سیاسی 14:37 - 14 مرداد 1394
مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه اگر مدیریت و هدایت‌های مدبرانه رهبر انقلاب نبود، مذاکرات به سرانجام نمی‌رسید، گفت: اینکه شایعه کرده‌اند، در مذاکرات قبول کرده‌ایم از مواضع خود در حمایت از کشورهای منطقه عقب‌نشینی کنیم، بی‌اساس است.

شایعه عقب‌نشینی ایران از مواضع خود در منطقه، بی‌پایه و اساس است

به گزارش جام نیوز به نقل از تسنیم، علی‌اکبر ولایتی در دومین کنفرانس بین‌المللی "از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریز" که در سالن اجتماعات دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: وقتی به هر نقطه از تاریخ آذربایجان نگاه می‌کنیم، پر از افتخارات زرین است. اگر امروز ایران اسلامی پناهگاه مسلمانان منطقه است بیشتر از هر جایی این را باید مدیون آذربایجان بدانیم که با اعلام رسمی مذهب تشیع در این شهر از سوی صفویه، ایران به کشوری شیعه تبدیل شد.

 

وی با اشاره به دلاوری‌های خطه آذربایجان پیش از مشروطیت گفت: در عصر صفویه، مردم آذربایجان پیشانی مقاومت در مقابل عثمانی بودند و در عهد قاجار نیز با عثمانی‌ها و روس‌ها برای مقابله از خاک وطن نزدیک به 10 سال مقاومت کردند. همه این‌ها گواهی روشن و آشکاری است بر دلاوری‌های خطه آذربایجان بر تاریخ.

 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه مشروطه را متعلق به نیروهای مذهبی و مردمی این کشور دانست و گفت: شعار مشروطه‌خواهان عدالت‌طلبی بود و در این قیام باز مردم آذربایجان و در رأس آن سالار و سردار ملی و علمای این شهر نقش عمده‌ای داشتند.

 

ولایتی قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 را یکی دیگر از حرکت‌های تاریخی مردم آذربایجان دانست و خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری مردم آذربایجان زمان‌شناس هستند و در بهترین زمان در صحنه حضور می‌یابند. در آن قیام هم اگر حضور به‌موقع نمی‌یافتند، شاید خون شهدای مردم قم به هدر می‌رفت.

 

وی تصریح کرد: پس از نهضت‌ها و انقلاب‌های مختلف، سرانجام ایران اسلامی با هدایت و رهبری امام راحل خود را به‌طور کامل از دست استکبار جدا کرد و اینک ایران به تأثیرگذارترین کشور جهان سوم در دنیا تبدیل شده است و نقش مهمی در معادلات بین‌المللی ایفا می‌کند.

 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 اظهار داشت: یکی از مثال‌های بارز در نقش کلیدی ایران در دنیا، همین مذاکرات هسته‌ای است چراکه با اعتراف خود مسئولان کشورهای غربی هیچ راهی مردم ایران را به پای میز مذاکرات نکشاند مگر ایستادگی و مقاومت مردم در کنار رهنمودهای مقام معظم رهبری. بنده این را شهادت می‌دهم که اگر مدیریت و هدایت‌های مدبرانه رهبر انقلاب نبود، مذاکرات هسته‌ای به سرانجام نمی‌رسید.

 

ولایتی ادامه داد:‌ البته توافق هسته‌ای 2 مرحله است که مرحله اول آن همان متن توافق بود که به پایان رسیده است اما مرحله دوم که اجرای توافق بوده بسیار مهم است چراکه طرف‌های ما در طول تاریخ به نقض عهد مشهور هستند پس ما مجذوب و مرعوب قول‌های آن‌ها نیستیم و تنها راه خود را ادمه می‌دهیم.

 

وی اضافه کرد: اینکه شایعه کرده‌اند ایران در توافق هسته‌ای قبول کرده از برخی مواضع خود در حمایت از کشورهای منطقه عقب‌نشینی خواهد کرد، بی‌پایه و اساس است؛ ما حتی بیش از کشورهای دیگر در منطقه در مقابله با تروریست حمایت خواهیم کرد چرا که ناآرامی منطقه امنیت و تمامیت ارضی کشور ما را هم تهدید می‌کند و ما این 2 را با هیچ چیز عوض نمی‌کنیم.

 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در بخش پایانی سخنانش به شرایط منطقه اشاره کرد و گفت: گروه‌های ترویستی تکفیری که تفاله‌های صدام و وهابیت در منطقه هستند و با پول عربستان و سلاح آمریکا برای ناامن کردن منطقه ایجاد شده‌اند، در کشورهای سوریه، یمن، عراق و غیره جنایت‌های سنگینی را متحمل می‌شوند.

 

ولایتی خاطرنشان کرد: در کمال تعجب امروز شاهد هستیم مسئولان همین کشورهای حامی تروریست در منطقه حاضر می‌شوند و ادعای طرح نقشه صلح و امنیت برای آن کشورهای می‌کنند. پیام ما به آن‌ها این است که مردم سوریه و دیگر کشورهای منطقه نیازی به طرح‌ها و نقشه‌های سیاسی آن‌ها ندارند؛ محال است که مردم سوریه و دیگر کشورهای مسلمان منطقه زیر بار این خط مشی‌های سیاسی غرب بروند.

 

 

106

 


6863250
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه این هفته برای قدردانی از دفاع مشروع سپاه و نیرو‌های مسلح و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شریف از دستور فرمانده کل سپاه برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه برای امدادرسانی به مردم سیل زده تا بازگشت شرایط عادی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حاج علی اکبری گفت: اگر صهیونیست‌ها  وارد ماجراجوی جدید شوند سیلی که خواهند خورد قابل مقایسه با چیزی که دریافت کردند نخواهد بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر حیدری گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند اگر دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» باهنر درباره الزام وحدت در مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد، گفت: اگر اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است