استانی 19:49 - 10 اردیبهشت 1396
به میزبانی دانشگاه آزاد گرگان؛
گرگان- آئین بزرگداشت حکیم جرجانی به میزبانی دانشگاه آزاد گرگان برگزار شد.

آئین بزرگداشت حکیم جرجانی در گرگان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، رییس دانشگاه آزاد سلام گلستان، عصر یکشنبه، در افتتاح همایش ملی حکیم جرجانی که در تالار دکتر ابراهیمی دانشگاه آزاد برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از اولویت های دانشگاه آزاد بحث اقتصاد مقاومتی در کشور است، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون زا و برون گراست، یک سوخت روانی و قوی لازم دارد.

آرین ساطعی افزود: سیاست دانشگاه آزاد در بزرگداشت مفاخر این است که دانشجویان گنجینه هایی که در ایران داشتیم را بشناسند و این نیازمند یادآوری است.

وی تصریح کرد: با یادآوری سرمایه های اجتماعی خود، انگیزش های روانی بازسازی شده و جنبه های ملی و اسلامی خود که یکی از آنها همین اقتصاد مقاومتی است را تقویت می کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: تجلیل از بزرگان علم و حکمت در قالب همایش های علمی بهانه ای است تا فرزندان ایران به نشانه شکر و ادب گرد هم آیند و برای شناساندن علم و اندیشه بزرگان خود به جوانان و نسل جدید بکوشند، این رویداد برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شناساندن مفاخر ایران و اسلام به دانشگاهیان و به ویژه نسل جوان هم تعبیر می شود.

در این همایش رییس شورای عالی نظارت منطقه ۳ دانشگاه آزاد اسلامی هم اظهار کرد: ما در علوم و آموزش معتقد هستیم که هر دانشمندی که به اکتشافی می رسد به تنهایی به این نتیجه نرسیده بلکه بر شانه قول ها رفته و پیرو مسیر گذشتگان بوده تا به نتیجه نهایی اکتشاف خود برسد.

احمد شاهورانی با بیان اینکه پیشرفت پزشکی امروز ما و دستاوردهای مهمی که به دنیا ارائه می کنیم بر پایه فعالیتهای دانشمندان گذشته بوده است، تصریح کرد: شناساندن این دانشمندان و پزشکان که سهم بزرگی در پیشرفت علم دارند لازم و ضروری است.

وی در ادامه گفت: اینکه به سید اسماعیل جرجانی، حکیم گفته می شود بخاطر مهارت ایشان در پزشکی نبوده بلکه ایشان در عرفان و علوم اسلامی دست داشت و در مکتب ابوسعید ابوالخیر شاگردی کرده است لذا سید اسماعیل جرجانی هم فیلسوف بوده هم عارف و هم پزشک.

همچنین در این همایش رئیس انجمن مفاخر دانشگاه آزاد اسلامی با برشمردن سرمایه های انسانی، فیزیکی، مالی، فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: سرمایه اجتماعی که به معنای ارتباط میان انسانهاست بر سه اصل استوار است؛ اعتماد، شبکه ها و صمیمیت و قدرت ارتباطات.

محمدحسن اصغرنیا خاطرنشان کرد: حکیم جرجانی جزء سرمایه های فرهنگی کشور بوده که در قرن ۶ زبان پارسی را پاس داشته است.

وی تاکید کرد: مشاهیر و معارف به محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی تقسیم می شوند و ما در دانشگاه آزاد اسلامی ۲۵۰۰ شخصیت کشوری شناسایی کرده ایم.

رئیس انجمن مفاخر دانشگاه آزاد اسلامی در پایان سخنان تاکید کرد: همت کنیم تا در دانشگاه آزاد نهالی ماندگار بکاریم و نادان کسی است که برای اشخاص کار بکند، ما باید برای اهداف خود کار کنیم.

مازیار احمدی گلسفیدی هم در این همایش عنوان کرد: دبیرخانه این همایش در سال ۱۳۹۴ با  توجه به سفارش رییس وقت دانشگاه آزاد با تشکیل کمیته های علمی و اجرایی آغاز به کار کرد.

 وی به دو بُعد جامعد شناسی و فلسفه و علوم پزشکی برای مقالات در نظرگرفته شده اشاره کرد و گفت: از طریق سایت ۸۶ مقاله دریافت شد که ۴۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفتند.

معاون فرهنگی پژوهشی دانشگاه آزاد گرگان تصریح کرد: از این تعداد مقالات، ۲۰ مقاله برای سخنرانی و ۲۷ مقاله به صورت ارائه پوستر درنظر گرفته شد.

وی در ادامه گفت: در این همایش، رونمایی از کتاب های تالیفی مرتبط با این همایش و رونمایی از تمبر یادبود برای این پزشک حاذق ایرانی را خواهیم داشت.

محورهای این همایش، دانش پزشکی جرجانی در پرتو آثار او، تاثیرپذیری و تاثیرگذاری جرجانی به پزشکی و پزشکان، سبک شناسی آثار جرجانی، بررسی اوضاع سیاسی اجتماعی و فرهنگی روزگار جرجانی، نوآوری و ابداعات جرجانی و ..  است.

همزمان با همایش، دستاوردهای فرهنگی و دانشجویی استان به معرض نمایش گذاشته شده است.


9058144
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است