استانی 14:39 - 27 فروردین 1393
رئیس ستاد زکات گیلان خبر داد
رئیس ستاد زکات گیلان از جمع‌آوری 3 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات این استان در سال گذشته خبر داد.

جمع‌آوری 3.8 میلیارد تومان زکات در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام حامد آزمایش ظهر امروز در جلسه ستاد زکات در دفتر امام جمعه این شهر جمع‌آوری زکات را برای برطرف شدن مشکلات نیازمندان عنوان کرد.

وی با اشاره به مقدار زکات جمع‌آوری شده گیلان در سال گذشته اظهار کرد: سال 92 مقدار 3 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات در گیلان جمع‌آوری شده است.

به گفته رئیس ستاد زکات گیلان در مدت مذکور برای جمع‌آوری زکات در روستاها شورای زکات با همکاری روحانیون، هیئت امنا و اعضای شورا تشکیل شد.

وی با تصریح بر اینکه زکات جمع‌آوری شده هر روستا در همان روستا هزینه شده است، خاطرنشان کرد: از تعداد یک‌هزار و 800 کارخانه برنج‌کوبی، مرغداری و مراکز پرورش ماهی در گیلان مقدار قابل زکات برای نیازمندان جمع‌آوری شده است.

آزمایش یادآور شد: سال گذشته تعداد 16 سرویس بهداشتی و حمام و سه واحد مسکونی با کمک خیران و از محل جمع‌آوری زکات احداث شده است.

وی هدف از تلاش این ستاد در جمع‌آوری زکات را کمک به نیازمندان و فقرا دانست و تصریح کرد: سال گذشته تعداد 16 سرویس بهداشتی و حمام و 3 واحد مسکونی با کمک خیران و زکات جمع‌آوری شده در رودسر احداث شده است.

آزمایش گفت: در ایام نوروز امسال در قالب سبد کالا مقدار 6 تن پرتقال از محل دریافت زکات بین نیازمندان و مددجویان کمیته امداد رودسر توزیع شده است.

وی متذکر شد: امیدواریم با کمک خیران بتوانیم گام‌های موثری در سال جدید برداریم و تعداد 20 سرویس بهداشتی و حمام که برای افراد نیازمند ضروری است، در رودسر احداث شود.

مسئول جمع‌آوری زکات رودسر نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه زکات واجب در منطقه وجود ندارد، اظهار کرد: سال گذشته مبلغ 2 میلیارد و 440 میلیون ریال زکات مستحبی در رودسر جمع‌آوری شده است.

حجت‌الاسلام حسین قربانی با اشاره به اینکه زکات مستحبی برای فقرا و نیازمندان مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان شهرستان در انجام این فریضه و ترویج، تبلیغ و احیای زکات مستحبی ما را یاری دهند و از ظرفیت‌های ستاد زکات حداکثر بهره گرفته شود.


3498117
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است