استانی 14:32 - 22 اسفند 1396
مانور سراسری مهار آلودگی رودخانه تلخاب با فرض نشت بنزین از خط 20 اینچ سبزآب- تنگ فنی برگزار شد.

برگزاری مانور سراسری مهار آلودگی رودخانه تلخاب

به گزارش ایسنا، عاطفه موسوی، مسئول بهداشت و محیط زیست منطقه لرستان در خصوص برگزاری مانور سراسری مهار آلودگی رودخانه تلخاب به مواد نفتی، اظهار کرد: هدف از اجرای این مانور، ارزیابی میزان آمادگی مرکز انتقال نفت شهدای تنگ فنی و ارگان‌های ذیربط شهرستان پلدختر در جلوگیری از ورود بنزین به رودخانه تلخاب بوده که به سیمره از سرشاخه‌های اصلی تامین‌کننده آب سد کرخه می‌ریزد.

وی ادامه داد: این مانور طبق سناریو با مشاهده افت فشار ورودی در اتاق کنترل مرکز انتقال نفت شهدای تنگ فنی و اطلاع از محل نشتی در نزدیکی رودخانه تلخاب با اعزام سریع تیم‌های واکنش مانور آغاز شد.



 موسوی افزود: برای اجرای این مانور تیم‌های واکنش شامل اطفا حریق، مسئول بستن فنس ولوهای بین راهی، تیم‌های آلودگی شامل آیخوف، بیل مکانیکی و لودر و تیم امداد و نجات شامل آمبولانس و پزشکیار زیر نظر رئیس مرکز انتقال نفت شهدای تنگ فنی به محل حادثه اعزام شدند.



مسئول بهداشت و محیط زیست منطقه لرستان ادامه داد: همزمان با ورود بیل مکانیکی و لودر به محل نشتی و احداث حوضچه‌ها و سدهای خاکی برای هدایت بنزین و جلوگیری از ورود مواد به رودخانه، تیم‌های اعزامی نیز با بستن فنس ولوهای اطراف محل نشتی، محیط حادثه را ایمن سازی کردند.



وی یادآور شد: در این مانور فرمانداری شهرستان پلدختر با اعزام دو دستگاه کامیون آتش نشانی و سه دستگاه تانکر آبرسان از تیم اطفا حریق مرکز انتقال نفت شهدای تنگ فنی که با یک دستگاه کامیون آتش نشانی و دو دستگاه خودروی پیشرو در محل حادثه حضور داشتند، پشتیبانی کرد.



موسوی متوقف کردن خودروهای عبوری با توجه به مجاورت جاده با محل حادثه توسط پلیس راه و قرق محل با همکاری نیروی انتظامی و حراست منطقه را از دیگر اقدامات انجام شده در این عملیات عنوان کرد و افزود: این مانور با پاکسازی محل حادثه زیر نظر کارشناس حفاظت محیط زیست به پایان رسید.

انتهای پیام


9713123
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است