استانی 10:10 - 06 اردیبهشت 1396
مشاور شهردار کرج مطرح کرد:
کرج - مشاور شهردار کرج تحقق درآمدهای پایدار را برای کلان‌شهر کرج یک‌فوریت دانست که با تحققش می‌توان خدمات ارزنده‌ای به شهروندان ارائه کرد.

تحقق درآمد پایدارفوریت امروز کرج/ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: کلان‌شهر کرج با جمعیت بیش از یک‌میلیون و نیم نفر همواره با مشکلات ریزودرشت دست‌به‌گریبان بوده است، اندک اندیشه‌ای درروند تقسیمات شهری به‌خصوص در برخی محله‌ها مانند برغان، اسلام‌آباد و حصار و همچنین جهانشهر گواهی بر این است که ارائه خدمات به شهروندان باید به سمت رشد و پویایی درحرکت باشد.

اسلام‌آباد کرج یکی از مناطق کم برخوردار شهری است، وجود بافت‌های فرسوده، خیابان‌های با عرض کم و کمبود سرانه‌های فرهنگی و بهداشتی باعث شده تا نیازمند توجه بیشتر در حوزه مدیریت شهری باشد، فرج‌الله ایلیات، کارشناس ارشد مدیریت و متخصص اقتصاد شهری در این رابطه معتقد است، محله اسلام‌آباد یکی از کانون‌های موردتوجه مدیریت شهری کرج طی سال‌های اخیر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه حل معضلات اصلی در محله اسلام‌آباد یکی از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری کرج از زمان سکونت مردم در این منطقه بوده است، گفت: امروزه وقتی به منطقه اسلام‌آباد نگاهی کنیم خانه‌های کوچک روی‌هم سوار شده با تم محرومیت کمتر دیده می‌شود هرچند هنوز جای کار زیادی دارد.

ایلیات ارائه پروژه‌ها و طرح‌هایی مبتنی بر توسعه این محله را دغدغه مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: امروز تپه اسلام‌آباد خالی از سکنه است و پیش‌بینی پیشرفت و ارائه طرح‌های فرهنگی در آن دیده می‌شود.

این کارشناس ارشد مدیریت یکی دیگر از مشکلات این منطقه را فقدان طرح جامع شهری دانست که پیش‌ازاین شهروندان اسلام‌آباد با آن دست‌به‌گریبان بودند و گفت: در این زمینه تلاش بسیاری انجام شد تا به ثمر رساندن طرح جامع شهری زمینه‌ساز تغییر و تحولات جدی در این خصوص باشد.

ایلیات یکی از مسائلی که شهروندان اسلام‌آبادی با آن درگیر بودند را بحث اراضی قولنامه‌ای اعلام کرد و گفت: با تصویب روند طرح جامع شهری که موجب تأمین پروانه برای ساخت‌وساز استاندارد است، این مهم حل شد.

به گفته معاون سابق مالی و اقتصادی شهرداری کرج تملک و تخریب چندین ده پلاک ریزدانه شرایطی را فراهم آورد که طی آن چرخه آزادسازی حدود ۷۲ هکتار از اراضی قرارگرفته در ارتفاعات بالای هزار و ۴۰۰متر به شکلی کامل محقق شود.

وی اضافه کرد: محرومیت‌زدایی و ایجاد یک توازن شهری عدالت محور از مطالبات مهم شهروندان است با تحقق این مهم می‌توانیم شاهد تسری ثمرات توسعه‌یافتگی در سطح شهر باشیم.

ایلیات با تأکید بر اینکه مدیریت شهری نیازمند یک درآمد پایدار است که به‌واسطه آن بتواند در عرصه اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی نقش خود را به‌خوبی ایفا کند، گفت: امروزه تفاوت اساسی محله اسلام‌آباد را می‌توان در تحقق پروژه‌هایی چون احداث پارک‌ها محلی، هدایت آب‌های سطحی ساماندهی فاضلاب‌های روباز و جمع‌آوری نخاله دانست.

مشاور شهردار کرج درآمد پایدار را به‌عنوان فوریت اصلی کلان‌شهر کرج دانست و گفت: با تحقق این مهم می‌توانیم شاهد تحولات مهمی در حوزه ارائه خدمات به شهروندان به‌ویژه در محله‌های چون اسلام‌آباد و غیره باشیم.


9043753
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است