائتلاف بین المللی اگر دلش برای منافع عراق سوخته بود برخی کشورها را برای قطع کمک هایشان به تروریست‌ها در سوریه و عراق تحت فشار می‌گذاشت بنابراین این عراقی‌ها هستند که می‌توانند سرزمین خود را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند.

سخنگوی عصائب اهل الحق در ادامه اظهار داشت که جنگنده های ائتلاف بین المللی کجا هستند که در هیچ نبرد جدی ارتش عراق با تکفیری‌ها حضور نداشتند و این گروه‌های مقاومت بودند که در کنار نیروهای امنیتی پیروزی‌های بزرگ را رقم زدند.

وی افزود: تفکر راهبردی عراق و قدرت ارتش و گروه های مقاومت است که داعش را با شکست حتمی مواجه خواهد ساخت و ما از دولت عراق می‌خواهیم که به توانمندی مردم خود و نه ائتلاف بین المللی تکیه کند.

نعیم العبودی تاکید کرد: فرماندهان میدانی در ارتش عراق و کارشناسان امنیتی اذعان دارند که داعش از زمان آغاز حملات هوایی آمریکا، شروع به پیشروی در برخی مناطق کرد و یا همین جنگنده‌های آمریکایی بارها حملاتی را به اشتباه علیه غیرنظامیان مرتکب شدند که از بین زنان و مردان و کودکان بودند و این اتفاق جدیدی نیست، مردم یمن و افغانستان هم تجربه زیادی از بمباران‌های اشتباهی جنگنده‌های آمریکایی دارند.

عراق با قدرت گروه‌های مقاومت و ارتش آزاد می‌شود

سخنگوی گروه عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد: زبان ناطق و وجدان بیدار مردم عراق، اکنون مقاومت با همه گروه‌های آن است و عصائب اهل الحق هم در این عرصه نقش برجسته‌ای دارد.

وی ادامه داد: ما به نیروی زمینی بیگانه نیاز نداریم ما مستشار آمریکایی نمی‌خواهیم زیرا خودمان قادر به آزاد کردن سرزمینمان هستیم و پیروزی‌های ارتش عراق با گروه‌های مقاومت در العظیم، آمرلی و اخیرا در جرف النصر محقق کرد.

وی در پایان گفت: نیروهای مقاومت از گروه‌های عصائب اهل الحق، بدر و گردان‌های السلام، جرف الصخر را که برای سال‌ها پایگاه تروریست‌ها شده بود در یک روز و نیم آزاد کردند.

العبودی گفت: این در حالی است که در کمال وقاحت، امارات امروز همین گروه‌های مقاومت که در آزادسازی جرف الصخر شگفتی آفریدند را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد.

سخنگوی عصائب اهل الحق در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد: آزادسازی جرف الصخر و دیگر مناطق این پیام بزرگ را برای کشورهای غربی دارد که عراق به حملات هوایی یا مستشاران نظامی آمریکایی نیازی ندارد بلکه مبارزه با داعش به دست گروه‌های مقاومت و ارتش عراق ممکن است.


5234082
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در دویستمین روز شروع جنگ غزه، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه تظاهراتی را در تل‌آویو ترتیب دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی استعفای چند فرمانده ارشد در ارتش صهیونیستی، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که دومینو وار بودن این اتفاقات نتانیاهو را گوشه رینگ می‌برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین امروز چهارشنبه جدیدترین آمار شهدا و مجروحان تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را اعلام کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک تحلیلگر مسائل مقاومت فلسطین سرنگونی پنج پهپاد ارتش رژیم اسرائل به دست حزب الله لبنان را دارای پیام‌های خاصی برای این رژیم ، مقاومت و حامیان آن دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک سناتور روسی با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به حملات اسرائیل گفت که اعتراضات به این رژیم در آمریکا به ابعاد بی‌سابقه‌ای رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد ایران تا دستیابی به بمب اتم چند هفته فاصله دارد اما به دنبال ساخت آن نیست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیرخارجه انگلیس در نخستین سفرش به قرقیزستان مدعی شد که این کشور شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و بیشکک باید حق انتخاب شریکان را داشته باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، برخی فرماندهان دیگر نیز استعفا خواهند کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا در پی یورش پلیس آمریکا به محوطه آن و بازداشت دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌ها را تعطیل کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است