علمی فناوری 12:10 - 12 اسفند 1393
رئیس پژوهشکده مهندسی نفت اعلام کرد
رئیس پژوهشکده مهندسی نفت پژوهشگاه صنعت نفت از مشارکت جدی بخش خصوصی و دولتی برای توسعه فناورانه صنعت حفاری کشور خبر داد.

مشارکت جدی بخش خصوصی و دولتی برای توسعه فناورانه صنعت حفاری کشور

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دومین کنگره صنعت حفاری ایران با هدف تهیه نقشه راه صنعت حفاری و با حمایت وزارت نفت، پژوهشگاه صنعت نفت، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب توسط انجمن دانش آموختگان و دانشجویان مهندسی نفت از امروز، 12 اسفند ماه به مدت دو روز در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

دکتر عزت‏‌الله کاظم‌‏زاده، دبیر کمیته علمی دومین کنگره صنعت حفاری ایران در این باره اظهار کرد: با توجه به پرمخاطره بودن اجرای فناوری‏‌های نو در صنعت حفاری، به سطح تعاملات بسیار بالا بین پژوهشگران، بخش خصوصی و دولتی نیاز است. به این دلیل، تلاش برای ایجاد فضای مناسب برای بحث و تبادل نظر متخصصان و اندیشمندان این حوزه، یافتن راهکارهای علمی و عملی برای رفع مشکلات موجود، معرفی و بومی‏‌سازی فناوری‏‌های نوین از اهداف این کنگره به شمار می‌روند.

وی افزود: می‌توان از دیگر اهداف این کنگره به شناسایی و اولویت‏‌بندی مشکلات در حوزه‌‏های پراهمیت و مستندسازی تجارب مفید مدیران و متخصصان عملیاتی و بهره‌‏مندی از این تجارت ارزشمند اشاره کرد.

دبیر کمیته علمی دومین کنگره صنعت حفاری ایران خاطرنشان کرد: پس از فراخوان کنگره به دانشگاه‏‌ها، مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی و شرکت‏های مرتبط با حوزه حفاری کشور، 287 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که 57 درصد آنها از بخش صنعت نفت و 43 درصد از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی است.

کاظم‌‏زاده با بیان این که رویکرد کمیته علمی به گونه‏‌ای بوده که از تمام پتانسیل‌‏های صنعت حفاری کشور اعم از دانشگاه‏‌ها، موسسات پژوهشی و پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت‏های دولتی و خصوصی استفاده شود، گفت: قابل ذکر است تیم مجرب داوری نیز از 200 نفر از اندیشمندان و صاحب‏نظران صنعت حفاری تشکیل شده است. همچنین 20 مقاله پذیرفته شده به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد و 140 مقاله نیز به‏ عنوان مقالات پوستری در این کنگره پذیرفته شده است و در دو سالن دیگر این کنگره، پانل‏‌های تخصصی که کارگروه‏‌های تخصصی کمیته علمی آنها را برنامه‏‌ریزی کرده است، برگزار خواهد شد.

رئیس پژوهشکده مهندسی نفت پژوهشگاه صنعت نفت در ادامه با بیان این که کارگروه‏‌های تخصصی در دو بخش فنی و مهندسی و اقتصاد و مدیریت تشکیل شد که 80 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد صنعت حفاری در آن حضور دارند، افزود: نتایج اقدامات کارگروه‏‌ها در قالب 11 پانل فنی و مهندسی و دو پانل مدیریت و اقتصاد در دو سالن و به صورت هم‏زمان ارائه خواهند شد و یک سخنران کلیدی در هر پانل خواهیم داشت.

کاظم‌‏زاده خاطرنشان کرد: پس از مذاکرات کارشناسی عناوین نهایی در کارگروه‏‌های فنی و مهندسی شامل مهندسی و عملیات حفاری، کنترل فوران چاه‏های نفت،خدمات فنی حفاری.مشکلات حفاری، سیالات حفاری، حفاری فروتعادلی UBD/MPD، تعمیر و تکمیل چاه، زمین‏شناسی و اکتشاف در حفاری، مهندسی مخازن در عملیات حفاری،HSE و مدیریت پسماند و حفاری در آب‏های عمیق و در بخش مدیریت و اقتصاد نیز دو کارگروه با موضوعات مدیریت یک‏پارچه صنعت حفاری و مدیریت کلان و استراتژیک صنعت حفاری اعلام شدند.

وی با اشاره به سرفصل‌های این کنفرانس علمی اظهار کرد: سرفصل‏‌های پانل مدیریت یک‏پارچه صنعت حفاری شامل چالش‏‌های شرکت‏های حفاری، یک‏پارچگی حفاری و خدمات جنبی، سرمایه‏‌گذاری در صنعت حفاری و تقسیم عادلانه بازار بین شرکت‏های فعال هستند؛ در پانل مدیریت کلان و راهبردی نیز بیش‏تر به بررسی چشم‏‌انداز آینده صنعت نفت و بازار و تامین مالی در صنعت حفاری و خدمات حفاری در شرایط فعلی و بعد از تحریم متمرکز می‏‌شود.

رئیس پژوهشکده مهندسی نفت پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: با توجه به فشرده بودن برنامه کنگره فقط یک کارگاه آموزشی با عنوان «مدیریت یکپارچه پروژه‌های حفاری» در روز دوم برگزار می‌شود، همچنین یک گروه از مدیران و کارشناسان شرکت سوکار (SOCAR) جمهوری آذربایجان در کنگره حضور خواهند داشت؛ با توجه به توانمندی‌های این شرکت در خصوص فناوری‌های نانو سخنرانی توسط نماینده این شرکت با این موضوع در حفاری چا‌ه‌های نفت و گاز ارائه می‌شود.

کاظم‌‏زاده در پایان اظهار امیدواری کرد که این کنگره قدمی مهم در صنعت حفاری باشد و مقالات و پانل‏‌های تخصصی برگزارشده و اقدامات انجام‏‌شده نقشی مهم در اعتلا و پیشبرد صنعت حفاری داشته باشند.

انتهای پیام


5964909
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برنامه جامعی را برای ارتقای سواد سلامت افراد تهیه کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تیموری سنگانی گفت: به محض بروز مشکلات گفتار، زبان و بلع در هر سنی، مراجعه سریع به مراکز درمانی و توانبخشی می‌تواند در درمان موثر باشد. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که به‌خوبی ثابت شده که فشار خون بالا و دیابت از عوامل خطر حمله قلبی هستند، کارشناسان می‌گویند علائم مشخصی وجود دارد که در روز‌ها و هفته‌های قبل از حمله قلبی رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افزودن برچسب میزان کالری غذا‌ها در منوی رستوران‌ها، می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر فاش‌شده منتسب به پیکسل ۹ پرو، از تخت‌شدن لبه‌های این گوشی حکایت دارند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تراشه جدید مدیاتک از نظر گرافیکی بیشتر از ۵۰ درصد از نسل قبلی سریع‌تر است و CPU آن نیز ۱۰ درصد سرعت بیشتری دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت گفت: به زودی با اجرای پویش ملی غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی آپدیت HyperOS را برای گوشی‌های میان‌رده سری ردمی نوت ۱۳ 5G منتشر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زاکربرگ از توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک توسط متا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است