اجتماعی 10:06 - 05 مرداد 1395
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: این موضوع که مسئولیت مدیریت مهدهای کودک به کدام سازمان و یا ارگان سپرده شود، مهم نیست چرا که در این خصوص نوع تفکیک در اولویت است و باید مدیریت هماهنگ انجام شود.

سرانجام مهد کودکی ها زیر چتر حمایتی کدام ارگان قرا می گیرند؟حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اصرار آموزش و پرورش برای حضور کودکان 5 ساله در مهدهای کودک، اظهار داشت: ما در سازمان بهزیستی و مسئولان در آموزش و پرورش تنها مجری هستیم و هرآنچه قانون باشد، خود را ملزم به اجرای آن می دانیم.



وی به قانون مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر واگذاری مدیریت مهدهای کودک به بهزیستی اشاره و مطرح کرد: اکنون نیز در مجلس شورای اسلامی قانونی وجود دارد که مدیریت بهزیستی را بر عهده ی این سازمان قرار داده است، اما در هر صورت هرگونه دستور و یا مصوبه ای در این خصوص وجود داشته باشد ما آن را اجرا می کنیم.



معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: این موضوع که مسئولیت مدیریت مهدهای کودک به کدام سازمان و یا ارگان سپرده شود، مهم نیست چرا که در این خصوص نوع تفکیک در اولویت است و باید مدیریت هماهنگ انجام شود.



مسعودی فرید افزود: اما موضوع مهمتر در این خصوص خود کودکان هستند، چرا که بسیاری از کشورها سرمایه گذاری های بسیاری در این حوزه دارند.



مسعودی فرید با بیان اینکه سالانه 1 میلیون و 400 هزار تولد در کشور داریم، گفت: با توجه به این آمار، جمعیت کودکان 5 یا 6 ساله بالغ بر 2 میلیون و 800 هزار نفر است، اما متاسفانه ما هیچ برنامه ریزی منسجم و دقیقی را برای آموزش این کودکان روی میز نداریم.



وی افزود: در بسیاری از کشورهای دیگر 2 درصد از تولید ناخالصی کشور را به رشد همه جانبه کودکان زیر سن دبستان اختصاص می دهند، به همین جهت ضروری است که ما نیز سهمی را برای این امر در نظر بگیریم.



معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این موضوع که مسئولیت مدیریت مهدهای کودک به کدام سازمان و یا ارگان سپرده شود مهم نیست، چرا که در این خصوص نوع تفکیک اهمیت دارد، من فکر می کنم هماهنگی بین سازمانی باید ایجاد شود.



انتهای پیام/


8062316
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ۳ بزرگراهی را که بیشترین سهم تصادفات عابران پیاده در تهران را به خود اختصاص داده‌اند، نام برد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» توافقنامه سازمان تاکسیرانی تهران و یک شرکت خودروسازی برای جایگزینی ۲ هزار دستگاه خودروی برقی با تاکسی‌های فرسوده شهر تهران امضا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری مستمری رفع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد زندانی که از ۱۲ سال قبل به جرم قتل زن همسایه به قصاص محکوم شده و به خاطر پیگیری نشدن پرونده‌اش از سوی اولیای دم همچنان بلاتکلیف در زندان است طی نامه‌ای از قضات دادگاه کیفری یک استان تهران درخواست کرد تا به وضعیتش رسیدگی شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرماندهی انتظامی کشور در پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی توسط سازمان هواشناسی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: نام پدر از روی کارت‌های هوشمند ملی حذف نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژه‌های حمل و نقلی منطقه یک شهرداری تهران از پیشرفت قابل توجه این منطقه در اجرای پروژه‌های ترافیکی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق توضیح داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری مستمری رفع شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است