اقتصادی 13:36 - 01 بهمن 1399
در حالی که قرار بود واریز مقرری بیمه بیکاری کرونا به جاماندگان طی هفته های اخیر صورت گیرد، به نظر می رسد این امر با تاخیر همراه شده و اعتبار لازم از سوی خزانه هنوز پرداخت نشده است.

تاخیر در پرداخت بیمه بیکاری کرونا به جاماندگان

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمارها، مقرری ایام بیکاری کرونا در ماههای اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ برای یک میلیون و ۸۲ هزار نفر با مساعدت دولت پرداخت شده و تنها ۹۱ هزار نفر موفق به دریافت بیمه بیکاری ایام کرونا نشده اند.

پیش از این اعلام شده بود که در دو مرحله لیست این افراد به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده و قرار بود در هفته های اخیر بیمه بیکاری کرونا برای ۹۱ هزار نفر از جاماندگان واریز شود که این اتفاق نیفتاده است.

آنطور که رئیس گروه بیمه بیکاری امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفته لیست ۹۱ هزار نفر از کسانی که به دلیل تبعات کرونا شغل خود را از دست داده و بیمه بیکاری دریافت نکرده اند به سازمان برنامه و بودجه ارسال و دستور تامین اعتبار برای پرداخت مقرری بیکاری کرونا نیز برای این عده صادر شده است.

وی از تاخیر در واریز مقرری خبر داده و می گوید با وجود آنکه  ۲۷ دی ماه دستور تامین اعتبار از سوی ریاست سازمان برنامه و بودجه داده شده هنوز پرداختی از طرف خزانه انجام نگرفته و تاخیر در واریز مقرری از طرف سازمان تامین اجتماعی نیست.

هادی ابوی ـ دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، در گفت وگو با ایسنا می گوید: بسیاری از کارگران صنوف و مشاغل خدماتی که از کرونا آسیب دیده اند نیازمند حمایتهای اجتماعی و پرداخت بیمه بیکاری ایام کرونا هستند.

او می گوید:بیشتر مشاغل درگیر کرونا مثل مراکز اقامتی و گردشگری، زائرسراها و هتل ها همچنان با رکود و تعطیلی مواجهند و کارگران و نیروهای کار شاغل در این بخشها عمدتا خانه نشین شده و به لحاظ درآمد در مضیقه اند که لازم است برای کمک به بهبود وضع زندگی و به خطر نیفتادن معیشت این گروهها اقدامات لازم صورت گیرد.

پیش از این حدود ۱۵ هزار نفر از متقاضیان به دلیل ایراد در اطلاعات خود موفق به دریافت بیمه بیکاری نشده بودند و لیست آنها برای رفع اشکال از سوی سازمان برنامه و بودجه به سازمان تامین اجتماعی برگشت خورده بود که مقرر شد تا وزارت کار برای اصلاح اطلاعات به این افراد اطلاع دهد.

به گزارش ایسنا، افرادی که بعد از خرداد ماه همچنان بر سر کار نرفته و بیکاری آنها تداوم داشته مشمول بیمه بیکاری قرار گرفته و سازمان تامین اجتماعی مقرری ایام کرونا را به آنها پرداخت کرده است؛ همچنین ۱۵ هزار نفری که مقرری بیمه بیکاری سه ماه اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ را دریافت نکرده و بیکاری آنها از خرداد امسال کماکان استمرار داشته مشمول دریافت بیمه بیکاری قرار دارند که پس از رفع اشکال اطلاعات، پرداختی به آنها نیز صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام


10912772
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده امسال به طور قطع از طریق مشارکت‌های مردمی محقق خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) موفق به اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکایو (سازمان بین المللی هوانوردی) برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از سپرده‌های مردم در تولید به جای مسیر‌های غیرمولد و تورم‌زا امسال در اولویت‌های وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز ۱۰ فروردین ماه شاهد کاهش دما و وزش باد شدید در نواحی شرقی کشور هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باتوجه به این که شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردمی است بر این اساس برای اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن دولت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است